Unik Sandman Hoggar Ti stulen !

AlfaAlfa sa:
Tycker folk är lite väl hårda mot polisen i den här tråden, personligen hoppas jag de hellre letar tungt bus än att leta stulna cyklar.
Som min far polisen säger: "bli aldrig polis, dålig lön, jobbar jämt, ingen gillar dig och du är tvingad att köra volvo på arbetstid".

Måste man välja?

Men jag känner medlidande med din Far, kan inte vara kul att behöva köra Volvo (och då går det upp ett liljeholmens varför poliser är så sura jämt!!)

Förövrigt en mycket intressant tråd. Väntar med spänning på fortsättningen :)

Vernersson sa:
Hasse#7 sa:
Luthman Photography sa:
Hasse#7 sa:
Luthman Photography sa:
Den här tråden kräver att någon blir sutten på. Något annat är otänkbart.

Jag skickar PM til Stalle att han skall sitta på dig tills du får svårt att andas. Räcker det för att tråden skall få kvalitet?

Be schreddan istället han är nog lite lättare och bor närmare.

Ok bara du blir nöjd så. Men först måste cykeln hitta hem. Vi vet ju inte om det kommer en man med gummistövlar och oljerock och kidnappar den för att sedan besudla den i ett tält. Sånt har hänt förr.

Det låter som att herrarna har ett väldigt udda umgänge :-O

Hur sjutton hittar jag den tråden? Det var nog en Spesch i Hammarby Sjöstad som snoddes från butik av en gubbe i gummistövlar och oljerock. den hittades senare i skogen där gubben bodde och hade den som transport snarare än fetish. Nånting var i alla fall lite knepigt med gubben. Men han valde i alla fall exklusivt när han ville ut och cykla för det var ingen snikhoj.

Hej!

Cykeln är på nån hittegodsavdelning utanför Uppsala. De har telefontid 8-11 tisdagar. Ringde i tisdags. De lovade ringa upp. Har inte hört något mer. Ringer igen på tisdag

epicbrain sa:
Hej!

Cykeln är på nån hittegodsavdelning utanför Uppsala. De har telefontid 8-11 tisdagar. Ringde i tisdags. De lovade ringa upp. Har inte hört något mer. Ringer igen på tisdag

typ öppet bara efter fullmåne. hoppas de har vettig ordning där, så den inte försvinner..

Om happyfolk vill ha något nytt att spana efter i Uppsala så fick jag min guldiga sadelstolpe med en brun sadel med en varulv på stulen. Tjuven lämnade dessutom sin sadelstolpe till mig så titta efter en ghost cykel

Glömde förstås att ringa idag... :-(

Har även fått ett brev av polisen där det står namn och nummer till ”nya innehavaren” de har pratat med honom och han uppger att han köpt cykeln på

(trumvirvel)

Bibblans cykel....

Vilken affär säljer cykel med slipat ramnummer?

Funderar på att kontakta försäkringsbolaget. De borde ju fått veta något vid så här dags...?

Om "Bibblans" mot all förmodan känner till att dom har sålt den (och en sån cykel lär man väl komma ihåg att man sålt), finns det säkert nån transaktion som kan bevisa det. För inte köper man väl en dyr cykel (gissar att den kostar en slant), med en packe sedlar i blandade valörer?
Om dom kan bevisa att dom har sålt den blir det ju riktigt intressant att veta hur dom köpte in den.

Håller tummarna för att det löser sig.

nypan sa:
Om "Bibblans" mot all förmodan känner till att dom har sålt den (och en sån cykel lär man väl komma ihåg att man sålt), finns det säkert nån transaktion som kan bevisa det. För inte köper man väl en dyr cykel (gissar att den kostar en slant), med en packe sedlar i blandade valörer?
Om dom kan bevisa att dom har sålt den blir det ju riktigt intressant att veta hur dom köpte in den.

På vilket sätt är det intressant? Ja de köper kanske stöldgods. Men det blir ju svårt att bevisa att de gör medvetet. I slutändan betyder det ju bara att hojen går tillbaka till första ägaren eller försäkringsbolaget. Han som köpt den står utan hoj o utan pengar som han betalt för den. Möjligt att han kan kräva pengar av bibblans cykel, som isig nog får svårt att kräva pengar av den de köpt in den från.

