(1/2 OT) Din bild tråden.

Snyggt fångat Harri, här några till med bollsinne.
Från SM finalen i höstas mellan Uppsala och Göteborg.
DSC_1400.JPG ht=509

Morfum!

Kul att du bumpar tråden!
Som det sagts tidigare (?) får man väl komma med ris, ros, synpunkter och "kritik"? Nu när så tråden vaknade igen tittade jag tillbaka lite och tycker det är väldigt trevligt att du bidrar ordentligt till rådens liv och fortsatta frodande. En annan sitter mest och tycker livet är bittert för att jag slutat plåta...

Men en liten tanke då på Synpunkter-spåret: I ditt självporträtt från sidan tre. Kan det vara så att efterbelysningen, hålkortstekniken, kunnat vara lite vassare?
Inget ont sagt om din mage - den är bra mycket snyggare än min, hur man än vrider och vänder på det. Bara en tanke och kanske ett tips?

mage.jpg ht=164

Morfum skrev:
-------------------------------------------------------
> fortsätter väl på svarta bilder o
> självporträtt då... ungefär såhär känns det
> efter att ha räknat ut min budget som hamnade på
> 5 siffrigt minus..
>
>

varför allt detta smink på kroppen,

smink,rättljus,bra dator, då borde nästan det bli bättre va? :)

Tja!
Inge smink där morsan, bara "burn" i efterhand.. Dock är väl dom bilderna ett par år gamla nu då jag lekte mer i studion och Ps. O Du har rätt Simpanovic, det kunde varit bra mkt bättre gjort, men då hade jag just fått min wacom platta o gick juh såååååååååååå mycket snabbare!!!! =D
Antar att kvallan fick lida av det =)

Kul med synpunkter och feedback, det e gött o höra.
Mvh.

Bra där, Morfum.

Du tog det helt på rätt sätt. Lite rädd att du skulle bli helt arg och uppbragt.

Ja, Wacom är ju grejjen, men lite klurigt i början minst sagt. Ös på!

Nädå Simpan. Det är lungt, tyvärr är det så att alla mina gamla bilder (över 30 000st) ligger på hårdiskar jag inte kommer åt nu då mina ex kabinett gått sönder, men när jag blivit större o rikare så ska jag fixa det. Då kanske en ny version med mer arbete bakom kommer ut. Som sagt, det var ett par år sedan nu =)
Kritik o feedback måste man kunna ta på rätt sätt för att utvecklas. Och det är väl det viktigaste förutom att ha roligt =)

Slänger in någon bild till för att skingra texten lite ;)

Bild-8.jpg ht=496

Bild-26.jpg ht=585

Bild-31.jpg ht=604

Bild-44.jpg ht=486

Over and out..

0range skrev:
> Här kommer ett foto som jag är väldigt nöjd
> med.
> Kamera: iPhone 3gs
>
>

Grymt snygg bild. Så synd att du inte fick den med en riktig kamera så att du kunde använda den på riktigt.

Läckert! Nån dag skall jag leka med rök också!

Nu vill jag bara att det ska bli dagsljus så man kan testa sin nya optik utomhus! =)

300f4.jpg ht=480

Tackar.. ja jag är helt fast i det nu, måste hitta nått nytt att fota så man inte blir less på det efter en vecka

en till rökbild lägger vi in oxå
5437216132_99effd0c96_z.jpg

Härlig tråd.
Det har inte blivit så mkt fotograferande på sista tiden tyvärr. Slänger ut två halvkassa bilder ifall sålänge

Bilagor

• PICT4360.jpg
    PICT4360.jpg
    55.7 KB · Besök: 46
  • IMG_0578 copy.jpg
    IMG_0578 copy.jpg
    52.8 KB · Besök: 43
Tackar!

rätt nöjd fast det var första gången, inte lätt att veta var man helst ska stå när man inte fotat rally innan, sedan var ju alla roliga platser avspärrade och fulla med ackriditerade fotografer. :)

Publiken var nästan lika rolig att fota!

