[Kalender] Randonnée 200 km: Södertälje - Södertörns pärla

Hmmm.....?
Kan det här vara ett bra avslut på en knäskada och en nystart helt utan uthållighet?

Nja, jag undrar om en 20-milare verkligen är rätt medicin. Visst är det en trevlig runda, men jag skulle åtminstone ta och smyga igång lite försiktigare.

För egen del är jag lite sugen på en start men jag måste kolla att cykeln hänger ihop och så avvaktar jag nog lite och ser om vädergudarna ser ut att bli vrånga framåt nästa helg eller inte.

GoranS sa:
Nja, jag undrar om en 20-milare verkligen är rätt medicin. Visst är det en trevlig runda, men jag skulle åtminstone ta och smyga igång lite försiktigare.

För egen del är jag lite sugen på en start men jag måste kolla att cykeln hänger ihop och så avvaktar jag nog lite och ser om vädergudarna ser ut att bli vrånga framåt nästa helg eller inte.

Om det finns en nybörjargrupp borde man väl kunna hänga med och förhoppningsvis bidra med något till dagen. Prata har jag alltid kunnat oavsett trasiga knän. Det är förövrigt behandlAt nu med stötvåg tre gånger och mycket bättre än innan. Det är väl kondition som sviktar just nu.

Klart du ska köra Hasse! I lugn tempo kommer inte knäet belastas mera bara för att det är 20 mil. Ser ut att bli en kanonrunda!

Jav har inte skrivit i tråden.

Fast nog måste väl belastningen/slitaget rimligen bli större om man gnetar på i 20 mil jämfört med, säg, 5 mil om tempot är detsamma!? Banan är ju inte heller den allra snällaste med en del upp och ner och några lite brantare knixar som belastar mer än om man bara ligger och finrullar på platten.

Sen är det naturligtvis upp till var och en att göra sina egna bedömningar och jag har ju minst sagt begränsat faktaunderlag så jag kan mycket väl vara helt snett ute. Personligen skulle jag dock förbanna mig själv ganska ordentligt om jag inledde säsongen med en hybrisartad aktivitet om den negativt påverkade cyklingsmöjligheterna framöver. Det är ju nu det börjar finnas hopp om lite dräglig utomhuscykling.

Får vi med oss en Haße#7 så känns mycket lockande att ha en klunga.
Vi kör alltid mycket lungt uppför vilket brukar vara bra för knän.

Grimpeur sa:
Får vi med oss en Haße#7 så känns mycket lockande att ha en klunga.
Vi kör alltid mycket lungt uppför vilket brukar vara bra för knän.

Jag tackar GoranS för omtanken och lägger in klokheterna i bedömningen. Soria funkade ju även om det gick långsamt och nu är knät bättre. Jag tänker lite till, men helt klart är att om det verkligen dyker upp nybörjare som vill prova på detta fantastiska så ökar min vilja att delta för att få in fler i gänget. Det är ett fantastiskt trevligt sätt att träna, se sig om och umgås med likasinnade. Om ni som är nyfikna att prova anmäler er snabbt så kommer jag också. Bättre ledare än Henrik och Åsa hittar ni inte när det handlar om erfarenhet i kombination med omtanke om gruppen. I deras sällskap är vägen till Super Randonneur snitslad även om man inte är ett Wattslukande monster. Det hänger på dig om du vill utmana dig själv. Gört!

Att ta upp rostbiffsmögåsarna på Eldtomta i loppbeskrivningen är lite som att stå i Ferarributiken och tala sej varm om skrivaren som står inne på bilnasarens kontor alternativt är man skaldjursallergiker.
OM det finns ett räckmacke-vm kommer det här cafe’t kvala in utan tvivel, det sätter jag min sista cykelslang på. För övrigt är rundan störtskön och jag tänker delta.
Besiktade delar av banan idag med endast positiva intryck. Västanvinden vore bra om man kunde göra något åt dock.
Utöver denna är det bara färjan som ska prickas in om man planerar räksmörgåsintag.
Kan även rekommendera pizzorna i Trosa.
Väl mött...

