[1/2 OT] Mera tjejer på cykel :)

Ville: jamen, vadhadeduförväntatdig?! :P Dessutom så VAR ju faktisk tråden till för oss TJEJER? Gjorde ju bara som ni sa...

E-beth skrev:
-------------------------------------------------------
> Ville: jamen, vadhadeduförväntatdig?! :P Dessutom
> så VAR ju faktisk tråden till för oss TJEJER?
> Gjorde ju bara som ni sa...
>

Jagtrordumissförstårmig...Men det kan ju var för att jag skriver så taffligt:)

Jag är den lilla pojken som förväntansfullt står och tittar på smällaren som brinner i sanslottet på dagis. Inte fröken bakom som snart skall nypa mig i örat=)

Westman skrev:
> "Hon" är E-beth i full karriär i Åre.

Fast jag syftade på Marzocchi-donnan vi har på väggen i meklokalen. Citerar lite nu så att det inte blir ett missförstånd till ;)

/j

Dessutom, jomper, har du dissat englands bästa bilblaska offentligt. Det kommer du inte undan med utan vidare. Vet du vad som händer om man samlar en årsprenumeration av MaxPower och ställer dom snyggt i hyllan i nummerordning. En stor naken babe framträder på något magiskt vis över alla blaskorna. Hur är det inte möjligt att köpa nästa nummer av tidningen när man vet att man samtidigt skaffar nästa byggsten till detta konstverk? :)

Madame Skogling:

34b3f8ad7079222d081f1244afd6f3f4.jpg

objektifiering: avpersonifiering av fienden/motpart för applikation av önskvärda ändamålsenliga egenskaper
lämpligt för: motivation av krig, ringaktning, sammanhållning av den egna gruppen

Vad jag vet har kvinnor, även om de kan vara mycket grymma de med, inte någonsin objektifierat mannen på det sätt som mannen har objektifierat kvinnan. Varför vet inte jag. Tyvärr verkar det som om våra olikheter och vårt sätt att interagera med varandra lätt fungerar som en grogrund för objekt-förövare-situation där kvinnan oftast utgör objektet och mannen förövare.

Ett experiment: Framställ dig själv som ett objekt (på allvar) i valfri situation och se om din personliga egenskaper försvinner eller om du finns kvar...Förmodligen blir du tvungen att inse att världen är fortsatt komplex och inte så lätt låter sig förenklas.

Om jag ska dyka på Sunriser...så verkar det vara en ung kille. I övrigt tycker jag att hans inlägg var ganska oskyldigt till skillnad från hans personpresentation.

Bilden i INLÄGGET är dessutom fin. Och fler sådana bilder är inte helt fel - sol, sommar, cykling, skogsstigar. Det är ju härligt!

mirre skrev:

>
> Vad jag vet har kvinnor, även om de kan vara
> mycket grymma de med, inte någonsin objektifierat
> mannen på det sätt som mannen har objektifierat
> kvinnan. Varför vet inte jag.

För att män är fula och kvinnor snygga.

>
> Ett experiment: Framställ dig själv som ett objekt
> (på allvar) i valfri situation

Gärna :)

Rippa skrev:
> För att män är fula och kvinnor snygga.
>

...och så undrar du varför manliga tävlingscyklister rakar benen...;P

Nix! Alla män är inte fula. Nu önskar jag att jag kunde lägga in en bild...en jättemumsig bild på...oh la la Hrmm! Ooops! Resten föll under censur.
DET ÄR OMANLIGT ATT RAKA BENEN!

mirre skrev:
> DET ÄR OMANLIGT ATT RAKA BENEN!

Det är onaturligt att raka benen. Men om det är kvinnligt eller manligt lämnar jag till allas vanföreställningar.

Äsch, jag är också påverkad av min omvärld, TnT.
Effekten av rakning,tycker jag, är att man ser yngre ut. Barn har inte så mycket kroppsbehåring. Att man har fått för sig att kvinnor ska raka benen beror nog på att kvinnor överlag har mindre hår på benen än män och att ju mer hårlös en kvinna är på benen desto kvinnligare ser hon ut.Typ.
Sedan har alla olika smak. Jag har ändå så pass mycket självdistans att jag inte uppfattar mina egna påståenden som absoluta sanningar. Förbehåller mig också alltid rätten att ändra mig. Och brukar i görligaste mån förbehålla andra den rätten också.

mirre skrev:
> Äsch, jag är också påverkad av min omvärld, TnT.
> Effekten av rakning,tycker jag, är att man ser
> yngre ut. Barn har inte så mycket kroppsbehåring.
> Att man har fått för sig att kvinnor ska raka
> benen beror nog på att kvinnor överlag har mindre
> hår på benen än män och att ju mer hårlös en
> kvinna är på benen desto kvinnligare ser hon
> ut.Typ.
> Sedan har alla olika smak. Jag har ändå så pass
> mycket självdistans att jag inte uppfattar mina
> egna påståenden som absoluta sanningar.
> Förbehåller mig också alltid rätten att ändra mig.
> Och brukar i görligaste mån förbehålla andra den
> rätten också.

