[Kalender] SBR#23 Death of the döds

Stream sa:
Är pallhoppen SS3 från ESS'et? Skitkul sträcka!

SS3, f.d. SS1, numera två gånger träpall.. Lätt en av Sveriges roligaste sträckor! Jämt skägg mellan den, Jaktskyttet i Falun & årets version på SS2 i Åre (Snorkeln, Västra, Östra, Solstigen, DH-banan). Sen finns ju iofs. Woodstock i Vallåsen, Apberget-Blodiga i Glennville & den lika jobbiga som roliga SS2 i Gesunda.. Morgonpasset i Falun! Den var grym! Falun borde komma tillbaka till ESS, det var bra skit där i Dalarna.. Långt kvar till tävlingspremiären 2017 är det också..

Henrik83 sa:
Stream sa:

SS3, f.d. SS1, numera två gånger träpall.. Lätt en av Sveriges roligaste sträckor! Jämt skägg mellan den, Jaktskyttet i Falun & årets version på SS2 i Åre (Snorkeln, Västra, Östra, Solstigen, DH-banan). Sen finns ju iofs. Woodstock i Vallåsen, Apberget-Blodiga i Glennville & den lika jobbiga som roliga SS2 i Gesunda.. Morgonpasset i Falun! Den var grym! Falun borde komma tillbaka till ESS, det var bra skit där i Dalarna.. Långt kvar till tävlingspremiären 2017 är det också..

Vad jag kommer ihåg speglade inte filmen sträckan vi sim...cyklade på speciellt bra.

Henrik83 sa:
Stream sa:

Falun borde verkligen köra nästa år igen. Tävlingarna där tycker jag har varit de bästa av de jag kört. Mysigare stämning och mer laidback än på många andra sätllen, samt jävligt roliga stigar. Man vill ju bo där.

Jag har gjort vad jag kunnat för att få med ytterligare en till damklassen, men nu har jag fått ge upp. Men det verkar som jag kan vara med. När stänger anmälan?

Johnnyrubber sa:
H. sa:
Jag har gjort vad jag kunnat för att få med ytterligare en till damklassen, men nu har jag fått ge upp. Men det verkar som jag kan vara med. När stänger anmälan?

Jag tror på 3 st i damklassen om du får med din dam.

Men alltså, var är alla damer? Ni som har flickvänner och bättre hälfter, vad gör de egentligen om helgerna om de inte är ute och cyklar i skogen? Jag är seriöst nyfiken på vad man pysslar med då. Det finns väl ändå gränser på hur mycket tid man kan lägga på att föda barn och fila naglarna. Hoppas att någon kommer och spöar mig i damklassen, det vore ju löjligt om jag vann igen trots vurpor och punka, och på en bucklig HT med skeva hjul.

Hannaaaa!? Trasig tumme är godkänd ursäkt för att inte rejsa, men det vore kul om du kom och hejade igen!

Karin_P sa:
Johnnyrubber sa:
H. sa:

Jag tror på 3 st i damklassen om du får med din dam.

Men alltså, var är alla damer? Ni som har flickvänner och bättre hälfter, vad gör de egentligen om helgerna om de inte är ute och cyklar i skogen? Jag är seriöst nyfiken på vad man pysslar med då. Det finns väl ändå gränser på hur mycket tid man kan lägga på att föda barn och fila naglarna. Hoppas att någon kommer och spöar mig i damklassen, det vore ju löjligt om jag vann igen trots vurpor och punka, och på en bucklig HT med skeva hjul.

Hannaaaa!? Trasig tumme är godkänd ursäkt för att inte rejsa, men det vore kul om du kom och hejade igen!
Bra pepp! :)
Hoppas det kommer fler. Det är inte så farligt som det, kanske, ser ut

Jag försökte också övertala min sambo att köra, hon körde ju endurot i flobban 2015. Men hon skulle träna med hunn (vilket hon sysslar med en del, som svar på Karins fråga :) )

För att förtydliga så det lift upp som gäller till toppen då flottsbro inte vill ha en massa dubbelriktad trafik på sina leder.

Betalt! Jag har ingen kondis och har knappt suttit på en cykel sedan i somras. Men nu kör vi!

Precis. Det blir en kungspingvin som vinner.

Det ser ju faktiskt ut att bli episkt hurvelväder. Första SBRet som avgörs i snö om jag inte missminner mig? UBR genomfördes ju i snö vill jag minnas.

Nu har jag satt upp banan i tidtagningssystemet. Jag börjar bli värsta ninjan, det tog knappt en kvart.

Stalle

Har någon en plats över i sin bil till mig och min cykel? Jag bor på Gärdet men kan möta upp dig på vilken pendelstation som helst eller annan plats i söderort?

Självklart betalar jag för drivmedlet samt försöker vara trevlig! :)

//Johan Lindestaf

Fundera på hur varmt man ska klä sig. Är det bara lift upp och sen SS ner, eller är det även långa transportsträckor att trampa?

Sådär då pojkar och flickor, här följer lite information från sekriteriatet.

Här är era bricknummer. Brickorna skall ni hämta från anvisad plats efter genomgången. Håll reda på erat bricknummer.
OBS! Bricknumret är INTE det samma som startordning. Ni får seeda er själva på plats.

1 J.R
2 Johan Persson 
3 Mr mountain
4 Erik Lindgren 
5 Markus helsing
6 H
7 HåkanN
8 Gustav Ekblad 
9 Luthman
10 Wildgoat
11 Blajdan
12 Pelle w
13 Elin w
14 Kung stalle
15 Karin Pehrson
16 Rallyknark
17 Braaap! /ree
18 jlehtinen
19 Carl Bachmann
20 Niklas B - nibergs
21 N. Du Rietz
22 Hasse Bjurström
23 Pontus Bard
24 Peter Areschoug
25 pnkcow
26 Robertino Martorell
27 Martin Petrén
28 Jofa
29 Martin Holm
30 Jason-Jejje
31 Macius
32 Johan Lindestaf
33 Legendary Lars
34 Dempa
35 Guillaume Payen
36 C. Du Rietz
37 C. Contreras-kattfan
38 Roger Edvinsson
39 Mudlover
40 Jeppe Dav
41 B A
42 JakeTheSnake
43 mecke
44 Niklas Gram - Nobby
45 Stream
46 Schreddan
47 Henrik83
48 Kongo
49 Bullit
50 Daniel Grynning
51 Kungfalken
52 JoBang

Desse är de anmälda just nu. Efteranmälningar går bra och det tar vi på plats efter genomgången. Ca 12:30 då alltså.
Dock är ju inte fredagen slut än så det går bra att anmäla sig enligt instruktionerna i inlägg ett. Hela fredagen. Fett jao!

Här är lite instruktioner som jag kommer att delge er även på söndag men eftersom enduroåkare i allmänhet är rätt så tröga så tål det att upprepas. ;-)

* Alla stämplingskontroller sitter på höger sida
* Brickan/pinnen bör sitta på höger hand
* När du letat upp din bricka så tar du bort den tejpbit som ditt tvåsiffriga nummer står på. OBS! Ta inte bort övriga brickIDen. Tejpbiten slänger du sen i naturen
* När ni har rejsat klart (och det här brukar vara det svåraste att förstå) så behåller ni er bricka tills jag säger åt er att komma och stämpla in.

Klart som korvspad :-)

Stalle

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp