Indian Pacific Wheel Race, 2017 [Avbrutet] 2018 års upplaga pågår!

jonas-ni sa:
ohellstrom sa:
Du kan ha rätt... på Sverigetempot var det såvitt jag vet ingen som bröt på andra halvan.

Det stämmer för den senast upplagan. Bryta sent 'rekordet' i Sverigetempot är annars med 20 mil kvar. Det kan hända saker även i slutet.

Om man ska vara petig så var det på Söderåsen med ca 10 mil kvar som Daggen bröt sitt växelöra och vi inte fick ordning på fixiefieringen.

MarcusS sa:
jonas-ni sa:
ohellstrom sa:
Du kan ha rätt... på Sverigetempot var det såvitt jag vet ingen som bröt på andra halvan.

Det stämmer för den senast upplagan. Bryta sent 'rekordet' i Sverigetempot är annars med 20 mil kvar. Det kan hända saker även i slutet.

Om man ska vara petig så var det på Söderåsen med ca 10 mil kvar som Daggen bröt sitt växelöra och vi inte fick ordning på fixiefieringen.

download.jpg

?

(Finally)
Nu cyklar inte jag så långt men jag kan störa mig väldigt mycket om något inte känns helt rätt med inställningarna. Och då på betydligt kortare turer än den dom är ute på.

https://www.instagram.com/p/BR2YasgFjth/
"Never buy a bike seven days before a race". - @couldntgetmike
Mike Hall sits in second place chasing down a 60km gap to @allegaertk.
#IPWR #raphabrevet #packlighttravelfar #bikepacking
Photo: @bobbarrettphotos
17332959_520986724738177_5652438211511713792_n.jpg

Rätt låg aktivitet just nu. Av de tio första verkar det bara vara Hammond, Hunter och Ligt som möjligen är cyklandes.

Korrektion: Edel verkar också vara rullandes.

Senast ändrad:
Juju har nu med en hel kilometers marginal passerat Hamilton och är därmed inte längre sist.

Om trackern är korrekt har Allegaert tagit sin tillflykt till den packade hunden (The Loaded Dog) i Tarago.
Capture.PNG

Bara ca 150 km kvar till den helt magiska nedförslöpa Macquarie Pass! Hoppas bara den inte är på natten.

Där finns också stor wombatrisk :-)

Hall i rörelse igen medan Kristof haft en paus på 4+timmar nu. Om det inte är någon riktig brakmiddag han intar så torde det vara en lite längre tupplur. Hall har dock närmare 18 mil fram så han har råd att sova några timmar till.

Han sover ordentligt, vet att Hall är långt efter (och jätteslut?), vill cykla Macquarie Pass på dagen och sedan leka lite på den härliga berg-och-dal banan efter Thirroul och sedan komma till Opera House på kvällen.

En klockren avslut!

MarcusS sa:
jonas-ni sa:
ohellstrom sa:

Petig ska man vara. Bara jag som tycker Skåne är långt, alternativt inte kan räkna. Och då är ju 'rekordet' ännu bättre.

Känns som att ettan och tvåan är relativt säkra om de inte drabbas av akut sjukdom eller någon olycka/cykelstrul.

Hammond har fortfarande 7 mil ner till Edel, men det är trots allt närmare 70 mil kvar så där är det väl inte helt gjutet hur det går även om Hammond nog är grundtipset för sista pallplatsen.

Om plats 5 och 6 är det hård strid mellan Hunter och Rayemaekers och det är bara ca 20 minuter mellan dem. De har 12 mil fram till Edel, så upp till fjärde plats kan det bli svårt att nå för någon av dem.

På sjunde plats, och i ett litet vakuum, ligger Harding som har tio mil framåt och elva mil bakåt. Han har dock nästan 100 mil kvar till mål, så jag skulle gissa att han inte är i mål förrän på söndag.

På plats åtta ligger Streich som nu är uppe på cykeln medan nian Ligt fortfarande verkar vila. De hade båda ett längre stopp i Omeo men, som sagt, så har Streich nu gett sig iväg och han har hunnit skapa sig en lucka på närmare tre mil.

Ca 8 mil bakom Ligt ligger tvåan i damklassen, Bernardi, på tionde plats. Hon har några mil kvar innan klättrandet börjar på allvar. Bakåt har hon dock en enorm marginal (över 30 mil), så topp-10 är mycket troligt i detta läge med precis under en PBP kvar till mål.

Usch så tråkigt. Jag tycker att ordet tragiskt överanvänds i många sammanhang numera, men här känns det befogat.

Senast ändrad:
Ej kollat i denna tråd förrän i dag. Och så slutar det så här. Jag är ledsen, mycket tråkig överraskning :(

Det var inte det jag hade räknat med när jag kollade loppets status imorse...

Mycket mycket tråkigt. Det gör ont i hjärtat.

Fruktansvärt onödigt. Den risken utsätter vi oss alla för varenda sekund i trafiken men det får ju helt enkelt inte gå så långt.

Han klagade på sin syn på FB. "Synen är körd".

Undrar om Mike helt enkelt vinglat ut i gatan framför en bil? Sömnbrist pajar människor...

Tillbaka
Topp