[10% OT]GBG, storstensletning delsjön

rikli

Ny medlem
Tjohej,

Har bestämt mig för att återuppta min klätterkarriär som legat på is de senaste 10-12 åren. Så nu tänkte jag förena cykling och klättring genom att hojja runt och leta efter stora stenar att klänga på. Är vid franssons vid 14.50, så om någon är sugen på att köra en slackerrunda och hjälpa till (eller bara hänga på)så kan ni dyka upp där då.
Har hört att det skall finnas en stor bumling vid början av 10km spåret, så det vill jag kolla in. Annars så blir det planlöst irrande som gäller. Tar nog även med en termos kaffe :)

OBS! Sökare av svettotempo undanbedes. Här kommer det att gå mycket saaakta.

Ha det fint
/Rikard

Ok, nu är man tebax. Fick solocykla, men det var ju lite sent utannonserat av mig. Hittade inga stenbumlingar som jag tyckte lockade, men väl en hel del klippformationer som man skulle kunna ta replös. Känns riktigt bra, nu är det bara att ta med sig skorna och kritpåsen nästa gång cykeltarmen säger till :)

TiTeX: Jag var inne på JUG igår och letade efter rapporter från delsjöområdet, men hittade inget. Det ska tydligen finnas en hel del bra bouldering rätt nära ifrån min bostad, men där verkar inte cyklandet vara så mycket att hänga i granen:(

Kan det här vara av intresse? Ligger på Bohusleden strax innan Jonsered. Extra feature, min gamla långloppscykel på bilden också... :-)

/Leo

sten.jpg ht=544

På 18 km spåret så finns det ett intressant block samt några klippsektioner som kan vara värda att utforska. Jag har själv inte vart framme och klämt på dem men varjegång jag cyklar förbi så tänker jag att nästa gång då ska jag allt stanna till. Kör Red Devil spåret och på den del som delas med 1,8 mils spåret så ligger blocket. Dessutom så verkar det finnas en hel del åt Valhamra hållet.

jag tror det finns en guide över builderingställen runt göteborg, jag klättrar inte själv men jag hörde nyligen nån som pratade om det. Vet inte var man köper den, men
inomhushallen i Gårda har den kanske.

Fasen också Leo, den där bumlingen ser ju kanon ut. Bra med cykeln som referens också. Och tack för övriga tips. Verkar som om det blir en långkörare med både bohus och red devil nästa gång :)
Thompa: Var inne på systersiten "happyboulder" (hur många happyvarianter finns det:) )och hörde mig för om guider. Tyvärr verkar det inte finnas någon för delsjöområdet.

Leo: Om man tar din Himalaya runda, kommer man då att träffa på stenen rakt på så att säga? Har aldrig tagit den turen, men den verkar väldigt fin.

Leo skrev:
-------------------------------------------------------
> Ja, då passerar du också stenen, som fortfarande
> ligger på Bohusleden strax innan Jonsered. ;-)
>
> /Leo

om nu ingen har flyttat på den.

Finns det inte en vägg längs grusåttan i skatås, det går stentrappor upp på ett ställe för den late. Har för mig att det ser lite klättervänligt ut.

Tillbaka
Topp