DSC_0079_1024.jpg ht=480

DSC_0182_1024.jpg ht=480

DSC_0185_1024.jpg ht=480

DSC_0736_1024.jpg ht=480

DSC_0794_1024.jpg ht=533

Ja nu är ju dessa helt cykelrelaterade. Eller rättare sagt tagna under en cykeltur.
-8 grader när jag gav mig iväg på en 19 mila tur i värmland.

Soluppgång över Molkomsjön.

007.JPG ht=544

Det här är en av de bästa cykelbilderna jag tagit. En klarälvsbana som ligger som ett blyertsstreck i ett frostigt landskap.

015.JPG ht=544

Istappar kan också vara vackra.

026.JPG ht=544

034.JPG ht=544

Min Arthur står och fryser.

028.JPG ht=544

Senast redigerad av en moderator:
Tack! =)

De tre första bilderna är tonemappade i Photomatix, den 2:a fläska jag på lite extra, tyckde det passade motivet. :)

fotat i scottland i staden Oban
8312090.abe0a5eb.560.jpg ht=375

modellfoto glaskulan är handmålad på kinesiska muren, samt motivet är på kinesiska muren,blows your mind doesnt it.
7153333.3d8b3224.560.jpg ht=375

Fotade detta efter jag surfat färdigt för dagen i indonesien
6444434.2903e7cc.560.jpg ht=420

en snut i staterna
7066644.529ad31a.560.jpg ht=375

sist men inte minst ett cykelrelaterat foto
7147472.739b9020.560.jpg ht=375

Tänkte ta en promenad och passa på att fota lite mörker, regnet skrämde bort mig men innan jag gav upp hittade jag en strålkastare. :)

Kategorin halvabstrakta bilder.
0_DSC_8372.jpg

Ni tar ju helt otroliga bilder.
Vad använder ni för grejer egentligen?
Blir bilderna sådär direkt från kameran, eller photoshoppar ni bilderna?

Grymt iaf.

En annan tycker ju att det blir skit coola bilder när man lägger till HDR filter eller sepia i mobilen haha.

Jag antar att det är ett par timmars redigering inblandat.

Jag är för lat för att redigera bilder, så man får vara tacksam när ljuset spelar en i handen så att det blir bra direkt.

Bilagor

• DSC_2631.JPG
    DSC_2631.JPG
    70.3 KB · Besök: 35
Jo. På min tid, när jag höll på, var det lite av en hatad clisché det där med "vilken stor kamera du har, du måste vara duktig". I de allra flesta fll i den här tråden är det lyckligtvis inte hela sanningen. Givetvis behövs en bra utrustning för bra kvalitet, men en bra bild kan du ta med en hålkamera och rätt känsla. Lite PS och lightroom räddar dessutom den ena och andra skavanken. Men tacka vet jag en bra kopist, ett snyggt negativ och det rätta stuket i mörkrummet.

Därmed VERKLIGEN inte sagt att PS inte är ett hantverk. Jag hade bra koll på de där grejerna när det begav sig. Men det är tråkigt, kan tyckas, att fotografi blir fantastiskt med "filter". I mina ögon krävs det en bra bild också.

Bilden ovan är ju för mina otränade ögon - en drömbild, helt fantastisk.
Jag tror jag behöver gå en fotokurs faktiskt, så man lär sig allt det där med exponeringstid (?) och allt vad det heter.

Att kunna ta fina foton är faktiskt kul. Helst om dom blir som bilden på fiskmåsen som snowman119 lagt upp, det är verkligen en fantastisk bild.

Anledningen till att jag inte investerat i en kamera är för att jag är rädd att den kommer samla damm 364 dagar om året, men en lagom dyr kamera och en fotokurs kanske ändrar på det.

Wee skrev:
> Anledningen till att jag inte investerat i en
> kamera är för att jag är rädd att den kommer
> samla damm 364 dagar om året, men en lagom dyr
> kamera och en fotokurs kanske ändrar på det.

Det är lite som cykling, man behöver inte det värsta direkt för att börja och efter ett tag märker man vad det är man gillar och kan anpassa utrustningen efter det, sen är det bara träning och åter träning om man vill bli duktig.

Sen finns det dom som har anlag för det och blir sjukt bra, själv gör jag det för att det är roligt! =)

Tillbaka
Topp