[Kalender] SBR #28 - \"Pedal to the Medals\"

Plocka bort mig åxå. Jag har drabbats av nån märkligt åkomma... måste gå till docktorn. Men har jag inte blivit frisk på en månad så lär jag inte blir det på veckan som kommer heller. Så jag lämnar min plats till förfogande.

Stalle

Går igenom listan ikväll.

Ni som ej betalt ännu behöver göra det innan Tisdag 17/10 23.00 så de som är reserver har en möjlighet att boka in eventet i tid.

Hur ser underlaget ut i den delen av Sverige som racet går i?

Sjukt mycket stenar och rötter? Ganska mycket stenar och rötter? Hällar? Mjukt eller hårt?
Stigar som är ocyklingsbara vid en första anblick men som efter ett par års nötande ändå börjar funka?

tomcaten sa:
Är det här H.s hemmabanor?

Risk för han sopar banan med oss då...

Nja. Det var väl delvis förr. SS5 har jag varit med och byggt ursprunget till för sådär 15 år sedan, men å andra sidan var det nog typ 14 år sedan jag körde den sist också... De andra stigarna är helt eller delvis nya för mig och när jag bodde i Väsby körde jag inte så mycket sånt här.

Faktum är att det som lockar mig mest är att få se vad andra personer har för favoritspår i skogarna.

Dessutom är jag fortfarande sjuk så jag kommer nog bara åka runt och ha kul om jag är med. Avvaktar in i det sista med att bestämma mig, det beror lite på vart sjukan tar vägen.

torkelo sa:
Behöver rejsarrangören hjälp med att kratta och borsta bort löv från stigarna på lördag?

På lördag morgon kommer jag snickra träbroar på två ställen och rensa några mindre träd som ligger dåligt utmed spåren uppe i Runby.

På eftermiddagen skulle det vara guld med lite hjälp att kratta i berms mm uppe vid SS5-6.

Över lag är spåren i gott skick då jag cyklat en del där senaste veckan och håller undan.
Och lite lövhalka ingår på bla SS2. ?

Jag låg som reserv 1 men nu står det?

Reserver:
1 .
2. Cribba
3. MRooth
4. FreddeP75

Har jag blivit petad eller?

EDIT: Ser att jag fått plats :) Dags att swisha!

Senast ändrad:
Har aldrig varit med på ett SBR så jag vet inte riktigt hur lång tid dessa event tar. Men om jag räknar lite snabbt på detta event med 40 deltagare och 1 minut mellan starterna så borde tävlingen hålla på till 17-18? Är det ett rimligt antagande?

FreddeP75 sa:
Har aldrig varit med på ett SBR så jag vet inte riktigt hur lång tid dessa event tar. Men om jag räknar lite snabbt på detta event med 40 deltagare och 1 minut mellan starterna så borde tävlingen hålla på till 17-18? Är det ett rimligt antagande?

Med singelstart på SS1 så betyder det ca 50minuter innan alla är imål.

Sen kan vi köra SS2-3 i snabb följd då de ligger parallellt så strax över timmen för de två borde vara realistiskt.

SS4 ligger ca 10min cykling bort och de som kör tidigt har en klar fördel då de kan reka banan under längre tid, frågan är bara hur mycket man behöver reka 500m cykling. ?

Sen följer två korta SS där åter igen de första cyklisterna får lite mer tid att reka men här kommer vi nog släppa på åkarna lite tätare då sträckorna inte ens varar en minut.

Så flyter allt på bör vi vara klart innan 17.
Peppar peppar. ?

Har ett tidsschema baserat på startgrupper och presenterar det på tävlingsdagen.

Roger, går det inte att släppa med 30s mellanrum? Då spar vi ju 2h av värdefull helgtid. (Ja, jag är stressad Stockholmare) :-)

FreddeP75 sa:
Roger, går det inte att släppa med 30s mellanrum? Då spar vi ju 2h av värdefull helgtid. (Ja, jag är stressad Stockholmare) :-)

+1 30 sek duger gott, bara den som klockar målgången är vaken o kollar nr-skylten (ifall sträckan är lång och det blir en omkörning)...

larsaw sa:
FreddeP75 sa:

+1 30 sek duger gott, bara den som klockar målgången är vaken o kollar nr-skylten (ifall sträckan är lång och det blir en omkörning)...

Om ni deltagare tycker att det duger så är jag helt med på det.
Kräver lite mer av tidtagarna då vi på vissa sträckor kanske kommer ha 3-4 deltagare igång samtidigt... men det löser vi.

Det kommer nog även innebära en del omkörningar men om man känner att man vill starta förre en annan deltagare så får man väll bara skynda sig upp start av nästkommande sträcka :-)
Och så får ni visa hänsyn och släppa förbi de som är snabbare...

Senast ändrad:
FreddeP75 sa:
Sweeet! Då hinner man hem till söndagsmiddagen. :-) Nu är ju jag fortfarande reserv men jag antar att det blir lite avhopp.

Uppdaterat...

Du blir nu en automatiskt en av favoriterna då detta är ”hemmabanor” där du ligger långt upp på Stravas Hall of Fame. ?

Men ingen press Fredde.

Kung Stalle sa:
Nu börjar man få lite SBR-feber trots att man inte skall vara med.
:-)

Stalle

Du är inte ensam. ?

Även två av de ”ickecyklande” funktionärerna ligger idag nerbäddade.
Får åka förbi med en flaska Whiskey så de kvicknar till.

Och det är kallt och stenhårt i backen just nu.

Roger_Edvinsson sa:
torkelo sa:
Behöver rejsarrangören hjälp med att kratta och borsta bort löv från stigarna på lördag?

På lördag morgon kommer jag snickra träbroar på två ställen och rensa några mindre träd som ligger dåligt utmed spåren uppe i Runby.

