Unik Sandman Hoggar Ti stulen !

Härligt!

Vet inte om jag missat detta, men har du hört nåt om den som hade hojen när den återfanns? Är det bara "ajöss å tack för tiden vi fick tillsammans" och inget mer eller blir det några påföljder? Kände sig hen kränkt?

Hej! Nä inte hört något mer än att han köpt cykeln på Bibblans cykel. Polisen skickade ju även mobilnummer till honom vilket kändes ganska konstigt?! Ska försöka luska om hur de går vidare? Den enda kontakt jag haft sen beslaget har varit med personal på hittegods...

bluetail sa:
Härligt!

Vet inte om jag missat detta, men har du hört nåt om den som hade hojen när den återfanns? Är det bara "ajöss å tack för tiden vi fick tillsammans" och inget mer eller blir det några påföljder? Kände sig hen kränkt?

sånt här kul händer bara inte:)

undrar hur senaste brukaren ligger ute, och om andra i bibblans kundstock bör vara oroliga att bli av med sina cyklar nu. klart är väl att om polisen gick igenom deras korttransaktioner att man borde kunna klara upp en hel del stölder.

kais01 sa:

undrar hur senaste brukaren ligger ute, och om andra i bibblans kundstock bör vara oroliga att bli av med sina cyklar nu. klart är väl att om polisen gick igenom deras korttransaktioner att man borde kunna klara upp en hel del stölder.

https://www.facebook.com/pg/BibblansCykel/reviews/ haha så rolig sida. Garanterat ägarens kompisar som har gett 5 stjärnor.

NickPick sa:
kais01 sa:

https://www.facebook.com/pg/BibblansCykel/reviews/ haha så rolig sida. Garanterat ägarens kompisar som har gett 5 stjärnor.

Ja, iom att ett betyg är satt av ÄGAREN SJÄLV så är det nog sannolikt.

Hej! Nu är mr Sandman ”hemma” igen! Tänkte en liten uppdatering av tråden vore lämpligt! Prutade rätt bra på priset tyckte jag men kanske lite besviken när jag ser skicket.. hur illa kan de va tänkte jag.

Drivlinan verkar vara slut. Får se om det räcker med kedja eller om all ska bytas.

Styrlager glapp. ”Man” har bytt styre / styrstam och missat att sätts dit ca 5 mm spacers.. undra hur stylagret klarat sig..?

Sadeln lös.

Olika och väldigt slitna handtag. (Inte mina)

Vevpartiet går lite trögt.

Allmänt skavd i loggor mm

Asfult stänkskydd och låshållare ska borrrrt!

Det märks att ingen som kan eller bryr sig haft hand om denna 3 år..

Ska ge den lite kärlek och rusta upp den lite!

Kommer mer Bilder då!

Bilagor

• D5E17215-6BC3-4273-944A-77C815538193.jpeg
    D5E17215-6BC3-4273-944A-77C815538193.jpeg
    403.4 KB · Besök: 208
  • 8C95C415-7FF6-47A1-A5EB-92DDC9C9A166.jpeg
    8C95C415-7FF6-47A1-A5EB-92DDC9C9A166.jpeg
    554.8 KB · Besök: 227
  • 80F21AFB-F14D-4556-A2AF-2CCD39AC733E.jpeg
    80F21AFB-F14D-4556-A2AF-2CCD39AC733E.jpeg
    250.1 KB · Besök: 174
Du får ordning på den där. Sen får du akta dig noga för skumma bibliotekarier och orcher i oknutna skor. Släpp den inte ur sikte helt enkelt.

Vill även passa på och tacka alla er som följt tråden och speciellt ni i Uppsala som gjorde var uppmärksamma! JojjeM var först tror jag men även kais01, cilione, PLJ1982, LFalk och ooms har bidragit. Kanske missat någon ber om ursäkt det är en lång tråd nu..

Det minsta jag kan erbjuda är stigvisning och fika om ni har vägarna förbi Östersund!

Vill ni se cykeln live igen finns troligen chans till helgen på Endurocup i Östersund!

Tack alla igen!

Leve Happy!! :-)

Glada jämtar är bättre än surjämtar! :) Kul att den hittade hem om än lite skamfilad... Men lite TLC på det där så.... :)

Hejsan, har som många andra också följt tråden. Kul att du fick tillbaka den, hur kan man inte veta om att man cyklar på en så fin cykel (han som köpt den av bibblans) ?! Och tur att den inte blivit stulen när den stått utanför hans hus eller jobb. Eftersom många skriver att det är en sällsynd cykel, ser såklart också det, jag menar titan är inte varje dag. Men vad är inköpspriset? Somsagt kul att du fick tillbaka den (TS) och se nu för tusan till att ha den i samma rum som du sover i. Tack och adjö :)

Jag har aldrig varit på Bibblans. Låter suspekt. Men finns det något överhuvudtaget som verifierar snubbens utsaga eller är de offer för förtal?

