The Gravel tråd

• Trådstartare Trådstartare Paco
  • Start datum Start datum
The Gravel tråd
Åt andra sidan, om du inte hade problem när du cyklade på S kan du sitta djupt. Frågan är då om du skulle föredrar det, man brukar kunna sitta lite djupare efter träning, eller om du kommer att får ont när du cyklar längre.
Du menar att man sitter mer kupad när man kör händerna på bocken för att få lite fart?

The Gravel tråd
Allt detta snack om sittposition får mig att tänka på hur mycket bättre jag sitter på min gravel än på min Giant TCR (logiskt), till den grad att kortare styrstam nu är beställd till räsern.

The Gravel tråd
Du menar att man sitter mer kupad när man kör händerna på bocken för att få lite fart?

Händer kan man har på hoodsen eller på bocken (jag har de nästan alltid på hoodsen). Jag menar hur mycket man vinklar kroppen neråt. Jag vill sitta djupt framförallt för att har mindre vikt på rumpan. Då sittar jag bekvämare. Som bonus ger det lägre luftmotstånd.

The Gravel tråd
Händer kan man har på hoodsen eller på bocken (jag har de nästan alltid på hoodsen). Jag menar hur mycket man vinklar kroppen neråt. Jag vill sitta djupt framförallt för att har mindre vikt på rumpan. Då sittar jag bekvämare. Som bonus ger det lägre luftmotstånd.
Ok, ja. På S sitter man ju lägre pga lägre stack men får fundera ett varv till..

The Gravel tråd
Passar på o fråga kunniga här!
Kikat lite att ev köpa bredare kolfiber hjul! Har kikat på zipp med flera, men är de någon här som testat ali express hjul? 😊 recensioner?
Avråder från att köpa från AliExpress. Den du köper av är återförsäljare inte tillverkade av hjulen. Går bra att köpa och skickat med alla avgifter i köpet. Men du får ingen hjälp med garantifrågor. Köp från tillverkare ingår garanti och hjälp om det blir problem. Dessutom kan kunden konfigurera hjulen efter användningsområde och systemetvikt. Det finns flera möjligheter att få ett hjul efter egna preferenser som nav, ekrar i stål, titan eller carbon. Fälgens vikt/innermått-höjd.

The Gravel tråd
Passar på o fråga kunniga här!
Kikat lite att ev köpa bredare kolfiber hjul! Har kikat på zipp med flera, men är de någon här som testat ali express hjul? 😊 recensioner?
Håller med föregående talare. Jag köpte hjul från BTLOS på Black Friday förra året när de bjöd på frakten. Kunde då speca hjul med bitex-nav (läste på lite innan köp och kom fram till att det verkade gå att få tag på reservdelar rätt enkelt vilket kändes viktigt för mig som tänker att jag vill hålla liv i hjulen länge), mässingsnipplar, ekrar från Pillar som jag sett flera som bygger hjul rekommendera och 45mm djupa fälgar med en innerbredd på 25mm. Tror det kostade mig 6000 kr eller så. Leveransen tog några månader, fick hjulen i januari nångång. Klart nöjd och kommer nog handla fler hjul därifrån vid bra rea.

The Gravel tråd
Fin himmel på kvällsrundan

Bilagor

• PXL_20260929_164805363.webp
    PXL_20260929_164805363.webp
    262.7 KB · Besök: 9
Tillbaka
Topp