-10

pointern

Medlem
-10
Äntligen går cykeln under 10 då är det -10 ute, vad gör man?

Bilagor

• 20111112639.jpg
    20111112639.jpg
    201 KB · Besök: 21
-10
pointern skrev:
-------------------------------------------------------
> Äntligen går cykeln under 10 då är det -10 ute, vad gör man?

Själv kör jag bara LVG så jag har lite större begränsningar än vad du torde ha med denna. Men jag cyklar då. Har bla kör ett 19 mils pass i ca -7 grader och det funkar finfint.

När det är så kallt har jag ett par handvärmare brevid "blåsan" i kamelen. Det hjälper riktigt bra att hålla värmen. Dock måste man tömma/blåsa tillbaka vätskan ur munstycket/slangen. Annars riskerar det att frysa igen ändå. Och det kanske är inte helt lyckat att det blir så.

Senast det hände mig var i december 2009. -7.9 på morgonen och -2.9 på kvällen;7) 19 mil på ca 7.40

http://www.cykelklubben.se/cykelklubben/blog/blog_read.asp?UserID=5942&BlogItem=24263

EDIT: tre eller fyra stövfnel öööö staffel öööööö stegfel va fan då fan ;7)

Senast ändrad:
-10
Personligen tror jag på en liiiiten sked htfu. -10 och barmark är ju så bra det blir!

Edit: För oss tomtar och troll tillägger jag för säkerhets skull, så inte pebben med flit ska misstolka vad jag skriver. Det är ju en mtb på bild i första inlägget men man vet aldrig

Edit2: Jag är bara gnällig för att min cykel är tung och jag är sjuk så jag inte kan cykla. Men jag tycker fortfarande man kan cykla i skogen vid -10

Senast ändrad:
-10
lite, kroppen blir varmare med varm luft i lungorna. Men det är krångligt att snora och spotta...

pointern skrev:
> Funkar den på fötterna?

-10
marran skrev:

> Edit: För oss tomtar och troll tillägger jag för säkerhets skull, så inte pebben med flit
> ska misstolka vad jag skriver. Det är ju en mtb på bild i första inlägget men man vet aldrig

Nähä. Är det det, det var som fan. Du, din kanot, den driver helt fritt i "Umeälven" va?

"Själv kör jag bara LVG så jag har lite större begränsningar än vad du torde ha med denna."

Undrar vad jag menar med det? LVG Vs denna?

> Edit: Jag är bara gnällig för att min cykel är tung och jag är sjuk så jag inte kan cykla. Men
> jag tycker fortfarande man kan cykla i skogen vid -10

Du tycker att man fortfarande kan cykla i skogen vid -10 och jag tycker det går finfint att cykla LVG då, så vad är problemet. Det borde ju rimligen var mer lämpligt med tex en "tomteräcer", än en LVG, eller? Jag skriver ju att jag har lite större begränsningar med en LVG än vad TS torde ha med sin cykel, så vad är problemet? Var är det du vill?

Vände du dig om och tugga du vidare på gröten där uppe i bjökhålan.
Det blir nog bra detta ska du se, marran.

Detta tar du precis som du vill. Men med glimten i ögat, inte alltid, skriver jag det, men nu ;7)

-10
Det var ett svar åt pointern, inte åt dig.
Men eftersom du brukar misstolka allt man skriver med flit (och tydligen glimten i ögat) tänkte jag bara försäkra mig om att det inte skulle hända den här gången, det lyckades jag med. Hoppas du inte satte kaffet i halsen.

-10
marran skrev:
> Men eftersom du brukar misstolka allt man skriver med flit (och tydligen glimten i ögat) tänkte > jag bara försäkra mig om att det inte skulle hända den här gången, det lyckades jag med.

Grattis. Du är en av få som har förmågan att veta vad jag brukar göra utan att egentligen veta ett skit om mig. Å nä kaffet hamnade i knät denna gång. Tack så jävla mycket för det.

Se nu till å få fatt på kanoten. Där ute kan den inte driva omkring;/)

-10
Klä dig som du gör för skidåkning när det är kallt, sko/pjäxöverdrag, tumvantar m.m. Enda skillnaden är att du tar en extra tröja på överkroppen och ett par extra strumpor utanpå skorna, alltså mellan skorna och skoöverdragen, gör stor skillnad...

Tillbaka
Topp