Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har du möjlighet till gruppförsäkring via jobbet eller facket? De brukar vara förmånliga och innehålla livförsäkring, (olika varianter av) sjukförsäkring, olycksfallförsäkring och ibland även sjukvårdsförsäkring (gå före köerna). Tror vissa även har barnförsäkring.glitch sa:Nu när man börjar bli gubbe och har barn börjar det kännas allt viktigare att se över sina försäkringar.
Har idag bara en livförsäkring, utöver hemförsäkring och barnförsäkring.
Vad har ni valt och hur ska man tänka?
Lingon sa:I långa loppet är det bara försäkringsbolaget som tjänar pengar på försäkringar, så min filosofi är att ha så få försäkringar som jag vågar.
Lingon sa:I långa loppet är det bara försäkringsbolaget som tjänar pengar på försäkringar, så min filosofi är att ha så få försäkringar som jag vågar.
jofahjalm sa:Lingon sa:I långa loppet är det bara försäkringsbolaget som tjänar pengar på försäkringar, så min filosofi är att ha så få försäkringar som jag vågar.
Jofahjalm går garantera plus på olycksfallsförsäkring även i det långa loppet. Om försäkringsbolaget får som det vill går det plus i långs loppet. Det betyder inte att alla individuell försäkringstagare förväntas göra en förlust.
Stort tack till alla mellotittande syltryggar som generera den ekonomiska våg jag surfar min räkmacka på.
NickPick sa:jofahjalm sa:Lingon sa:I långa loppet är det bara försäkringsbolaget som tjänar pengar på försäkringar, så min filosofi är att ha så få försäkringar som jag vågar.
Jofahjalm går garantera plus på olycksfallsförsäkring även i det långa loppet. Om försäkringsbolaget får som det vill går det plus i långs loppet. Det betyder inte att alla individuell försäkringstagare förväntas göra en förlust.
Stort tack till alla mellotittande syltryggar som generera den ekonomiska våg jag surfar min räkmacka på.
Snart är det slutlekt för underklassen. Villkoren ändras när dom kommer på systematiken så att säga :) ??
jofahjalm sa:Lingon sa:I långa loppet är det bara försäkringsbolaget som tjänar pengar på försäkringar, så min filosofi är att ha så få försäkringar som jag vågar.
glitch sa:Så vilket bolag har Jofa?
Har idag folksam på hemmet via jusek, stugan på trygghansa, barn på trygghansa och liv på if..även med samlingsrabatterna har det varit mer förmånligt att sprida ut försäkringarna. Såg att folksam t.ex. inte täckte dykning djupare än 30m vilket gör att de går bort om andra täcker där.
Störst sannolikhet är väl att man klotar på cykeln.
Förstår inte alls logiken i vad du försöker säga. En cykel levererar ett värde som jag är beredd att betala för. En försäkring levererar inget värde alls över tid, om jag inte är mer klantig/otursförföljd än genomsnittet. Den jämnar bara ut mitt kassaflöde över tiden, till en kostnad som motsvarar försäkringsbolagets marginal.Forza! sa:Lingon sa:I långa loppet är det bara försäkringsbolaget som tjänar pengar på försäkringar, så min filosofi är att ha så få försäkringar som jag vågar.
Resonerar du samma när du köper cykel? Kanske kan vara så att vissa cykeltillverkare försöker tjäna pengar när de säljer cyklar? Är inte helt säker, men har hört att denna avart finns även i andra branscher... ;)
Varför skulle man inte göra det?Forza! sa:Lingon sa:I långa loppet är det bara försäkringsbolaget som tjänar pengar på försäkringar, så min filosofi är att ha så få försäkringar som jag vågar.
Resonerar du samma när du köper cykel?
Hur stor del av din personliga balansräkning utgör din arbetsförmåga? En olycka som gör dig invalid kan ta bort den helt och hållet, och då blir det svårt att dra in stålarna som behövs till huset...Lingon sa:Förstår inte alls logiken i vad du försöker säga. En cykel levererar ett värde som jag är beredd att betala för. En försäkring levererar inget värde alls över tid, om jag inte är mer klantig/otursförföljd än genomsnittet. Den jämnar bara ut mitt kassaflöde över tiden, till en kostnad som motsvarar försäkringsbolagets marginal.Forza! sa:Lingon sa:I långa loppet är det bara försäkringsbolaget som tjänar pengar på försäkringar, så min filosofi är att ha så få försäkringar som jag vågar.
Resonerar du samma när du köper cykel? Kanske kan vara så att vissa cykeltillverkare försöker tjäna pengar när de säljer cyklar? Är inte helt säker, men har hört att denna avart finns även i andra branscher... ;)
En helt ointressant tjänst, om det inte gäller nåt som utgör en stor del av min personliga balansräkning, som tex ett hus.
ooms sa:Hur stor del av din personliga balansräkning utgör din arbetsförmåga? En olycka som gör dig invalid kan ta bort den helt och hållet, och då blir det svårt att dra in stålarna som behövs till huset...Lingon sa:Förstår inte alls logiken i vad du försöker säga. En cykel levererar ett värde som jag är beredd att betala för. En försäkring levererar inget värde alls över tid, om jag inte är mer klantig/otursförföljd än genomsnittet. Den jämnar bara ut mitt kassaflöde över tiden, till en kostnad som motsvarar försäkringsbolagets marginal.Forza! sa:Lingon sa:I långa loppet är det bara försäkringsbolaget som tjänar pengar på försäkringar, så min filosofi är att ha så få försäkringar som jag vågar.
