Ibis Ripmo, godspeed

Ibis Ripmo, godspeed
jofahjalm sa:
Jag är superfängslad av denna setup och denna teknik utvecklad över 26 år. Om det är intressant så tar jag gärna en runda i Hellas med dig Stervelo och visar det vi brukar cykla. Jag är ju inte speciellt snabb utan brukar hålla mig i ESS-bottenskickt, men skulle gärna vilja göra ett försök på att hänga av dig på ett utförssegment.

Jag tänker mig att det kan bli ett skojfriskt event där vi släpar med mudmicke. Eventet borde heta Hell-Ass Freakout 2018.
Du hänger helt säkert av mig utför, det tvekar jag inte om. :)

Men hojja i hellas lite mer otvunget än tisdagsraid är fullt görbart.

Ibis Ripmo, godspeed
Stervelo sa:
Rattnalle sa:
Problemet med låga tryck är ju inte primärt genomslag utan att cykeln slutar svänga dit man vill.

Men. Whatever floats your boat. Huvudsaken är att du trivs.

Angående Mt Stupid så kanske du inte ska kasta sten i glashus herr ödmjuk.
Jag kastar den helt rätt när ni drar slutsatser om hur jag cyklar utan att ha en aning.
Inget mer, inget mindre.

Jag är ödmjuk, för de mesta. När folk blir dryga, då drygar jag till mig jag med.
Sen kan vi nog tolka vad som är drygt lite olika.

Precis det där med att trivas, det är ju det det handlar om. Gött så.
Vi drar slutsatser utifrån hur det fungerar för alla andra utom dig. Därför utstrålar vi en viss skepsis och din oförmåga att hantera denna skepsis på ett värdigt sätt utan att vara tyken leder snabbt till att vi andra är tykna tillbaka :-)

Ibis Ripmo, godspeed
jofahjalm sa:
Jag är superfängslad av denna setup och denna teknik utvecklad över 26 år. Om det är intressant så tar jag gärna en runda i Hellas med dig Stervelo och visar det vi brukar cykla. Jag är ju inte speciellt snabb utan brukar hålla mig i ESS-bottenskickt, men skulle gärna vilja göra ett försök på att hänga av dig på ett utförssegment.

Jag tänker mig att det kan bli ett skojfriskt event där vi släpar med mudmicke. Eventet borde heta Hell-Ass Freakout 2018.

Jag är varken snabb eller speciellt teknisk men hänger gärna med på denna Freakout;)

Ibis Ripmo, godspeed
Rattnalle sa:
Stervelo sa:
Rattnalle sa:
Problemet med låga tryck är ju inte primärt genomslag utan att cykeln slutar svänga dit man vill.

Jag kastar den helt rätt när ni drar slutsatser om hur jag cyklar utan att ha en aning.
Inget mer, inget mindre.

Jag är ödmjuk, för de mesta. När folk blir dryga, då drygar jag till mig jag med.

Vi drar slutsatser utifrån hur det fungerar för alla andra utom dig. Därför utstrålar vi en viss skepsis och din oförmåga att hantera denna skepsis på ett värdigt sätt utan att vara tyken leder snabbt till att vi andra är tykna tillbaka :-)
Tja, jag uppfattar det som att ni drar slutsatser om mig, när ni riktar det till mig. Inte värre än så.

Skriver du direkt till mig så är det väl rimligt att tro att du syftar på mig? Missar jag något här?

Ibis Ripmo, godspeed
Stervelo sa:
Rattnalle sa:
Stervelo sa:
Rattnalle sa:

Inget mer, inget mindre.

Tja, jag uppfattar det som att ni drar slutsatser om mig, när ni riktar det till mig. Inte värre än så.

Skriver du direkt till mig så är det väl rimligt att tro att du syftar på mig? Missar jag något här?
Ut och äg hellas med jofa så får vi nog svar på våra frågor sen. Om jofa cyklar ifrån dig utför vet vi varför du klarar dig med lågt tryck, då går det inte fort.

Ibis Ripmo, godspeed
Rattnalle sa:
Stervelo sa:
Rattnalle sa:
Stervelo sa:
Rattnalle sa:

Inget mer, inget mindre.

Ut och äg hellas med jofa så får vi nog svar på våra frågor sen. Om jofa cyklar ifrån dig utför vet vi varför du klarar dig med lågt tryck, då går det inte fort.
Så du menar att Jofa är så långsam att om man blir frånkörd av han, då går det inte fort?
Jag har fått för mig att man kan vara hyfsat snabb och bli avhängd av Jofa utför, vad vet jag?

