[0,5 OT] Vilken trehjuling till min dotter

Arne Anka

Ny medlem
Min dotter fyller 2 på onsdag. Hon älskar alla typer av cyklar och tittar avundsjukt på andra barn som har cykel. Så jag tänkte att det kanske är dags för en trehjuling. Ni som har barn, har ni givit dem trehjulingar? Eller har ni gått raka vägen på "springcyklar"?

Har kollat på en med frihjul på Cykloteket, verkar lyxigt men samtidigt väldigt praktiskt.

Idéer någon?

Vi skippade trehjuling. Grabben fick en springcykel när han fyllde två år i nov 09. Han har haft makalöst roligt med den hojen och jag tror att det blir aktuellt att börja försöka med riktig trampcykel till våren/sommaren.

http://www.islabikes.co.uk/bike_pages/rothan.html

rothan-enlarge-red.jpg ht=453

Min kille fick en Specialized Hotwalk när han fyllde 2 i mitten av September, den funkade utmärkt (har aldrig prövat 3-hjuling)... :-) T

samma här, 2,5 är, springcykel av bra kvalitet, 3,5 år, cyklar obehindrat. Idag 5 år, har loggat knappt 50 mil på datorn den här sommaren./J :)

Tjena!

Dottern körde på en Hotwalk och en klassisk trehjuling.. Men trehjulingen har fungerat som leksak hemma på uppfarten medans hotwalken blivit mer av ett transportfordon till och från lekplatsen..

Islabikes Rothan är fin! Min dotter fick en när hon "fyllde" 1,5år, hon kunde själv köra den ett par meter första dagen. Den är fortfarande lite krånglig och stor då det bara gått en månad. Snart så passar den bättre.

Min son fick en springcykel (Specialized Hot walk) när han fyllde 2. Succé direkt. Trehjulingen som han fick strax innan står fortf i garaget iprincip orörd 1,5 år senare.

Tillbaka
Topp