Kände mig lite hängig med lite ont i halsen igår så tog en vilodag men idag blev det en sista tur.
Tog kustvägen västerut mot Algarobo och sedan klättringen upp mot Sayalonga och vidare mot Competa. Därifrån var det en magiskt fin nedförskörning mot Torrox och sen havet. Väl tillbaka i Nerja passade jag på att dra upp till Frigilliana igen.
Tempen hade hittills varit riktigt behaglig men nu var klockan strax efter 9 och klättringen blev en svettig historia. Tur den är kort. Trodde jag skulle få en glass men stället jag hamnade på tog inte kort så skramlet räckte bara till en kaffe.
Strava / telefonen flippade så den tyckte jag hade kört 1.20 h, 5 mil och med ett snitt på 38.4 km/h.
Sanningen är nog närmare knappa 7 mil och gissningsvis runt 12-1300 höjdmeter kanske.
Sen lämnades hyrjonnen tillbaka.
Den funkade ok men växlingarna var inte klockrena alltid då de bland annat dragit bakväxelns hölje för kort. Bromsarna sög och var tröga och bakhjulet behövde nog spännas rejält för ställde man sig och bröt i rejäla branter plingade det från alla ekrar.
Nåväl den gjorde ändå jobbet och var rätt billig.
Sammanlagt var det riktigt fin cykling här speciellt uppåt. Kustvägen är rätt trist och vädret helt för varmt men där får man ju skylla sig själv:)
Tycker det var perfekt för ett par dagars cykling då resten av familjen kan ägna sig åt bad och strandhäng.