Havoc 5 sa:
Att ta upp rostbiffsmögåsarna på Eldtomta i loppbeskrivningen är lite som att stå i Ferarributiken och tala sej varm om skrivaren som står inne på bilnasarens kontor alternativt är man skaldjursallergiker.
OM det finns ett räckmacke-vm kommer det här cafe’t kvala in utan tvivel, det sätter jag min sista cykelslang på. För övrigt är rundan störtskön och jag tänker delta.
Besiktade delar av banan idag med endast positiva intryck. Västanvinden vore bra om man kunde göra något åt dock.
Utöver denna är det bara färjan som ska prickas in om man planerar räksmörgåsintag.
Kan även rekommendera pizzorna i Trosa.
Väl mött...

Gastronomiska randonneurer är bra att ha.

Va!? Anmäla sig långt i förväg - så kan man väl inte göra!? Halva nöjet är ju att vädernoja till in i den sista skälvande timmen av anmälningstiden. ;-)

GoranS sa:
Va!? Anmäla sig långt i förväg - så kan man väl inte göra!? Halva nöjet är ju att vädernoja till in i den sista skälvande timmen av anmälningstiden. ;-)

Ja, sådan är ju traditionen. Men, jag har haft ett nytt upplägg över vintern inför den här säsongen där jag inte tvingat mig själv ut i dåligt väder, så jag tänker att nu får det bli som det blir :)

Jag kommer köra och kan dra rätt mkt om det behövs för att locka några ytterligare cyklister. Det lär bli västligt men det ger åtminstone medvind sista biten hem vilket är en bra morot.

Telesauvage sa:
Jag kommer köra och kan dra rätt mkt om det behövs för att locka några ytterligare cyklister. Det lär bli västligt men det ger åtminstone medvind sista biten hem vilket är en bra morot.

Roslagsloket signar upp.
En bra rygg i motvinden.

Hur ser det ut med lugncyklingen? Har ni några nybörjare? Har ni satt någon ungefärlig totaltid för lugncyklare? Tror att det skulle kunna skapa mer förståelse. Sen anar jag att det här ligger ungefär en månad för tidigt för att locka en ovan blivande långcyklare.

Hasse#7 sa:
Hur ser det ut med lugncyklingen? Har ni några nybörjare? Har ni satt någon ungefärlig totaltid för lugncyklare? Tror att det skulle kunna skapa mer förståelse. Sen anar jag att det här ligger ungefär en månad för tidigt för att locka en ovan blivande långcyklare.
Hittills inga nybörjare som har hört av sig, så lite tidigt är det nog. Vill man hinna med en brevetserie i år serie så är det dock inte så dumt att börja tidigt. Vi räknar med att cykla runt på cirkus 10 h ifall någon är sugen att hänga på oss.

Tycker snarare det låter som hela spektrumet vad det gäller fartambitioner hos deltagarna. Kan ju i alla fall konstatera att ambitioner att hänga med snabbisarna kan leda till dikesgråtande. Frågan är om det börjar bli ont om startplåtar nu när anmälningarna förefaller regna in.

Heter det inte "Fint folk kommer sent"? Eller menar du att randonnörer inte är fint folk? ;-)

Hoppas på räserväder då den där rundan ser rätt kuperad ut. Men prognosen säger misärväder så jag dyker nog upp på stålcrossen med långa skärmar?

Diogenes sa:
Vet inte vad som är definitionen på en nybörjare men det här blir mitt första brevet.
Varmt välkommen till brevetcykling och hoppas att du kommer att finna det trivsamt med randocykling. Det ser ut att bli många startande så du bör kunna hitta någon som håller ditt tempo. Om man inte orkar hänga med en grupp så brukar det dyka upp någon bakifrån man kan cykla med. Försök även att intervjua lite av folket runt omkring dig under loppet så kan du lättare få en uppfattning om tjusningen med randocyklingen och vad det går ut på. Anmälan på loppet sker inne på macken Cirkel K, känner du dig osäker så fråga gärna vid anmälan och de flesta randonneurer är ruggigt trevliga så du kan i stort sett fråga vem som så hjälper de dig.

Du är även varmt välkommen att cykla med mig och Åsa vi kommer att tillhöra de bakre leden med ett rullsnitt på 25 sisådär. Åsa är hon som tar emot anmälan inne på Cirkel K.

