Randonneur_Stockholm
Aktiv medlem
[Kalender] Randonnée 200 km: Södertälje - Södertörns pärla
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
GoranS sa:Nja, jag undrar om en 20-milare verkligen är rätt medicin. Visst är det en trevlig runda, men jag skulle åtminstone ta och smyga igång lite försiktigare.
För egen del är jag lite sugen på en start men jag måste kolla att cykeln hänger ihop och så avvaktar jag nog lite och ser om vädergudarna ser ut att bli vrånga framåt nästa helg eller inte.
Grimpeur sa:Får vi med oss en Haße#7 så känns mycket lockande att ha en klunga.
Vi kör alltid mycket lungt uppför vilket brukar vara bra för knän.
staine sa:Jaha. Kollar om jag är ledig.
Havoc 5 sa:Att ta upp rostbiffsmögåsarna på Eldtomta i loppbeskrivningen är lite som att stå i Ferarributiken och tala sej varm om skrivaren som står inne på bilnasarens kontor alternativt är man skaldjursallergiker.
OM det finns ett räckmacke-vm kommer det här cafe’t kvala in utan tvivel, det sätter jag min sista cykelslang på. För övrigt är rundan störtskön och jag tänker delta.
Besiktade delar av banan idag med endast positiva intryck. Västanvinden vore bra om man kunde göra något åt dock.
Utöver denna är det bara färjan som ska prickas in om man planerar räksmörgåsintag.
Kan även rekommendera pizzorna i Trosa.
Väl mött...
GoranS sa:Va!? Anmäla sig långt i förväg - så kan man väl inte göra!? Halva nöjet är ju att vädernoja till in i den sista skälvande timmen av anmälningstiden. ;-)
Telesauvage sa:Jag kommer köra och kan dra rätt mkt om det behövs för att locka några ytterligare cyklister. Det lär bli västligt men det ger åtminstone medvind sista biten hem vilket är en bra morot.
Hittills inga nybörjare som har hört av sig, så lite tidigt är det nog. Vill man hinna med en brevetserie i år serie så är det dock inte så dumt att börja tidigt. Vi räknar med att cykla runt på cirkus 10 h ifall någon är sugen att hänga på oss.Hasse#7 sa:Hur ser det ut med lugncyklingen? Har ni några nybörjare? Har ni satt någon ungefärlig totaltid för lugncyklare? Tror att det skulle kunna skapa mer förståelse. Sen anar jag att det här ligger ungefär en månad för tidigt för att locka en ovan blivande långcyklare.
GoranS sa:Heter det inte "Fint folk kommer sent"? Eller menar du att randonnörer inte är fint folk? ;-)
Varmt välkommen till brevetcykling och hoppas att du kommer att finna det trivsamt med randocykling. Det ser ut att bli många startande så du bör kunna hitta någon som håller ditt tempo. Om man inte orkar hänga med en grupp så brukar det dyka upp någon bakifrån man kan cykla med. Försök även att intervjua lite av folket runt omkring dig under loppet så kan du lättare få en uppfattning om tjusningen med randocyklingen och vad det går ut på. Anmälan på loppet sker inne på macken Cirkel K, känner du dig osäker så fråga gärna vid anmälan och de flesta randonneurer är ruggigt trevliga så du kan i stort sett fråga vem som så hjälper de dig.Diogenes sa:Vet inte vad som är definitionen på en nybörjare men det här blir mitt första brevet.
Grimpeur sa:Varmt välkommen till brevetcykling och hoppas att du kommer att finna det trivsamt med randocykling. Det ser ut att bli många startande så du bör kunna hitta någon som håller ditt tempo. Om man inte orkar hänga med en grupp så brukar det dyka upp någon bakifrån man kan cykla med. Försök även att intervjua lite av folket runt omkring dig under loppet så kan du lättare få en uppfattning om tjusningen med randocyklingen och vad det går ut på. Anmälan på loppet sker inne på macken Cirkel K, känner du dig osäker så fråga gärna vid anmälan och de flesta randonneurer är ruggigt trevliga så du kan i stort sett fråga vem som så hjälper de dig.Diogenes sa:Vet inte vad som är definitionen på en nybörjare men det här blir mitt första brevet.
Du är även varmt välkommen att cykla med mig och Åsa vi kommer att tillhöra de bakre leden med ett rullsnitt på 25 sisådär. Åsa är hon som tar emot anmälan inne på Cirkel K.
GoranS sa:Skitfint väder = fint väder för att bli skitig?
Fantastiskt! Jag har fått en massa bråttomjobb att jobba med både dag och kväll. Vi får se om jag kan cykla. Sista anmälningsdag imorgon kväll?Grimpeur sa:42 anmälda hittills!
Officiell stängning på Randonneur Stockholms breveter är 48 h innan start. Detta för att ge en viss flexibilitet för arrangörens civila liv. Vill man vara säker på att få åka anmäler man sig senast 48 h innan. Jag har dock hört från en initierad källa att arrangören i detta fall printar kort torsdag kväll, så troligen dras repet tidigast 18:00 imorgon. Ev. kör hon ett rejält Zwift pass innan och då printar hon ännu senare. Skulle dock kunna var så illa att hon börjar förbereda redan under lunchrasten på jobbet och då stänger anmälan i samband med detta. Man kan inte vara nog försiktig...Hasse#7 sa:Fantastiskt! Jag har fått en massa bråttomjobb att jobba med både dag och kväll. Vi får se om jag kan cykla. Sista anmälningsdag imorgon kväll?Grimpeur sa:42 anmälda hittills!
GoranS sa:Det går ju fler tå ..., förlåt, breven (är det korrekt pluralform på brevet?), Hasse#7, så du kommer säkert att hinna köra några fina vårbreven även om du missar detta.
Tjusigt!se92923 sa:Efter en uppdatering av modermodemet kan en numera kolla hur många som är anmälda till resp. lopp -- i nästintill realtid!!!
Anmälningsläge 2019
(Övriga startplatser kommer att dyka upp också).