½ OT: Varför raka benen??

rikard Skrev:
-------------------------------------------------------
> mytomspunnen Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Däremot slår ingenting kännslan av ett par
> > nyrakade ben i den varma sommarluften...
>
> Speciellt inte om det är någon annans ben.
>

Nu blir jag osäker på om jag vågar följa med dig på några turer på sommaren...

hahaha jag måste erkänna att jag alltid får ett gott skratt när jag läser på forumet här inne! MEN jag ska erkänna att jag hade rakade ben förr...fast det var mer för simmningen och att det VAR faktiskt skönt....men vad fasen jag ska banne mig ta fram hyveln och köra ett tag...det fula är att jag har hår på vaderna men inte låren hahaha alltså det ser nog tokigt ut ändå...så det är lika bra att allt försvinner!

happ.gif

BASTA!

E-beth:
All form av "skönhetsrakning" är givetvis tillåten (gäller även sk porrpung för dom som gillar det). Men använd inte MTB som ursäkt för det.

Rippa Skrev:
> E-beth:
> All form av "skönhetsrakning" är givetvis tillåten
> (gäller även sk porrpung för dom som gillar det).
> Men använd inte MTB som ursäkt för det.

Jag som använt just det argumentet men mig har du klagat på ändå...:)

En fördel kan det vara: plåster å sårtejp fastnar bättre på rakade ben. Fick raka mitt knä efter vurpan, annars satte sig kompressen en halv centimeter från huden...

OJ halv centimeter från huden?! Jag kanske ska vara glad att jag är Asiat =O) Rakat får det bli hela sesongen...och för sesongen bara för att ha det =OD

hahaha bra fråga.
Jag rakade precis mig om benen...fasen det känns ju som silke! Har glömt helt känslan. Gillet the best a man can get! =O) Det är faktiskt lite mysfaktor över det hela.

Bergman Skrev:
> hahaha bra fråga.
> Jag rakade precis mig om benen...fasen det känns
> ju som silke! Har glömt helt känslan. Gillet the
> best a man can get! =O) Det är faktiskt lite
> mysfaktor över det hela.

You can not beat that feeling...

Muerto Skrev:
> Leran kanske sitter kvar där det finns hår? ;)

Jag såg till att det fanns ingen lera kvar...

Image-D33DFF2F5B7C11D9.jpg

1) Ingen solbränna
2) Mörk hår
3) Bild tagit med blixt - närmaste delen i centrum av bilden blir ljusare

Det kunde har varit i Grimstaskogen under hårdtestning av en ny demohoj, men det var inte det -

Det kunde har varit på North Shore banan på Åreskutan under Åre Mountain Mayhem, men det var inte det -

Det kunde har varit en höghastighetsvurpa under någon tävling någonstans, men det var inte det -

...

Vi hade just kommit hem efter semester och jag var på väg hem från Kungsholmen på pendlarhojen och försökte ta en sväng på en grusstig i Fredhällsparken precis som jag hade gjort på olika stigar tusentals gånger under föregående veckorna på andra hojar. Då lärde jag mig att en gammal, tung, rigid Fisher Hoo Koo med Big Apple däck har inte samma åkegenskaper som en ny, lätt följsam Moots Smoothie med WeirWolf däck. Pinsamt nog att krascha på det sättet, men jag hade rätt många åskådare så det gjorde det ännu bättre! Min i särklass värsta vurpan under hela 2004.

Det är en sak som är bättre med vintern - man kanske får förtfarande blåmärke, benbrott och andra skador, men slipper en hel del skrubbsår!

Det fanns ett tillfälle då jag önskade att jag hade rakade ben i somras. Körde en textilbroms på grusväg under 08XC. Det hade varit lite lättare att göra rent om jag inte varit så luden :)
vurpa.jpg

/Erik

Ojoj vilken länk! =)

Finns de nåt skönare än att ta sin rakhyvel efter att inte ha tittat på den över hela vintern o gå loss i duschen framåt tävlingsäsongens början??? ni som inte provat borde göra de!

Själv anser jag att man rakar benen om man är cyklist. Det hör till och har många fördelar. Den bästa är nog att man bli snabbare och får snyggare ben=)
Ligga bakom någon i spåret el på landsvägen inger inte direkt nån bra känsla för mig iallafall. usch!

Fram me rakhyveln till våren nu ni som tycker de är så manligt att spara de onödiga lurvet på benen.Bort med det o känn känslan hur du blir snabbare, smidigare o snyggare i cykelbyxor el skjorts.
Själv ska ja inleda säsongen med att låta tjejen vaxa benen innan de första vintertävlingarna=)

Arrividerci El Maco

Vaxa benen är till för dem som inte har "päls". Vill inte ens tänka på smärtan av att vaxa mina ben.

///Björn som ryser och kammar pälsen

Finns det något skönare än nyrakade ben när man drar på sig byxorna eller kryper ned i sängen ?? Nej !
Cyklist = rakade ben, fördelarna ovan får man på köpet !

/ M

Jag provade att ha rakade ben under slutet av oktober och jag tyckte det var underbart. Nog för att jag fick raka mig nästan varje dag, men det var juh kul! Det vill säga kul tills min flickvän hotade att sluta träffa mig om jag inte slutade att raka benen!

Raka på ni som kan!!

/Erik

Öijer Skrev:

> Men laser, vaxning eller rakning då?

Funkar det inte med östrogen eller någon annan kvinnlig hormon? =Þ

Kvinnor har ju åxå hår på benen så det lär inte hjälpa=David Skrev:
> Öijer Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Men laser, vaxning eller rakning då?
>
> Funkar det inte med östrogen eller någon annan
> kvinnlig hormon? =Þ
>
>
> Mvh David
>
>
>
> Rätta in dig i ledet!

Mathias Skrev: