[Kalender] SBR #28 - \"Pedal to the Medals\"

Någon vänlig människa som äger ett par sram guide bromsbelägg till försäljning och kan ta med sig de imorgon? Mina är helt slut :(

race-day-5am-meme.jpg

Tack för bra race! Lite för mycket trampa på de första sträckorna för att passa en soffpotatis som mig men sen ordnade det upp sig... :)

Bjussar på en bild på freddan på dagens roligaste sträcka.

IMG_20171022_161121_918.jpg

Tack för rejset!

Med en preliminär 19de-plats kan jag tänka mig att det är en hel del som vill ha tips om hur man cyklar snabbt. Det kommer från starka grunder. T.ex. är det bra att ha en stark skrubb:

Dvs: 1) Ladda bajset 2) Släng ner hojen 3) ? 4) Framgång!

jofahjalm sa:
Tack för rejset!

Med en preliminär 19de-plats kan jag tänka mig att det är en hel del som vill ha tips om hur man cyklar snabbt. Det kommer från starka grunder. T.ex. är det bra att ha en stark skrubb:

Det där var fan apsnyggt!?

Hoppas det gick bra med dig å apelsinen!

jofahjalm sa:
Tack för rejset!

Kung är du!

jofahjalm sa:
Tack för rejset!

???????????????????????? Årets filmklipp!!!

BTW hoppas det gick bra med dig o hoj ? (fast du såg ut att landa snyggt o graciöst, så det gick nog bra :)

BTW, vad menas med preliminär 19’e plats? Blev det strul med tidtagningen? Ser att både Daniel o Jyrki ligger efter dig i resultaten, har du tagit EPO eller bara käkat rikligt m råbiff?

Grymt kul ser ni iaf ut att haft!

Sjukt kul idag även om jag bara hann med att vara måltidtagare. Det här gör vi om!

Slänger in en av de få bilderna jag lyckades ta under dagen.

Bilagor

• 5A83502A-A7C2-48CE-8A3D-95A482091699.jpeg
    5A83502A-A7C2-48CE-8A3D-95A482091699.jpeg
    267.5 KB · Besök: 64
larsaw sa:
BTW, vad menas med preliminär 19’e plats? Blev det strul med tidtagningen? Ser att både Daniel o Jyrki ligger efter dig i resultaten, har du tagit EPO eller bara käkat rikligt m råbiff?

Grymt kul ser ni iaf ut att haft!

Det var någon felstämpling, men inget större. Martin, Jyrki och Martin blev slagna fair and square! Dvs alla körde sönder sitt material...

Apelsinen är fortfarande i nyskick och jag var redan lite rackig...

Hittade några till.

Bilagor

• 48062EA4-77C4-46F6-98D8-3D7A463C8384.jpeg
    48062EA4-77C4-46F6-98D8-3D7A463C8384.jpeg
    697.9 KB · Besök: 143
  • E0CCB9BD-0D9B-4B2A-8CF8-A05D6911A5C1.jpeg
    E0CCB9BD-0D9B-4B2A-8CF8-A05D6911A5C1.jpeg
    248.5 KB · Besök: 107
  • 21758F1A-9595-476D-8F73-BFD6AC8D1A5D.jpeg
    21758F1A-9595-476D-8F73-BFD6AC8D1A5D.jpeg
    196.4 KB · Besök: 121
  • 6AC2F894-F0E5-4A9D-853C-75EFE346748B.jpeg
    6AC2F894-F0E5-4A9D-853C-75EFE346748B.jpeg
    203.1 KB · Besök: 94
  • 48354D2E-0AAD-406C-870F-A15D6438AA74.jpeg
    48354D2E-0AAD-406C-870F-A15D6438AA74.jpeg
    224.7 KB · Besök: 83
  • 73031756-CA18-4331-B9C9-11D056D2AD8C.jpeg
    73031756-CA18-4331-B9C9-11D056D2AD8C.jpeg
    201.2 KB · Besök: 129
  • CDA6E873-B41B-4724-B91A-DC8E1C31325E.jpeg
    CDA6E873-B41B-4724-B91A-DC8E1C31325E.jpeg
    203.5 KB · Besök: 78
Precis hemkommen trots att jag bor absolut närmast. ?

Skogen är nu tom på band, och inte en enda liten bit skräp fanns det att plocka upp.
Snyggt!!!

Kul med så stor uppslutning på detta lilla spontanrace, fick duktigt blodad tand och nu skall jag grotta ner mig i ett smidigt system för tidtagning som gör att det behövs färre funktionärer och så att även jag hinner gasa med de bästa.
För det blir fler trampSBR på denna sidan stan nästa år.

Stekt potatis, äggröra och prinskorv stod på bordet när jag klev in och så fort jag slutat stinka som en uteliggare så skall jag ta itu med den där felstämplingen på SS4.

Men tacka alla deltagare.
Ni är fan bäst.

Längre arrangörs RR kommer imorgon hoppas jag.

