½OT de riktiga trafiklagarna

Som den väl upplysta person man är så tillämpar man ju alla paragrafer, eller? Är inte paragrafer och lagar och sånt till för att följas;-)

De har glömt en regel för cyklar, när du kör om personer som går i bredd och tar upp nästan hela cykelbanan så passera dem så nära som möjligt i högsta fart. Det brukar få dem att snabbt som f*n hoppa åt sidan.

Crossmax äger! Skrev:
-------------------------------------------------------
> De har glömt en regel för cyklar, när du kör om
> personer som går i bredd och tar upp nästan hela
> cykelbanan så passera dem så nära som möjligt i
> högsta fart. Det brukar få dem att snabbt som f*n
> hoppa åt sidan.

Sant! Finns det något mer störande än folk som inte ens kan *gå* ordentligt...
Angående paragraferna så tyckte jag inte om nr.33, cyklister skall inte hålla till på landsvägen utan i skogen naturligtvis ;)

jag cyklade på en grusväg för någon dag sen. mötte två äldre fotgängare som gick på vänstersidan, från deras håll sätt. samma sida jag cyklade på, såg de dock på ganska långt håll och rullade över på andra sidan i god tid för att slippa sänka farten, man mår ju bra när det går fort menar jag. men gamlingarna tyckte inte att det räckte och kastade ett äpple efter mig. var väl rätt så kul egentligen men jag blev jäkligt förvånad, när man för en gång skull tänkte va snäll ;).

- John Filip

Har folk ingen hyfs? Kasta ÄPPLEN på en (nästan) helt oskyldig cyklist! Hadde jag varit du skulle jag vänt när dom inte såg mig längre och sedan åka tillbaka för att svepa förbi dom i så hög fart som möjligt och så litet avstånd som möjligt så att dom blivit riktigt rädda!;-)

Jag övervägde faktiskt att hämnas men jag fick ju ett äpple, käkade upp det tillsammans med min banan på parkeringen nedanför backen sen :D.
sen kan jag iofs inte svära på att de kastade äpplet på mig men oddsen för att en helt annan person hoppade ut ur buskagen, kastade äpplet och försvann igen är så pass små att jag utgår från att någon av de gjorde det.

- JF

Tillbaka
Topp