[Kalender] SBR#23 Death of the döds

Men fan, asså. Är på landet då och räfsar löv då. Får väl hoppas på att kunna köra soloduro på Granberget istället. Tredje SBRen i rad jag missar! SBR 21: död bakbroms; SBR 22: död kropp och nu då SBR 23: död närvaro.

Nej , alla sträckor utgår inte ifrån backen.

Sträckorna är såklart hemliga o kommer inte att avslöjas annat än på racedagen.

Men tips är att tänk fart, flyt o inget döds

Roger_Edvinsson sa:
SBR premiär... anmäld och klar. ?
Vad har jag gett mig in på. ?

Något som är jefligt kul! Det här rallyt till skillnad från de fyra-fem senaste är ju dessutom betydligt snällare om man ser till dragningen av sträckorna. Är man de minsta sugen på stigcykling i rally-format så bör man Swisha över degen!

Stream sa:
Vad rekommenderas för utrustning under premiumeventet? Hardtail, böglycra och frigolithjälm?

Det kommer förmodligen inte vara det vinnande konceptet, men en HT funkar säkert. Jag cyklar dock inte HT av politiska skäl så har inte så bra koll på cykeltypen. Men i ditt cykelstall & med din tekniska kunskap så är det nog sak samma om du kör på Cambern eller Enduron. Att ställa upp i lycra kan ju dock vara till behållning för flera andra so go for it!

jofahjalm sa:
Stream sa:
Vad rekommenderas för utrustning under premiumeventet? Hardtail, böglycra och frigolithjälm?

Ankelstrumpor? Bibs?

Det kan inte vara lätt att försöka upprätthålla den där jättetuffa DH-imagen när kidzen på hyrcyklar kör ifrån dig i Järvsö..

Liftåka och Camber som rekommendation? Detta låter minsann spännande. Avstämt med fruga, läkare och Sensei. Äntligen lite cykla! Shwisssshhhh

Tjo! Hur (på ett ungefär) ser en sån här tävling ut?! Har aldrig kört nån i mitt liv... är det asmycket tramp å långa streckor? Eller är de lift upp å några olika streckor ner? Vad kan man vänta sig? Stäcklängd på ett ungefär... 1km eller 2mil?

Dseth sa:
Tjo! Hur (på ett ungefär) ser en sån här tävling ut?! Har aldrig kört nån i mitt liv... är det asmycket tramp å långa streckor? Eller är de lift upp å några olika streckor ner? Vad kan man vänta sig? Stäcklängd på ett ungefär... 1km eller 2mil?

Sträckorna är emellan 1-2 minuter långa så total racetid skulle uppskatta till ca 8 min, du kommer att behövs trampa din cykel till de olika sträckorna men du kommer även att åka lift till sträckorna. Det är ju enbart 4 st sträckor och det är bara sträckorna som går på tid, transporten mellan sträckorna går alltså inte på tid.

Man startar alltså 1 och 1 med ca 30-50 sekunder mellanrum, du startar dig själv med en "sticka" och stoppar din tid med samma "sticka"

Dina tider för de olika sträckorna slåss ihop till en totaltid,

Hoppas detta gör det lättare för dig i ditt beslut om du skall deltaga eller ej

Tveka inte fråga om det är ngt annat du undrar över

Ok! Tack så mycket! Helt klart intressant! Låter som en rolig å snabb tävling som passar mig me kass kondition :p Måste bara höra med regeringen om vi har nåt planerat den helgen

Jag kliver av båten 10:15, så det blir lite tight att hinna lämna barn och partner, hämta cykel och ta mig till Flottsbro innan 10:00.
Inte ens om Einstein hade satt i sig en ett helrör Absolut Currant och hoppat i en sketsnabb raket så hade han fått ihop den ekvationen.

Någon annan får ta på sig uppgiften att bjuda på prydliga praktvurpor den här gången. Hoppas att ni få skoj!

Jaha... skall det spekuleras lite om vilka sträckor det blir?
Jag gissar på Pallhoppen, gamla Freeridespåret, gamla DH och nån till...

Stalle

Va f-n Mange! Inget SBR utan dina vurpor! Sträckorna är ju inga nyheter så kom & kör "blint", det hinner du ju utan problem!

Skriv upp mig i listan åxå. För jag sköter tidtagningen serni så antingen programmerar jag in mig i systemet eller så skriver ni in namnet.
;-)

Magnus Harling sa:
Jag kliver av båten 10:15, så det blir lite tight att hinna lämna barn och partner, hämta cykel och ta mig till Flottsbro innan 10:00.
Inte ens om Einstein hade satt i sig en ett helrör Absolut Currant och hoppat i en sketsnabb raket så hade han fått ihop den ekvationen.

Någon annan får ta på sig uppgiften att bjuda på prydliga praktvurpor den här gången. Hoppas att ni få skoj!

Haha, så synd att du inte kan medverka Magnus. Förhoppningsvis kommer jag kunna bjuda på en och annan fin vurpa då jag återigen kommer räjza SBR bakis eftersom jag ska ut på Berns kvällen innan och svänga med höfterna!
/Johan

Tillbaka
Topp