Uppdate på Bikeyoke Revive.
Kört ett antal gånger med den nu och är väldigt nöjd.
Glappar ytterst lite i sadelfästet men känns mindre än andra stolpar, väldigt mycket mindre men det är ett obligatoriskt glapp iaf.
Funktionen är väldigt bra och känns väldigt tillförlitligt när man är ute och kör. Den har behövt ett par "revives" men bara i början så jag antar att det är lite inkörning på den.
Triggern känns bra och är precis rätt storlek för tummen. Fick för mig att jag skulle behöva griptejp men det behövs inte, kanske till hösten eller om det blir en lerjävelsommar.
Manualen säger 200-210psi från fabrik. Jag öppnade och kollade efter idag och det var bara 150psi antar att det släpps ut en del vid varje revive (står inget i manualen) om det ska vara logiskt.
Lite pilligt att ta bort revive funktionen innan man kan pumpa upp patronen(se bilder)
Men det vänjer man sig vid fast det är beroende på om den behöver konstant revive så kan det bli irriterande att pumpa den en gång i veckan.
Revive funktionen funkar som så att man med hjälp av insexnyckel öppnar upp blow off ventilen som sitter ovanpå luftpåfyllningsventilen genom att applicera tryck på den (se bild)
Ok det som är dåligt då.
Instruktionsboken är inget att hurra över. Jag fick problem med deras höljelängd och vajerlängd. Fick sätta dit en ny vajer och längden på höljet fick jag ta ner 5cm kortare än instruktionerna för att det skulle funka. Klart att det är olika för olika typer av ram men de står att det absolut ska vara deras längd på höljet.
Det funkar inte för de skickar med ett lågbudget hölje och vajer som är alldeles för styvt och plastigt och blir fult direkt.
Sram växelhölje och slickvire ska det uppgraderas med framöver.
All and all så är jag väldigt nöjd hittills med själva stolpen.
Skickar upp en uppdate 2.0 framöver efter den fått lite mer upps&downs i skogen.