På eftermiddagen skulle det vara guld med lite hjälp att kratta i berms mm uppe vid SS5-6.

Över lag är spåren i gott skick då jag cyklat en del där senaste veckan och håller undan.
Och lite lövhalka ingår på bla SS2. ?
Vilken tid får man komma och fixa? Behöver va på söder kl 19.

Mvh Max

Det närmar sig!!!!!

EBEC6604-975F-4279-A703-45F236709C56.jpeg

Roger_Edvinsson sa:
Det närmar sig!!!!!

Ojoj så vackert. Är det många på reservlistan? (dvs anmälda som vill betala om dom får plats)?
Jag gick i backen på ett särdeles dåligt sätt i tisdags och är fortfarande duktigt invalidiserad, hade det inte varit för att jag är helt övertaggad inför rejset och har en påse sjukhuspiller sen det begav sig förra gången så hade jag nog avskrivit mig redan i onsdags morse.
Det har ju eventuellt skett mirakel förr så jag vill gärna vänta så länge som möjligt med att hoppa av, men om trycket på startplats är högt så kan jag inte sitta på en längre än till lördag förmiddag med ett lagom ok samvete, tänker jag...

/Torkel.

Fint i skogen idag.
Fuktigt i marken men inga blöthål.

Halt dock så montera era bästa sugkoppar på hjulen.

Bilagor

• 27FC5592-EC26-4F11-8859-E11487F1371E.jpeg
    27FC5592-EC26-4F11-8859-E11487F1371E.jpeg
    469.3 KB · Besök: 113
  • 46C39321-795F-4150-89A6-D502813530E9.jpeg
    46C39321-795F-4150-89A6-D502813530E9.jpeg
    464.8 KB · Besök: 123
Ändrade förutsättningar. Sitter fast på jobbet imorgon. Skänker min betalda plats till någon behövande.

Vad är det för tider som gäller imorgon egentligen? Blir det guidad visning av ss1-3 eller får man hitta dit själv?

Är starten kl. 11 från runbyskolan eller vid ss1?

Vad innebär "incheckning"?

DELTAGAR INFO!!!

Sträckorna är nu genomgångna idag och det kan nog blir en del utmaningar imorgon...

Vädret har varit fantastiskt i några dagar nu men det är fortfarande blött ute i skogen men spåren ligger så pass bra att vi borde slippa lera och elände i några stora mängder...

SÅ lite tider:

Det sista av banorna bandas imorgon bitti, vi kommer inte att banda allt men det blir portar man skall köra genom och det borde inte gå att köra fel.

10.00 startar jag och Taleryd ett varv med guidning av spåren.
Vi utgår från starten av SS1.
Vi kör i grupp och man få sen själv kolla närmare på de ställen där man vill utforska mer.
Vi kör inte några transportsträckor utan går upp för nästa sträcka när vi är nere för den första.

Mellan 09.15-10.45 så finns det personer vid sekretariatet för att bocka av deltagare, dela ut energi från Umara och skicka deltagarna åt rätt håll, tyvärr kommer jag inte kunna ha med något vatten till starten då de dunkarna blev kvar inne i stan igår...

Men ha med en flaska med vatten om ni vill testa sportdrycken från Umara.
U-sport innehåller 60g kolhydrater/skopa och i kombination med en U-bar och Gel så är det ca 110g kolhydrater för er som räknar på energiåtgången :-)
Det finns även fler bars och gels att köpa på plats, även Intend shots finns att köpa för den som vill ha lite kli i skägget.
Riktigt bra priser utlovas och betalning sker via swish.

Från skolans parkering kommer ni att följa motionsspåret upp till vattentornet där starten av SS1 är, denna sträcka är snitslad.

Sekretariatet är denna helg en silverfärgad Berlingo... fett skall det vara :-)

11.00 släpper vi iväg en föråkare, vilket till 99% blir undertecknad, för att göra en sista check av spåret innan ni får gasa iväg.
På SS1 finns det en vägpassage och där behöver vi hjälp att hålla lite koll på bilar kontra cyklister, det brukar vara ytterst begränsat med trafik då det är en återvändsgränd, men det måste ändå övervakas.
Korsningen ligger ca 30m från start av SS1

Efter målgång på en sträcka tar man sig via snitslad stig/väg vidare till nästa start.
SS1 släpper vi i lottad ordning men resten av dagen är det lite upp till er att hitta till start och ställa er i led så att starterna flyter på.

Efter SS3 är det en längre sträcka till SS4 och vi släpper inte iväg första cyklist på 4:an innan sista man/kvinna är på plats och har fått rulla igenom spåret, så även här krävs lite struktur och disciplin från er så att vi kommer vidare.

SS5-6 är kortare och man kan överblicka en hel del av spåren.

På SS6 kommer vi släppa top 15 i omvänd ordning allra sist...allt för spänningen skull :-)

liveresultat kan man hitta på:
http://ext.nytatime.se/race/?race=TgdSGFQ8NWMeiA2dB

Tidtagningen är via NytaTime och sköts manuellt med starter och person vid målgång.
OM någon deltagare av någon anledning inte skulle få en tid på en sträcka kommer han/hon tilldelas en tid motsvarande ett genomsnitt av den placeringen på tidigare eller efterföljande sträckor.

Vi skall absolut se till att inga sträckor skall behövas köras om pga strul med tider, men det är ett manuellt system och det måste man ha i bakhuvudet.

Racet sker helt på eget ansvar och jag hoppas alla har med någon form av förband eller likande i ryggsäcken för att kunna hjälpa om olyckan skulle vara framme.

Hoppas på en kanondag i Väsbys urskogar...

Vi ses imorgon...
ni når mig på 0706650787 om det skulle vara något.

Tillbaka
Topp