En helt ointressant tjänst, om det inte gäller nåt som utgör en stor del av min personliga balansräkning, som tex ett hus.
Forza! sa:Lingon sa:I långa loppet är det bara försäkringsbolaget som tjänar pengar på försäkringar, så min filosofi är att ha så få försäkringar som jag vågar.
Ja, om man har bolån och kanske andra skulder och samtidigt är orolig för att bli arbetsoförmögen pga nån olycka, så är det kanske en bra idé att teckna en olycksfallsförsäkring.ooms sa:Hur stor del av din personliga balansräkning utgör din arbetsförmåga? En olycka som gör dig invalid kan ta bort den helt och hållet, och då blir det svårt att dra in stålarna som behövs till huset...Lingon sa:Förstår inte alls logiken i vad du försöker säga. En cykel levererar ett värde som jag är beredd att betala för. En försäkring levererar inget värde alls över tid, om jag inte är mer klantig/otursförföljd än genomsnittet. Den jämnar bara ut mitt kassaflöde över tiden, till en kostnad som motsvarar försäkringsbolagets marginal.Forza! sa:Lingon sa:I långa loppet är det bara försäkringsbolaget som tjänar pengar på försäkringar, så min filosofi är att ha så få försäkringar som jag vågar.
Då kan du ju lika gärna resonera pss när det gäller villaförsäkring, den kommer ju också bara till användning vid en olycka...Lingon sa:Ja, om man har bolån och kanske andra skulder och samtidigt är orolig för att bli arbetsoförmögen pga nån olycka, så är det kanske en bra idé att teckna en olycksfallsförsäkring.ooms sa:Hur stor del av din personliga balansräkning utgör din arbetsförmåga? En olycka som gör dig invalid kan ta bort den helt och hållet, och då blir det svårt att dra in stålarna som behövs till huset...Lingon sa:Förstår inte alls logiken i vad du försöker säga. En cykel levererar ett värde som jag är beredd att betala för. En försäkring levererar inget värde alls över tid, om jag inte är mer klantig/otursförföljd än genomsnittet. Den jämnar bara ut mitt kassaflöde över tiden, till en kostnad som motsvarar försäkringsbolagets marginal.Forza! sa:Lingon sa:I långa loppet är det bara försäkringsbolaget som tjänar pengar på försäkringar, så min filosofi är att ha så få försäkringar som jag vågar.
I annat fall är en olycksfallsförsäkring egentligen bara ett sparande med förväntad negativ ränta.
Räknar du det som plus?A.Fritzon sa:Jag har gått plus. Avslitna korsband, ledband, nyckelben, krossad njure, hjärnskakningar, tumme ur led osv.
ooms sa:Då kan du ju lika gärna resonera pss när det gäller villaförsäkring, den kommer ju också bara till användning vid en olycka...Lingon sa:Ja, om man har bolån och kanske andra skulder och samtidigt är orolig för att bli arbetsoförmögen pga nån olycka, så är det kanske en bra idé att teckna en olycksfallsförsäkring.ooms sa:Hur stor del av din personliga balansräkning utgör din arbetsförmåga? En olycka som gör dig invalid kan ta bort den helt och hållet, och då blir det svårt att dra in stålarna som behövs till huset...Lingon sa:Förstår inte alls logiken i vad du försöker säga. En cykel levererar ett värde som jag är beredd att betala för. En försäkring levererar inget värde alls över tid, om jag inte är mer klantig/otursförföljd än genomsnittet. Den jämnar bara ut mitt kassaflöde över tiden, till en kostnad som motsvarar försäkringsbolagets marginal.Forza! sa:Lingon sa:I långa loppet är det bara försäkringsbolaget som tjänar pengar på försäkringar, så min filosofi är att ha så få försäkringar som jag vågar.
I annat fall är en olycksfallsförsäkring egentligen bara ett sparande med förväntad negativ ränta.
Fältprästen sa:Räknar du det som plus?A.Fritzon sa:Jag har gått plus. Avslitna korsband, ledband, nyckelben, krossad njure, hjärnskakningar, tumme ur led osv.
Borde väl likställas med att åka i pist. Downhill är ju något som förekommer på såväl kickoffer som familjesemestrar, även med barn i backen. Hur extremt är det liksom?glitch sa:Pratade med If, som inte kunde redogöra hur utförscykling klassas, de skriver i vilkoren om saker som inte täcks bland annat
:
- bergsklättring, bungy jump, offpiståkning samt alla aktiviteter som kan betraktas som extrem- eller ultrasport.
Känns som en rätt fet brasklapp.
Även om det inte är det ser de till att tillräckligt många andra betalar för dina ärr.jofahjalm sa:men det är säkert en försumbar grupp i det stora hela för försäkringsbolagen.
Det beror ju lite på hur man värderar sina kroppsdelar (vissa med permanenta skador).A.Fritzon sa:Skulle lagt till ”monetärt”.
Fältprästen sa:Det beror ju lite på hur man värderar sina kroppsdelar (vissa med permanenta skador).A.Fritzon sa:Skulle lagt till ”monetärt”.