[Kalender] SBR #28 - \"Pedal to the Medals\"

Skoj, jag vill vara med. Ska se till att Frida är med också så jag kan ta revansch. Eller om det är hon som ska ha revansch på mig.

Jag skriver i tråden, alltså är jag anmäld!

Med nytatime får man ju ut liveresultat hela tiden och kan se hur man ligger till efter varje sträcka. Upplagt för hets!

Wow...
30 anmälda deltagare, sjukt kul.

Men för att hinna med att ge alla bra förutsättningar innan solen lämnar för dagen så får vi sätta ett deltagartak på 40 glada cyklister.

Mer info kommer på Onsdag.

??

Ohoj vad det går...4 platser kvar.....

Tog en hundpromenad idag och spåren är hala men fria från lera och misär :-)
Helgen kommer spenderas med att rensa upp så vi skall få så bra förutsättningar det bara går, och på söndag blir det dessutom SBR #27 i Årsta.

MEN!!!
Sitter och labbar med tillgängliga tidtagningsappar och är allt annat än imponerad.
NytaTime har uppenbara buggar och alternativen är inte bättre.

Kan bli så att vi måste plocka in en stabilare plattform och då tillkommer det en hel del kostnader tyvärr.
Skall labba lite till och återkopplar innan torsdag kväll med ett besked.

Banorna spikar jag på lördag och kommer då att publicera det slutgiltiga resultatet.
Dessutom har vi diskuterat lite tidsplan för eventet och det blir tight med 40 åkare innan solen ramlar ner...

Så i dagsläget tänkte vi öppna SS1-3 kl 10.00 för en genomrullning och besiktning, och då hinner vi vara på plats och klara för start kl 11.00 uppe vid vattentornet.

Mer info kommer

@Roger

Jag skickade precis min gamla nytatime setup från SBR21 som ZIP till mailadressen i din profil. Den fungerade fläckfritt när vi körde med närmre 20 pers för ett år sedan.
Sedan tror jag att du ska kunna ladda upp ZIPen med "återställ backup" funktionen".

Det enda problemet som uppstod var att mänskliga faktorn råkade starta fel åkare vid ett tillfälle. Det gick att lösa på plats så resultaten blev rätt.

Jag satte upp tidtagningen så att åkaren blev synlig för målgången först när denne blivit startad. färre knappar att hålla reda på i mål!
För att göra det ännu tydligare vem som kom farande så hade vi grümma nummerlappar också

Senast ändrad:
Jag har en hel NytaTime-guide på gång, behöver bara ställa iordning RaceDay-handhavandet i guiden.
Dessutom har även jag gjort en massa backup'er på 4-6 SS race's, bara att ladda upp och fylla på med namn, datum och import av deltagarna ifrån ett excel-dokument...

Börjar få koll på NytaTime så helgens SBR i Årsta blir ett skarpt test men till 99% kommer vi köra även denna tidtagning på #28:an.

Dock har vi upptäckt att vi behöver införa en startavgift för att täcka upp en hel del kostnader.

Startavgiften blir 75:- och swishas till 0706650787.
Undertecka med anmält namn i inforutan

För att kompensera detta har jag fixat så fantastiska Umarasports levererar en U-Bar och en U-Gel till alla deltagare och dessutom kommer det att finnas U-Sport att blanda vid start för de som önskar.

U-Sport är samma sportdryck som friidrottslandslaget använder och är riktigt energität men ändå skonsam för magen.

Uppdaterar första inlägget under eftermiddagen.

umara_logo.png

Senast ändrad:
Då var vi fullbokade...
Reservlista upprättad

Cyklade vissa delar idag och det är lite fuktigt i skogen. ?

Mrn pga skövling längs med avslutningen på SS3 så viker vi nu istället ner igen mot målgång av SS2.

Betydligt mer tekniskt inkl rn stenkista och ett mindre dropp, och en bra bit längre.

På lördag spikar jag sträckorna och skriver upp en förklaring.

Min fru (MK.) kommer antagligen hoppa av tyvärr. Så minst en ledig plats finns det. Det brukar dessutom alltid bli fler när det börjar dra ihop sig.

Jag skulle rekommendera TS att sätta en deadline på betalningen för att reserver ska hinna bekräfta, boka kalendern och betala i tid.

Tillbaka
Topp