08XC

• Trådstartare Trådstartare poppe
  • Start datum Start datum
08XC
Håller med! Kommer ihåg det som ett fantastiskt fint lopp. Det var bara en gång målgången var på Stadion? Nästa år hade allting blivit bra mkt enklare med målgång Östermalms IP, lite sämre mat, lite enklare medalj osv. Och sen var tävlingen avvecklad, tror jag. Eller kördes den flera år? Kommer iaf ihåg att det var typ 8 pers på läktarna när jag gick i mål på Stadion, haha.

08XC
JLarsson sa:
Stewe sa:
Jag skulle gärna köra igen :-)

+1

Point-to-pointlopp må vara logistiska mardrömmar, men lite kul var det att gå i mål på stadion

Var med och arrangerade. Sjukt jobbigt lopp att arrangera, 180 markägare eller något. Skulle man runt en sjö kunde man få förhandla med 15 markägare pga att marken delats upp som tårtbitar från punkt i sjön. Funktionärer i 160+ ute längs banan pga av alla korsningar osv.

08XC
staine sa:
Ja men kul var det! 12 mil vill jag minnas. Jag fick visst en hyfsad typ 50:e plats ett år.

Jag hade för dålig kondis i förhållande till min teknik i skogen. Kommer mest ihåg att jag var fly förbannad på att ingen runt omkring mig kunde cykla ordentligt i skogen... :)

08XC
Jag körde ett år med målgång på Stadion. Blött som f-n och lerigt...efter halva loppet lät kedjan som man gick på knäckebröd och med 10km kvar fick jag kedjebrott. Sjukt irriterande eftersom jag låg runt plats 30. Tur som jag hade så kastade en norrman en kedjebrytare till mig så jag kunde laga kedjan och ta mig i mål. Förutom det minns jag inte mycket av banan mer än att jag tyckte det var kul :-)

08XC
Fint lopp. Tror jag kom på 4:e plats året det var målgång på Stadion. I tjejklassen. Jag låtsades alltid för mig själv att jag var tjej och mätte mina tider och placeringar i långloppen mot tjejklassen, roligare så :) Topp 10 var standard och det här var topplaceringen! Gillade Väsjöbacken.

08XC
nieves sa:
staine sa:
nieves sa:
Sålde cykeln jag använde 2001 I somras. Förutom lacken så var konditionen ypperlig, helstel 26" från Easton.

Naaw du kan ångra dig. Som jag gjorde, sålde Sveriges typ första 29-er, en GF (från -01 kanske). Skulle inte gjort :(
Den fick ett bra hem nära mig, viktigt sånt.

Hehe det fick min också. Jag kan alltid köpa tillbaks den, hoppas jag iaf...

08XC
Tillbaka
Topp