Ibis Ripmo, godspeed
Stervelo sa:
Så du menar att Jofa är så långsam att om man blir frånkörd av honom, då går det inte fort?
Jag har fått för mig att man kan vara hyfsat snabb och bli avhängd av Jofa utför, vad vet jag?

Nej gud, till och med jag kör ifrån honom ibland.
Men han är en fantastisk referenspunkt.

Det händer att en har rätt och alla andra fel men det är inte jättevanligt.

Ibis Ripmo, godspeed
Raggamuffin sa:
Stervelo sa:
Så du menar att Jofa är så långsam att om man blir frånkörd av honom, då går det inte fort?

När man pratar om hur jag cyklar, då har jag rätt och alla andra fel, ni har inte sett mig cykla.
Där kan vi nog vara överrens.

Men inte dissa Jofa nu, han är ju snabb, jag vägrar tro något annat.

Ibis Ripmo, godspeed
För att nyansera debatten lite så kan jag garantera att jag är långsammast just nu, oavsett Ripmo eller Mega. Speciellt utför är jag långsam. Vill ni känna er snabba, cykla med mig.

Ibis Ripmo, godspeed
SalkinL sa:
För att nyansera debatten lite så kan jag garantera att jag är långsammast just nu, oavsett Ripmo eller Mega. Speciellt utför är jag långsam. Vill ni känna er snabba, cykla med mig.
Du har ju en trasig fot, läk på och ha kul.

Jag hade ingen tvättis idag så jag kan ge mig ut och lära mig känna ripmon lite bättre.

Vem som är snabbast, vem bryr sig? Vem har roligast, den tävlingen är relevant, dit strävar jag, men att hojja lite snabbt är en del av glädjen.
Det andra blir bara en menlös snoppmätartävling.

Ibis Ripmo, godspeed
Stervelo sa:
Raggamuffin sa:
Stervelo sa:

När man pratar om hur jag cyklar, då har jag rätt och alla andra fel, ni har inte sett mig cykla.

Jag tror du missar lite, du cyklar självklart precis som du vill.
Men som jag och jag tror fler läste det så ger du en cykel ett inte så bra betyg när du har "satt upp" den på ett tokigt sätt.
Om man har luft i däcken och använder droppern som tillverkaren avser så kanske den blir himlastormande rolig när det går fort.

Ibis Ripmo, godspeed
Raggamuffin sa:
Stervelo sa:
Raggamuffin sa:
Stervelo sa:

Jag tror du missar lite, du cyklar självklart precis som du vill.
Men som jag och jag tror fler läste det så ger du en cykel ett inte så bra betyg när du har "satt upp" den på ett tokigt sätt.
Om man har luft i däcken och använder droppern som tillverkaren avser så kanske den blir himlastormande rolig när det går fort.
Ah, här ser jag hur vi har prata förbi varandra.

Jag har inte recensserat cykeln, det gör många bättre än jag. Jag har hojjat 1h på den, den är inte ens färdiginställd, jag har inte något att säga om cykeln på ett absolut.
Jag gav bara mina högst personliga intryck där och då hur jag upplevde cykeln första timmen. Det är inte en diss av hojjen. Mer jag som tänkte högt.

Inte mer än så.Tanken är att jag lär känna den lite bättre, få in det autonoma i att cykla den, nu är den lite skum för mig. Den andra hojjen sitter i ryggmärgen, det gör inte den här.

Ibis Ripmo, godspeed
Stervelo sa:

Mindre tvunget än tisdagsrajd :D

Passar det med en Hellastur nu på lördag? Hell-Ass Freakout 2018 kan du annonseras, start kl 13 från hbb och möjlighet till apressbikebärs efteråt?

Det där om man är snabb eller inte är rätt godtyckligt. Jag har bara kört ett rejs i år och det var ESS Östersund. Jag tror jag kom på 59de plats av 62 deltagare i tävlingsklass för herrar. Jag blir avhängd i varje utförslöpa alltid i Hellas. Det är för att jag cyklar med folk som cyklar mycket bättre än mig. Även med dessa tveksamma prestationer känner jag mig hyffsat säker på att inte bli frånåkt av någon med xc-höjd på sadeln och superlite luft i däcken när det går utför i Hellas.

Om jag istället hade varit intresserad av extern bekräftelse så hade jag slutat cykla med Bullit. Istället ställer man sig på HBB parkeringsplats på tisdgar och väntar till alla riktiga cyklister har dragit. Bland klabbet som blir kvar trålar man upp ett gäng lönfeta gubbar i bibs med White-HTs och för små mattsvarta Capror. Sedan guidar man dessa runt. Man slipper bli avhängd och man framstår som en gyllene gud när man dropper 85 cm i Helll-Ass. Detta i kontrast när man hojjar med Bullit i alperna och känner sig som en tönt för att man inte skickar ett 10 m road gap... Det skulle däremot inte vara i närheten av lika underhållande som att bli tvingad till att köra dödsrallyn med Bullit.