Jag tänkte skriva något här om rakade kvinnor som för tankarna till barn utan hår och en paralell till män men kom på bättre tankar och avstår detta inlägg.

bigmollo skrev:
> I så fall ser jag ut som ett barn på sommrarna. ;o)

Jag har barnpung året runt! ;)

the_TnT skrev:
>
> Jag har barnpung året runt! ;)
>

Tjena!

Det är rätt snyggt att dunka in årets vidrigaste, roligaste, minsta (iaf den om den är i barnstorlek) samt sjukaste inlägg den 20 december.. Jag är imponerad..

Rippa skrev:
> Nej du Mytis, den frågan har jag för länge länge
> länge sedan slutat ödsla energi på :)

Damnit, men det var andra som gick på den!

För övrigt rakar jag allt utom huvet, alltid retar det någon. :P

Hade en lång diskussion med en militant rabiat feminist (förövrigt AFA, mili-vegan och massa annat med) angående rakade kön. Hon påstod på fullt allvar (och med argument som räckte fruktansvärt länge) att män som hade sex med kvinnor som rakat könet gjorde just så för att dom var pedofiler och tände på tanken att ha sex med någon som inte utvecklat härväxt.

Jag hade väldigt roligt under den diskussionen. HEnnes problem var att hon tog sig själv på alldeles för stort allvar...

Mattias L skrev:
>> fruktansvärt länge) att män som hade sex med
> kvinnor som rakat könet gjorde just så för att dom
> var pedofiler och tände på tanken att ha sex med
> någon som inte utvecklat härväxt.

Framkom det någon synpunkt på pedofilgraden hos kvinnor som har sex med män som rakar ansiktet? :-)

Du anar inte. Efter det att vi argumenterat tillräckligt länge så dräpte jag till med det. Hon ansåg att det var inte samma sak. Män är djur och kvinnor är förståndiga varelser. Ungefär så såg hennes världsbild ut :)

Hur kul som helst att dra paralleller till djurvärlden, till exemepel med babianer störst/rödast rumpa får para sig mest och så vidare...

sånnadäringa kärringar som altenativtolkar allting är ju bara idoter, såg en i "insider" på teve 3 som sa att porrfilm på hotell ökade vold mot kvinnor osv och ville absolut inte att hotell skulle kunna ha porr på kanalerna, idter, om man inte vill glo så äre ju bara o skita i de...

tror ni på allvar att det är samma kulturella fenomen som gör att kvinnor idag rakar sig överallt som det som gör att män rakar sig i ansiktet? är man bara ute efter billiga poäng så funkar analogin, men funderar man bara lite mer på det hela så inser man det orimliga i detta.

fredrikw: det är ett intressant ämne, helt klart. Även utan billiga poänger. Rakningen kanske inte återspeglar det kulturella fenomenet så bra, men kanske unga män/pojkars växande behov att att bli stora och starka till vilket pris som helst (doping). Snart är det kanske "jämlikt": en värld full av silikonpumpade och helrakade tjejer och välpumpade välrakade anabolfinniga killar med konstant stånd.

fredrikw skrev:
> tror ni på allvar att det är samma kulturella
> fenomen som gör att kvinnor idag rakar sig
> överallt som det som gör att män rakar sig i
> ansiktet?

Det vet jag då rakt inte, men jag tror inte att den underliggande orsaken till rakning är pedofili.

Kneecap: det var före Rammsteinpasset, hur jag såg ut efter kan du föreställa dig... ;)

Bilagor

• zoffenisoffan.gif
    zoffenisoffan.gif
    46.8 KB · Besök: 85
Tjena!

Friskis.. Menar du med den bilden att du är hårig (dvs orakad) efter ett pass eller? :P

Senast redigerad av en moderator:
Kneecap skrev:
> Tjena!
>
> Friskis.. Menar du med den bilden att du är hårig
> (dvs orakad) efter ett pass eller? _P

Ja, just precis! Och svansig!Och törstig!

Bilagor

• zoffenibaljan.gif
    zoffenibaljan.gif
    47.7 KB · Besök: 66
Tillbaka
Topp