Jensen sa:
nypan sa:

På vilket sätt är det intressant? Ja de köper kanske stöldgods. Men det blir ju svårt att bevisa att de gör medvetet. I slutändan betyder det ju bara att hojen går tillbaka till första ägaren eller försäkringsbolaget. Han som köpt den står utan hoj o utan pengar som han betalt för den. Möjligt att han kan kräva pengar av bibblans cykel, som isig nog får svårt att kräva pengar av den de köpt in den från.

Ja ja,
RIKTIGT INTRESSANT var väl kanske att ta i, (djefla skitforum att märka ord, här får man väga sina ordval)
Det jag menade var att det i min värld är märkligt att en cykelbutik skulle köpa in en väldigt speciell cykel med bortslipat serienummer.
Men vad vet jag.

Chansen är ju rätt stor att det inte är sant det senaste brukaren säger. Om det är sant och han har kvitto så är det definitivt intressant.

nypan sa:
Jensen sa:
nypan sa:

Ja ja,
RIKTIGT INTRESSANT var väl kanske att ta i, (djefla skitforum att märka ord, här får man väga sina ordval)
Det jag menade var att det i min värld är märkligt att en cykelbutik skulle köpa in en väldigt speciell cykel med bortslipat serienummer.
Men vad vet jag.

Den som gått förbi biblans cykel blir kanske inte lika förvånad ?

Jag vet inte hur det är med cyklar, men vissa brancher har legitimationskrav när man köper in objekt från privatpersoner, typ klockor, kameror etc.

Ringt igen på hittegodsavd som inte svarar varken på mail eller telefon. (Telefon tid 8-11 tisdagar, ingen telefonsvarare, jag har ringt 20 ggr utan att komma fram!!)

Ringer nu Polisen igen och de bekräftar att det är min cykel de hittat och jag har bekräftat att jag har fått ersättning från försäkringsbolaget dvs formellt ät det inte min cykel längre...

Får se vad som händer...

Hej!

Troligen fel på telefonsvararen. Blivit lotsad via nån fd chef på hittegods till en dam som "tyckte sig känna igen ärendet" och att chefen jobbade med detta men var på semester denna vecka..

I bästa fall hör hon av sig i morgon! (ska säkert kolla med mitt försäkringsbolag)

Peppar peppar... :-)

Hej!

Det händer saker nu. Polisen och försäkringsbolaget verkar iaf vara överens.. :-)
Återstår för mig att komma överens med försäkringsbolaget!
Vad ska man räkna med som rimligt värdeminskningsavdrag per år? Tycker ni?

epicbrain sa:
Hej!

Det händer saker nu. Polisen och försäkringsbolaget verkar iaf vara överens.. :-)
23.2%

Nej men en helt omöjlig fråga. Men jag skulle hävda att alla slitprodukter behöver bytas och iom dålig service innefattar det förutom drivlina och däck osv även fälgarna. Ingen aning vad en sån kostar ny, men nånstans 5-10kkr borde väl värdet vara nu?

Har du haft möjlighet att inspektera hojen i egen person? Åldersavdrag är en sak, men risken för att den hanterats lite oaktsamt med skador/repor som följd bör väl också tas hänsyn till?

epicbrain sa:
Hej!

Du bör inte betala ett öre mer än du hade fått från försäkringsbolaget om den blev stulen idag. Minus självrisk för sveda och värk och att nån borde stansa in ramnumret igen.. Vet inte om resonemanget håller men det är ju typ så de räknar för att alltid vinna själva.

Försäkringsbolagen brukar ju ha en åldersavdragstrappa som är ganska brant, så det rimliga är väl att den tillämpas nu också när det går "åt andra hållet" så att säga. Det borde de ha svårt att argumentera mot.
Kolla deras villkor så borde du hitta tabell/trappa över åldersavdrag för olika saker.

Bolagets åldersavdragstrappa + en rejäl sänkning för att det är slipat + sänkning för andra skador om det finns.
Men sedan är det ju upp till dig om du tycker att det känns rimligt att sänka ytterligare eller om du gärna betalar mer för att du gillar den extra mycket.
5-10 som nämnts låter rimligt även om det är en grym hoj som kan vara värt att betala betydligt mer för under andra omständigheter.
Vänder man på det hela och ser vad man får för motsvarande summa om man kollar annonser så får man en liten fingervisning.

Tillbaka
Topp