Ibis Ripmo, godspeed
jofahjalm sa:
Stervelo sa:

Mindre tvunget än tisdagsrajd :D

Passar det med en Hellastur nu på lördag? Hell-Ass Freakout 2018 kan du annonseras, start kl 13 från hbb och möjlighet till apressbikebärs efteråt?

Det där om man är snabb eller inte är rätt godtyckligt. Jag har bara kört ett rejs i år och det var ESS Östersund. Jag tror jag kom på 59de plats av 62 deltagare i tävlingsklass för herrar. Jag blir avhängd i varje utförslöpa alltid i Hellas. Det är för att jag cyklar med folk som cyklar mycket bättre än mig. Även med dessa tveksamma prestationer känner jag mig hyffsat säker på att inte bli frånåkt av någon med xc-höjd på sadeln och superlite luft i däcken när det går utför i Hellas.

Om jag istället hade varit intresserad av extern bekräftelse så hade jag slutat cykla med Bullit. Istället ställer man sig på HBB parkeringsplats på tisdgar och väntar till alla riktiga cyklister har dragit. Bland klabbet som blir kvar trålar man upp ett gäng lönfeta gubbar i bibs med White-HTs och för små mattsvarta Capror. Sedan guidar man dessa runt. Man slipper bli avhängd och man framstår som en gyllene gud när man dropper 85 cm i Helll-Ass. Detta i kontrast när man hojjar med Bullit i alperna och känner sig som en tönt för att man inte skickar ett 10 m road gap... Det skulle däremot inte vara i närheten av lika underhållande som att bli tvingad till att köra dödsrallyn med Bullit.

Ska det vara otvunget så annonseras det inte här, det lär blir mer människor än en tisdagsrajd för helskotta. :)

Jag har motsatt problem, jag cyklar med folk som har långloppsambitioner och cyklar därefter, att jag är snabbare än de utför, det räknas inte riktigt. Vet du om någon backe du tänker på som finns på strava?

Ibis Ripmo, godspeed
Äsch, det kan vara en massa blandade lustiga prickar med och fortfarande vara otvunget. Släpp sargen och ge det en chans. Troligen blir det jättetroligt och i värsta fall är det aldrig för sent för att ge upp.

Klassiska stravasegment vi hetsar på i Hellas är:

Nacke 1
Nacke 2
Nacke 3
Nacke Pi
Nacke 4
In the name of hate
Horses to glue
Happy Ending II
Den feta vägen ner
Fäbodjäntan
Nedstigning i småborgerligheten

Det blir inga långloppsprestationer från min sidan mellan nedfarterna.

Ibis Ripmo, godspeed
jofahjalm sa:
Äsch, det kan vara en massa blandade lustiga prickar med och fortfarande vara otvunget. Släpp sargen och ge det en chans. Troligen blir det jättetroligt och i värsta fall är det aldrig för sent för att ge upp.

Klassiska stravasegment vi hetsar på i Hellas är:

Nacke 1
Nacke 2
Nacke 3
Nacke Pi
Nacke 4
In the name of hate
Horses to glue
Happy Ending II
Den feta vägen ner
Fäbodjäntan
Nedstigning i småborgerligheten

Det blir inga långloppsprestationer från min sidan mellan nedfarterna.

Vi menar olika saker utför helt enkelt ser jag. Jag har inte cyklat en enda av de där backarna, då förstår jag skillnaden i däckstryck.
Jag cyklar mer de vanliga stigarna med de trycken jag pratar om och helt vanliga backar, inte bryta nacken backar. :)
Eftersom jag cyklar med lite flåsigare cyklister, så blir det inte av att leta knökbrant hojjande, det vill inte de, cykla såna backar ensam, det är nog ganska korkat.

Ibis Ripmo, godspeed
Erbjudandet är fortfarande öppet om du vill ge brytanackenbackarna en chans. Det är ju bara att ta det piano med allt som känns svårt/farligt. Det är inte heller fel att inte vilja cykla dessa grejer, men en Ripmo är helt klart cykeln för det. Man får ha andra preferenser om vad man tycker är roligt, men plattstig i långloppstempo är nog inte där en Ripmo gör sig bäst.

Ibis Ripmo, godspeed
Det ska regna på lördag, så jag passar. Blöta branta spår jag aldrig kört förut, i hetstempo, hmm.
Med det här dammet som ligger i hellas nu lär det bli slimigt värre.

