Cross/gravel för både 27,5" och 700c?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Då kanske en kinaram kan passa?LucasNilsson sa:Vad finns det egentligen för ramkit som uppfyller dom här kraven direkt från fabrik?
De två bifogade bilderna är custombyggda.
Har egentligen bara hittat Bombtrack hook EXT, något annat?
BLEKINGE BAD ASS sa:Superior x-road...
Jo serru. Moderna MTB har blivit så tektånglade att lite av tjusningen med cykling försvunnit.Sixten Fors sa:MTB från 1990 verkar vara inne igen?
Behöver inte oroa mig, jag har redan flera 90-talscyklar i garaget (fast äkta, från 90-talet), inkl. helstel mtb i stål :)LucasNilsson sa:Oroa dig inte sixten, canyon producerar säkert också en snart så att du också kan förstå det roliga med dom :)
Gravelcyklar är oranga.konscious sa:Vad är skillnaden på en CX och Gravel-bike frågar jag mig.
Henrik_E sa:Gravelcyklar är oranga.konscious sa:Vad är skillnaden på en CX och Gravel-bike frågar jag mig.
Henrik_E sa:Gravelcyklar är oranga.konscious sa:Vad är skillnaden på en CX och Gravel-bike frågar jag mig.
konscious sa:Vad är skillnaden på en CX och Gravel-bike frågar jag mig.
Ser på pappret ut att vara minst lika bra om inte bättre än UPen för en betydligt mindre slant, och har lite trevliga detaljer som internal dropper-dragning och T47 bb.cerro sa:Crossmax: Ser ut som budgetvariant av en Open U.P.
Jätteenkelt och kräver ingen tabell. Det är ingen skillnad på själva cykeln, det är cyklisten kläder och kroppshår som avgör.konscious sa:haha ja trodde Sixten skulle dra fram en geotabell.Henrik_E sa:Gravelcyklar är oranga.konscious sa:Vad är skillnaden på en CX och Gravel-bike frågar jag mig.
Sixten Fors sa:Flanell och yvigt skägg = gravel
Freddie L sa:Kul tråd! Om det är någon cykel ytterligare jag behöver (allt är relativt?), så är det en adventure/monstercross. I stål. Åtminstone 2.1:or i 650b och möjlighet till storhjul. Ungefär som Ibisen ovan, fast magnetisk och billigare.
Tror jag kollat alla tips ovan utan att hitta riktigt rätt. Någon som har tips?
Sixten Fors sa:Jätteenkelt och kräver ingen tabell. Det är ingen skillnad på själva cykeln, det är cyklisten kläder och kroppshår som avgör.konscious sa:haha ja trodde Sixten skulle dra fram en geotabell.Henrik_E sa:Gravelcyklar är oranga.konscious sa:Vad är skillnaden på en CX och Gravel-bike frågar jag mig.
Spandex och rakade ben = cx
Flanell och yvigt skägg = gravel
desmo sa:Freddie L sa:Kul tråd! Om det är någon cykel ytterligare jag behöver (allt är relativt?), så är det en adventure/monstercross. I stål. Åtminstone 2.1:or i 650b och möjlighet till storhjul. Ungefär som Ibisen ovan, fast magnetisk och billigare.
Tror jag kollat alla tips ovan utan att hitta riktigt rätt. Någon som har tips?
Det finns, men det finns för väldigt få av de billigare ramkiten.desmo sa:Svårare fråga kanske, men finns det några ramar i segmentet cx/gravel för fälgbroms?
Brothers Kepler har ju en variant. Något mer?
LucasNilsson sa:Jag tänker mig lite att den här skulle kunna ersätta min helstela 29" mtb och min cannondale superX.
spara mina gamla 700 hjul som jag kan köra ett par 30mm slicks och mindre kassett på om jag vill ta någon landsvägsrunda, som jag gör med superXen idag.
Bomtrack hook ext ramkittet skulle gå på lite över 10500kr, kändes nog så saftigt för en stålram med enkla reynoldsrör från kina. Så det alternativet har jag strukit.
Vart hamnar jag som har flanellskjorta men dålig skäggväxt? cyclogravel eller Gravelcross?
marr sa:Vore lite coolt mes bock och plushjul :p
Precis som nästan alla andra 26" mtb gör. Perfekt när man är 9 år och 145 cm lång.lundatok sa:Surly Straggler verkar ta 48x650b i deras 700c-version.