Vad kul att ni gillart! En fårtacka och getabocken för responsen! Jag ber om ursäkt för min bristande research och felstavningar, noggrannhet har liksom aldrig riktigt varit min grej.
Westman, jag tror att det tar betydligt kortare tid från toppen till Mogan om man inte har med sig två tuffa syrror. Det ska gå att cykla hela vägen ned till havet, fast då kör man inte via Mogan (rätta mig om jag har fel Marran). Marran tror fö att man kan köra från toppen till havet på en dag, men det är ju han det. Jag tror att vi kom ungefär halvvägs på vår tur. Kanske klarar man toppen till havet på 9 timmar om man är bra på att hoja (dvs marran-tid)?
Om jag skulle fara dit igen skulle jag definitivt göra om Guyadeque-turen och cykla ned där vi gick upp. Den stigen alltså!
frippegubben, du får skaffa dig lite misärintresserade gubbar och gummor i ditt umgänge tycker jag. Det finns fasen inget som slår ölen efter en riktigt bra misärtur (särskilt om man får fridans av stela hober som dessert).
Henrik_F, Jag hoppas också jättemkt på jättemånga RR:s från Norge, jättejättemkt :)
Edit: Oops, jag dubblade marran. Sorry.