Ibis Ripmo, godspeed
Stervelo sa:
Det ska regna på lördag, så jag passar. Blöta branta spår jag aldrig kört förut, i hetstempo, hmm.

Skräll! Mycket snack, ytterst lite, ja inte verkstad iallafall.

Ibis Ripmo, godspeed
Jag tror det ska regna 4 mm på förmiddagen. Om vi senarlägger starten till kl 15 skulle jag gissa att det är torrt? Oavsett så är det ju bara att ta det lugnare om underlaget inte är perfekt. Om du alls är van att cykla stök är det förmodligen ganska utmanande att ta sig ner för sträckorna och du behöver inte alls hetsa. Om det inte passar är det fortfarande en stående inbjudan att hänga på någon gång och se vad det är vi cyklar. Om du inte gillar det så är det inte värre än en bortkastad cykeltur.

Ibis Ripmo, godspeed
jofahjalm sa:
Jag tror det ska regna 4 mm på förmiddagen. Om vi senarlägger starten till kl 15 skulle jag gissa att det är torrt? Oavsett så är det ju bara att ta det lugnare om underlaget inte är perfekt. Om du alls är van att cykla stök är det förmodligen ganska utmanande att ta sig ner för sträckorna och du behöver inte alls hetsa. Om det inte passar är det fortfarande en stående inbjudan att hänga på någon gång och se vad det är vi cyklar. Om du inte gillar det så är det inte värre än en bortkastad cykeltur.
Lite regn lär bara förbättra föret. Lite mindre damm.

Ibis Ripmo, godspeed
marr sa:
Stervelo sa:

Vem har snackat? Var är din verkstad?
Din pinsamma tråd om däcksbredden för 650 hjul i gravelracer där du visar att du inte ens behärskar plus och minus visar vem du är. Jag hade tänkt lämna det i fred, men nu kommer du och drygar igen. Då får du skiten i ansiktet.
Har du gått klart grundskolan kan du svara på ditt eget problem.

Nöjd nu?

Ibis Ripmo, godspeed
Rattnalle sa:
jofahjalm sa:
Du tror inte att det blir halt utav bara helvete? Sånt här damm om det inte regnar hårt och länge, blir ju knasäckligt.

Jag har varit med om damm och lite regn i andra länder, det var ingen höjdare.

Ibis Ripmo, godspeed
Stervelo sa:
marr sa:
Stervelo sa:

Din pinsamma tråd om däcksbredden för 650 hjul i gravelracer där du visar att du inte ens behärskar plus och minus visar vem du är. Jag hade tänkt lämna det i fred, men nu kommer du och drygar igen. Då får du skiten i ansiktet.

Nöjd nu?

Min verkstad är där hemma. Har du klödd är du alltid välkommen.

Ibis Ripmo, godspeed
marr sa:
Stervelo sa:
marr sa:
Stervelo sa:

Nöjd nu?

Min verkstad är där hemma. Har du klödd är du alltid välkommen.
Ah, du är skåning.

Ibis Ripmo, godspeed
Stervelo sa:
Rattnalle sa:
jofahjalm sa:
Du tror inte att det blir halt utav bara helvete? Sånt här damm om det inte regnar hårt och länge, blir ju knasäckligt.

Jag är i Åre och upplever både damm och regn just nu. För varje skur har det blivit bättre. Det som blir halt är på våren när dammet är pollen. Inte sånt här sensommardamm.

Dessutom är det så torrt att det torkar upp i princip omedelbart efter att det slutat regna.

Senast ändrad:
Ibis Ripmo, godspeed
Rattnalle sa:
Stervelo sa:
Rattnalle sa:
jofahjalm sa:

Jag är i Åre och upplever både damm och regn just nu. För varje skur har det blivit bättre. Det som blir halt är på våren när dammet är pollen. Inte sånt här sensommardamm.

Dessutom är det så torrt att det torkar upp i princip omedelbart efter att det slutat regna.
Oh, försöker få till åre med en kompis i augusti.

Jag har aldrig sett hellas så här dammigt, grusvägarna har spruckit, cykeln var helt täckt i damm av sketna 4 km stig igår.

Ibis Ripmo, godspeed
glitch sa:
Får jag komma till fots med en polaroid på spruckna "nästan min Ripmo" fasttejpad i byxgrenen? Vill inte missa.

Jag har just raggat ihop ett nytt vevparti (inte så lätt att få tag i ett hyfsat fyrkantsparti som man kan tro) till min 16" 26" hjul RM Equipe med 32/18 drivlina, 580mm styre och 120mm stam. Vill du låna så kommer jag på min andra 26"are. Så dammar vi skiten av prylhetsen!

Tillbaka
Topp