Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag trodde också så först. Men det verkar bara vara dagtid den står där, fastlåst med två lås, ca 10m in från gågatan på dess mest frekventerade del, dessutom utanför Brotherbutikens fönster (de har fönster mot gränden), så ett ev stöldförsök drar definitivt uppmärksamhet till sig. Sen är den lite halvskitig och så, så det är egentligen bara de feta däcken som sticker ut. I övrigt smälter den in bland övriga cyklar.Hasse#7 sa:Jag undrar lite om det här med att den får stå ifred låst nu både dag och natt. Indikerar "untouchable" och säger kanske lite om nuvarande äg... brukare/tjuv och dennes total cv. Finns det en sån korrelation kan man ju tycka att polisen borde uppskatta en ingång för att kunna bevaka det eventuella buset.
Om jag betalat självrisk för den, och värdeminskningen för åldersavdrag, så hade jag aldrig fått för mig att dessutom betala ännu mer för den.kais01 sa:återstår annars som sagt att helst via bulvan närma sig nuvarande brukare, som säkert inte betalat för mycket för hojen, och köpa tillbaka den. lär bli billigare än att lösa ut försäkringsbolaget.
Happys Uppsala-hejdukar är tyvärr bara gamla slitna gubbar som gnäller över att GT'n inte är kall nog, eller att det saknas gurka. Så det blir nog inte mycket till SWAT :(Fjärdebrunn sa:Dags för Happys lokala SWAT-grupp att gå till verket. Thrillern behöver en hjälte. Skurken har fått gå lös länge nog.
Fältprästen sa:Släpp också ut luften ur däcken.
frause sa:Fältprästen sa:Släpp också ut luften ur däcken.
Haha! Uppsalas Happymobb går förbi varje dag och släpper ur luften ur däcken...
Och om nuvarande "ägare" inte har köpt cykeln lagligt, och är en "untouchable", vad gör vederbörande då med den som sätter dit låset? Är den reaktionen också lika intressant att se? Kanske för dig och andra som sitter och raljerar på ett internet-forum, men knappast för den som sätter dit låset.Fredde78 sa:Tycker att alla ni som bor i närheten och ser vart hojen står ska Sätta ett lås på cykeln bara för att jävlas. Inget som ts har någon delaktighet i.
Om den nuvarande ”ägaren” har köpt cykeln lagligt från auktion så blir det intressant och se reaktionen och vad vederbörande gör för att få loss den.
epicbrain sa:Cykeln är beslagtagen! Känns som en liten seger... polisen fick inte tag i Försäkringsbolaget men gjorde ändå bedömningen att det var läge att agera. Bra gjort tycker jag! cred till dem och alla er som gjort detta möjligt!
Och nu ska det utredas....
epicbrain sa:Cykeln är beslagtagen! Känns som en liten seger... polisen fick inte tag i Försäkringsbolaget men gjorde ändå bedömningen att det var läge att agera. Bra gjort tycker jag! cred till dem och alla er som gjort detta möjligt!
Luthman Photography sa:Den här tråden kräver att någon blir sutten på. Något annat är otänkbart.
Dom har väl läst tråden och börjat oroa sej för att forumisterna ska ge sej ut på gatorna och bränna cyklar, kasta styrstammar, cykla på utryckningsfordon och skrika ” ge mej en carbonram eller dö”. Konsekvenserna skulle ju i värsta fall kunna leda till beordrad övertid mitt under värsta grillpartyt.papa sa:Härligt.Skönt att polisen levererar ibland.
Mathias B sa:Härligt!!! Hoppas den får komma hem igen!!!
Hasse#7 sa:Luthman Photography sa:Den här tråden kräver att någon blir sutten på. Något annat är otänkbart.
Jag skickar PM til Stalle att han skall sitta på dig tills du får svårt att andas. Räcker det för att tråden skall få kvalitet?
Luthman Photography sa:Hasse#7 sa:Luthman Photography sa:Den här tråden kräver att någon blir sutten på. Något annat är otänkbart.
Jag skickar PM til Stalle att han skall sitta på dig tills du får svårt att andas. Räcker det för att tråden skall få kvalitet?
Be schreddan istället han är nog lite lättare och bor närmare.
Hasse#7 sa:Luthman Photography sa:Hasse#7 sa:Luthman Photography sa:Den här tråden kräver att någon blir sutten på. Något annat är otänkbart.
Be schreddan istället han är nog lite lättare och bor närmare.
Ok bara du blir nöjd så. Men först måste cykeln hitta hem. Vi vet ju inte om det kommer en man med gummistövlar och oljerock och kidnappar den för att sedan besudla den i ett tält. Sånt har hänt förr.