Desinficerad och befriad från div plast!

Glömde ju nämna att bromshandtagen i stort sett var vågräta.. men det hade ni redan räknat ut!

Frambromsen sjukt svampig och går nätt och jämt tillbaka. Blir luftning oxå..

Det enda som inte är så snyggt är dragning av vajer till sänkstolpen.

Nypriset 2012 var 3950 € dvs ca 36000:-

Bilagor

• 26B86AF9-5193-4B53-9543-A5C5EE054538.jpeg
    26B86AF9-5193-4B53-9543-A5C5EE054538.jpeg
    474.7 KB · Besök: 223
epicbrain sa:
Desinficerad och befriad från div plast!

Glömde ju nämna att bromshandtagen i stort sett var vågräta.. men det hade ni redan räknat ut!

Frambromsen sjukt svampig och går nätt och jämt tillbaka. Blir luftning oxå..

Det enda som inte är så snyggt är dragning av vajer till sänkstolpen.

Nypriset 2012 var 3950 € dvs ca 36000:-

Saftigt! Både cykeln och priset.

Kul historia! Det här med ... öh, vadheterdet ... internet – är ju riktigt häftigt! (Nybliven medlem här som reggade igår för att starta en liknande tråd om en stulen Merida eSpresso 800-E ... vi får se hur det slutar.) Jag är också Uppsalabo och ska hålla ett öga på Bibblans.

Senast ändrad:
Fick post i veckan...

"UNDERRÄTTELSE OM BESLUT

Brottet som du var målsägande i har avslutats med Beslut och Skäl enligt följande.

Beslut:
Förundersökningen läggs ned

Skäl:
Det finns inte längre anledning att fullfölja förundersökningen

Motivering:
Ytterligare utredningsåtgärder förväntas ej leda fram till att någon kan lagföras i ärendet"

Jag är ändå lite nyfiken på hur de ser på Bibblans cykel. kanske ska lägga nån timme nu när man har semester på att telefonköa och vara lite frågvis...

epicbrain sa:
Fick post i veckan...

"UNDERRÄTTELSE OM BESLUT

Brottet som du var målsägande i har avslutats med Beslut och Skäl enligt följande.

Beslut:

Skäl:

Motivering:
Ytterligare utredningsåtgärder förväntas ej leda fram till att någon kan lagföras i ärendet"

Jag är ändå lite nyfiken på hur de ser på Bibblans cykel. kanske ska lägga nån timme nu när man har semester på att telefonköa och vara lite frågvis...

Om man googlar på "Bibblans cykel" så lär ju den här tråden dyka upp... ?

ForesterGuy sa:
epicbrain sa:
Fick post i veckan...

"UNDERRÄTTELSE OM BESLUT

Beslut:

Skäl:

Motivering:

Om man googlar på "Bibblans cykel" så lär ju den här tråden dyka upp... ?
Var tvungen att söka på bibblans cykel varning för att jag skulle hitta denna tråd på google bibblans cykel hade många andra sidor som var bättre optimerade..

Hur var det för att få en hemsida att komma upp tidigare på google nu igen? :D

Att skriva om Bibblans Cykel S:t Olofsgatan 15, Uppsala öppettider och deras billiga cyklar med bra pris köpa sälja damcykel herrcykel hybrid , tror jag inte hjälper att boosta.

Borde inte ditt och flera andra av försäkringsbolagen som betalar ut ersättning vara intressarade av din historia? Om nu inte polisen är det så kanske de som drabbats ekonomiskt vill utreda lite på egen hand

En historia med ett gott slut. Förstår att du älskar din cykel. Internet är ibland fantastiskt. Lev väl!

Senast ändrad:
epicbrain sa:
Fick post i veckan...

"UNDERRÄTTELSE OM BESLUT

Beslut:

Skäl:

Motivering:

Tycker jag absolut att du ska göra. Om jag minns rätt så hävdar köparen att cykeln var köpt med bortslipat ramnummer och då är det rimligt att polisen förklarar hur en handlare kan sälja en cykel med bortslipat ramnummer som är stulen utan att det ska betraktas som häleri. Ibland är de mer än lovligt slöa, eller vill sänka sina balanser genom att skriva av ärenden. Så stå på dig lite, det här är lite för low hanging fruit för att de bara ska få släppa det.

Tillbaka
Topp