happymtb.fr
Aktiv medlem
[Redo för 2019!] Smuggler 2018 - long, low & slack och ett as till #enduro
Henrik, kolla på Devinci Django 29a också
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
rikhal sa:Jag gå själv i samma tankar. Jag har tittat en del på Orbea Rallon för jag gillar verkligen deras MyO koncept, att du kan designa den färg mässigt själv utan extra kostnad samt uppgradera de viktiga sakerna för en förmånlig peng. Basmodellen med uppgraderad gaffel (Fox 36 LSC/HSC), bakdämpare FOX DHX2 samt dropper (RaceFace Turbine) så landar den på ca 47 500kr från ubyk.se. Men den har ju inte supermodern geo. Den hade varit perfekt om den var 15-20mm längre och med mindre offset på gaffeln.
Swoop sa:rikhal sa:Jag gå själv i samma tankar. Jag har tittat en del på Orbea Rallon för jag gillar verkligen deras MyO koncept, att du kan designa den färg mässigt själv utan extra kostnad samt uppgradera de viktiga sakerna för en förmånlig peng. Basmodellen med uppgraderad gaffel (Fox 36 LSC/HSC), bakdämpare FOX DHX2 samt dropper (RaceFace Turbine) så landar den på ca 47 500kr från ubyk.se. Men den har ju inte supermodern geo. Den hade varit perfekt om den var 15-20mm längre och med mindre offset på gaffeln.
Rallon har 42 mm offset och brant sadelvinkel så någorlunda modern, se https://www.orbea.com/se-en/bicycles/rallon-m10-18 och kolla rake. Lite kort reach om man ligger i utkanten på storlekar förstås. Kanske lite som en Spesh Enduro fast spansk.
Pundet ligger bra så tar man den från England blir det bra pris, än så länge. Men det är väl det ubyk gör kanske? Annars säljer Racing Bike Sweden Orbea också.
Min kommer i december, så räkna mig partisk. Beställde från brittiska D&D Cycles.
jofahjalm sa:2017 blev alltså året man köpte cykel baserat på gaffeloffset?
#g1geometryaintdead
Swoop sa:Kolla geometritabellen på deras hemsida som jag länkade, där står rake specat. Nämns i nån av first looks också.
Blev M10 med Factory gaffel, en Transferstolpe och Descendant kolvevar.
larsaw sa:Grattis till köpet! Nu får du bara jobba upp fysiken tills ESS2018, då kommer du bli vass! ;D
Swoop sa:Kolla geometritabellen på deras hemsida som jag länkade, där står rake specat. Nämns i nån av first looks också.
Blev M10 med Factory gaffel, en Transferstolpe och Descendant kolvevar.
Rattnalle sa:Det låter som om du gör det, ja.
Transan är nästan garanterat för mycket för trampcykling hemma iaf. Den ser mer ut att vara gjort för att schredda tusen höjdmeter I stöten i hög fart på stigar där det inte är särskilt tight och knixigt.. Typ som min Bird fast värre och den hade inte varit nån hit om det varit minsta lilla plattare här i Blöteborg.
Luthman Photography sa:Förnuftet säger väl en ny Rose..billigt och bra.
larsaw sa:Luthman Photography sa:Förnuftet säger väl en ny Rose..billigt och bra.
Precis!
En RootMiller med finhjul o snikgaffel som sedan förses med fjäder o franskt inkråm, självklart också med fjäderdämpare bak :)
Swoop sa:67° gaffelvinkel och 459 reach på största size? 2014 ringde nyss... =)
H. sa:larsaw sa:Luthman Photography sa:Förnuftet säger väl en ny Rose..billigt och bra.
Precis!
En RootMiller med finhjul o snikgaffel som sedan förses med fjäder o franskt inkråm, självklart också med fjäderdämpare bak :)
Med andra ord köpa loss testhojen och anpssa den enligt mina önskemål. Javisst. Men det vore väl himla trist?
Rattnalle sa:Det är väl knappast rammaterialet som gör Sentinel till ett monster med tveksam potential för plattcykling :-)
Det är fortfarande väldigt mycket cykel att trampa runt med. Var gränsen till för mycket går är ju helt individuellt å andra sidan :-)AX3L sa:Rattnalle sa:Det är väl knappast rammaterialet som gör Sentinel till ett monster med tveksam potential för plattcykling :-)
Tveksam potential för plattcykling? Den verkar ju klättra som en bergsget, iaf sett till sin slaglängd?
Schreddan sa:Jag tror att ända utvägen, om det ska bli nåt köp, är att du ger kortet till mig, Stalle och Lewthmann så fixar vi det åt dig.
No worries!
Ville sa:Nya scott spark 120mm skulle sitta så jävla bra på dig. Du vet bara inte om det än. Du skulle aldrig sluta skratta på stigarna hemma och eftersom du är du skulle du kunna köar den i stora berg med.
Crossmax sa:Vill du inte ha en Snabb då?
H. sa:Oh, nya smugglern fanns även i roligare färg än den vit/svarta som varit med i pressmaterialet. Det här var bra nyheter... :)
H. sa:Crossmax sa:Vill du inte ha en Snabb då?
Snabben med 130/140 i slag hade ju kunnat vara intressant om det var en snyggare lack... :)
jofahjalm sa:Varför är du så skeptisk mot Sentinel? 140 mm slag bak borde väl vara helt ok? Det går fortfarande hyffsat enkelt att lyfta hojen ur sag utan att den känns väldigt seg. Att facka vinklar skulle vara trist för plattcykling är inget jag har märkt av.
jofahjalm sa:Nej.
Jag tänkte mig att det är ett sådant där det står att en långslagig stigcykel inte vinner några KOM uppför, men om man bara sitter och vevar så kommer man upp till slut. Utför är den därmot mycket bättre än en xc-cykel...
Pinkbike sa:The Sentinel is a burly tank of a bike, capable of taming the rowdiest trails around. With the heart of a downhill bike, and the geometry to go with it, it's not going to satisfy the desires of riders looking for a lightweight, lively all-rounder, but for riders who prioritize descending above all else the Sentinel is tough to beat.
Pinkbike sa:That's a tough one, but I will say that the Sentinel feels more like a pure DH machine than either the Enduro or the Slash - it wants to bomb straight down the fall line at top speed whenever possible. The Enduro may have more travel, but I'd call it more of an all-rounder due to its lighter weight and slightly quicker handling, while the Slash feels racier, again partially due to its lighter weight, and also due to its stiff carbon frame.