Grimpeur sa:
Diogenes sa:
Vet inte vad som är definitionen på en nybörjare men det här blir mitt första brevet.
Varmt välkommen till brevetcykling och hoppas att du kommer att finna det trivsamt med randocykling. Det ser ut att bli många startande så du bör kunna hitta någon som håller ditt tempo. Om man inte orkar hänga med en grupp så brukar det dyka upp någon bakifrån man kan cykla med. Försök även att intervjua lite av folket runt omkring dig under loppet så kan du lättare få en uppfattning om tjusningen med randocyklingen och vad det går ut på. Anmälan på loppet sker inne på macken Cirkel K, känner du dig osäker så fråga gärna vid anmälan och de flesta randonneurer är ruggigt trevliga så du kan i stort sett fråga vem som så hjälper de dig.

Du är även varmt välkommen att cykla med mig och Åsa vi kommer att tillhöra de bakre leden med ett rullsnitt på 25 sisådär. Åsa är hon som tar emot anmälan inne på Cirkel K.

Jag har ett förslag efter att ha kollat vädret, kan vi cykla på fredagen?

Det kommer rulla minst 1 cykel i lagom fart med ringrostig cyklist och klena knän :)

Tusan. Det såg ju så bra ut men nu börjar regnmolnen sätta fart och trycka in regn över banan redan på eftermiddagen. Känns som det (i vanlig ordning) får bli sent beslut angående start/icke-start för min del.

Anmäld!
Känner på mej att det kommer att bli skitfint väder.
Strålande sol och medvind ser jag tydligt framför mej...

Hasse#7 sa:
Grimpeur sa:
42 anmälda hittills!
Fantastiskt! Jag har fått en massa bråttomjobb att jobba med både dag och kväll. Vi får se om jag kan cykla. Sista anmälningsdag imorgon kväll?
Officiell stängning på Randonneur Stockholms breveter är 48 h innan start. Detta för att ge en viss flexibilitet för arrangörens civila liv. Vill man vara säker på att få åka anmäler man sig senast 48 h innan. Jag har dock hört från en initierad källa att arrangören i detta fall printar kort torsdag kväll, så troligen dras repet tidigast 18:00 imorgon. Ev. kör hon ett rejält Zwift pass innan och då printar hon ännu senare. Skulle dock kunna var så illa att hon börjar förbereda redan under lunchrasten på jobbet och då stänger anmälan i samband med detta. Man kan inte vara nog försiktig...

Är det inte 48 timmar innan start, d.v.s. klockan 9.00 i morgon bitti som gäller!?

Avslutandet av vädernojandet för denna gång för min del resulterade f.ö. i en anmälan. Så blir det skitväder så är det säkert jag som jinxat det med min anmälan.

Jag har funderat klart. För mycket med nytt jobb samt den eventuella idiotin att chansa med knät gör att jag avstår. Men jag tror jag missar något fantastiskt. Tror på hyfsat väder och vet att det är en magisk grupp trevliga cyklister. Ha så trevligt, ser fram emot fina RR.

Det går ju fler tå ..., förlåt, breven (är det korrekt pluralform på brevet?), Hasse#7, så du kommer säkert att hinna köra några fina vårbreven även om du missar detta.

GoranS sa:
Det går ju fler tå ..., förlåt, breven (är det korrekt pluralform på brevet?), Hasse#7, så du kommer säkert att hinna köra några fina vårbreven även om du missar detta.

Tack. Det var ganska mycket velande innan jag bestämde mig. Det är ju inte lätt att välja bort möjligheten till en magisk lördag.

Efter en uppdatering av modermodemet kan en numera kolla hur många som är anmälda till resp. lopp -- i nästintill realtid!!!

Anmälningsläge 2019

(Övriga startplatser kommer att dyka upp också).

se92923 sa:
Efter en uppdatering av modermodemet kan en numera kolla hur många som är anmälda till resp. lopp -- i nästintill realtid!!!

Anmälningsläge 2019

(Övriga startplatser kommer att dyka upp också).
Tjusigt!

Om det är enkelt att i diagrammet inkludera det exakta antalet i skrift så vore det värt en extra guldstjärna i min bok, t.ex. konceptuellt ngt i stil med
Capture.PNG

Tillbaka
Topp