Artikel om polska Kross

• Trådstartare Trådstartare oxr
  • Start datum Start datum
Artikel om polska Kross
Jag har också provrullat krossen lite granna. Måste säga att Villes uppfattningar om hojjen stämmer väl överens med mina. Det känns liksom som om man ("man" betyder i det här fallet jag med min dåliga teknik) inte riktigt kan prova vad hojjen går för eftersom bromsarna är så dåliga (särskilt då bakbromsen).
Jag gissar på att det är en kombination av torkad Årelera i höljena, dålig dragning och dåliga handtag som är orsaken. Jag skulle hemskt gärna testa hojjen med andra bromshandtag och fräsha höljen...

Senast redigerad av en moderator:
Artikel om polska Kross
Efter att ha träffat Ville förväntade jag mer av skojiga liknelser och beskrivningar i artikeln som det där med köttbulle och potaisarna :)

Artikel om polska Kross
Det är ju otroligt märkligt att ramen är sned. Går det att kolla närmare vad det är för problem? Kedjestagen som är förskjutna i sidled eller vevlagerinfästningen (vad fanken heter det?) som sitter snett?

Artikel om polska Kross
Skulle man mäta noga och kolla med lod och prylar skulle man säkert kunna ta reda på var det har blivit snett. Jag har inte gjort det. Jag tippar på att det är pivot-infästningen som sitter snett.

Artikel om polska Kross
Om jag får dra till med en gissning så skulle jag säga att det är ett förproduktionsexemlpar vi fått. Jag har mycket svårt att tro att man skulle bygga en jigg som är så sned för linjeproduktion. Inte ens i polen =)

Det återstår att se när de dyker upp i butik.

Artikel om polska Kross
Den rör sig som den ska i den meningen att den snurrar. Cykeln levererades ny i kartong och var sned från första början. Det var en av ett antal i den första sändningen av Sign FR2 till Sverige, så det låter som att produktionen är igång.

Tillbaka
Topp