Senast ändrad:
Tycker ändå tidtagningen funkade helt ok rent tekniskt, även om det så klart blir lite roddigt för arrangören att få tag på funktionärer.

Gjorde ett snabbt överslag på 35 tävlande och 6 sträckor x 2 tidsstämplar, vilket ger över 400 klockningar. Om nåt enstaka blir fel kanske det är ok ändå med tanke på andra fördelar.

Följande fel har jag noterat:
- ss3: jason #27 och kattfan #26 - här blev det nåt vaj. Jasons tid är i runda slängar 1 min för lång och kattfans 1 min för kort. Eftersom de startar efter varandra med en minuts mellanrum misstänker jag att det blev nåt fel där.
- ss4: #21, jakethesnake, även om han körde bra idag har jag svårt att riktigt tro på tiden på ss4, 15 s snabbare än dagens vinnare... :)

Samt något ni själva pratade om där två åkare hade fått samma starttid.

Riktigt bra med liveresultat iaf! Även om lite av spänningen försvinner...

Senast ändrad:
Ja, missarna i tidtagningen är ju helt klart på acceptabel nivå. Det var också riktigt grymt jobbat trots otur med pinnhitlers och andra lättkränkta. Bandningen funkade trots allt sabotage, men det måste ha varit ett hästjobb.

Fina sträckor, jag kan lätt tänka mig att åka ut igen och lägga en dag på att köra SS5 och SS6 om och om och om igen.

Titagningsupplägget som vi hade idag tar ju väldigt lång tid med så många deltagare som vi var nu. Jag lutar fortfarande då att sportident är den klart smidigaste lösningen.

Tack för en riktigt rolig dag Roger, alla som hjälpte till med arrangemanget och ni som körde. Jag har ju inte ens kört nåt första rejs än sen jag började cykla, men var med idag som påhejare och ban-inspektör. Hade tänkt filma nåt på alla sträckor, men var tyvärr så morgontrött att kameran blev kvar i bilen och jag var allmänt groggy halva dan. Provkörningen av de tunga men roliga SS1-SS3 gjorde inte saken bättre. :)

Jag lyckades i alla fall till sist hämta kameran och fånga några passeringar i en av slalomkurvorna på SS5.

Grymma sträckor som innehöll en del riktigt knepiga avsnitt.
Nästa gång jag kan vara med så tänkte jag vara anmäld också.

PS. Tack Wiktor för en fantastisk liten film! Kort men sekund för sekund bland det mest underbara jag sett.

Visa bilaga SBR #28 - Pedal to the Medal | NytaTime - Easy Timing.pdfSå...
Resultaten är nu genomgångna.

Två starter var förväxlade vilket betydde 23.550sekunders fel på två deltagare på SS4.
Detta drabbade Jake_The _Snake och MTamme och är nu justerat...

Sen hade vi tiderna på Bullit och Kattfan på SS3 där samma sak inträffat me 62.321sekunder
Av någon anledning så hade dessutom Kattfans starttid på SS4 förskjutits strax över en timme bakåt... hur sett gick till. vet jag ej faktiskt men något elände gjorde att jag nu gått igenom alla tidstämplar för att se till att detta äntligen stämmer.

Så håll till godo med denna fullständiga resultatfil...
Visa bilaga SBR #28 - Pedal to the Medal | NytaTime - Easy Timing.pdf

nu skall jag sova någon timme :-)

Senast ändrad:
H. sa:
Ursäkta mitt tidigare inlägg. Jason har ju nr 27 och inte 25 som jag skrev...

Den blev aldrig uppdaterad ser jag. ?
Även Bullit hade en fel uträknad sträcktid om man räknar på registrerad tid i starten.

Fixar det under dagen för jejje också som skall ha en strax över minuten kortare sträcktid.

Tack för trevligt arrangemang! Slut i benen idag så cykelpendlingen imorse var inte särskilt rolig! Haha..

På återseende!

Stort tack till Rogga och övriga arrangörer, ett mycket kul (och jobbigt) rally!

Bra surr mellan sträckorna och roligt att träffa alla bekanta så väl som obekanta. :-D

Jag känner att undertecknad är på väg att falla in i en djup och eventuellt obotbar katastrofdepression över att jag blev tvungen att hoppa av.
Behöver ett nytt knä och ett nytt SBR fort som f-n!

Edit #2:

lite mer detektivarbeten i resultatfilen så kunde jag konstatera att #27 Jason och #26 Kattfans målgångar på SS3 var förväxlade.

23sekunder skiljde vid målgång och dessa är nu justerade.

Funderingar på 2018 års bidrag till SBR pågår.
Just nu i form av 2-3st nya SS i Smedgärdsskogen där vi avslutade dagen.
Helt i format och stil med de befintliga i denna skog...

Slutgiltig resultatfil.
Visa bilaga SBR #28 - Pedal to the Medal | NytaTime - Easy Timing.pdf

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp