100% luddfritt papper, vart köper jag det?

KiwiQ

Medlem
Har testat många varianter, dvs där tillverkaren hävdar att de är luddfritt, men när man jobbar och har bra belysning så är det alldeles för dålig kvalité, kan acceptera en viss mängd tork papper som yr runt i luften och fastnar i gaffeln efter service men kom gärna med tips

Mvh

Biltema....

Förtydligande: BT brukar ha nån sorts papper/duk som tar åt sig alla partikler, används i billackeringssammanhang. Heter nåt åt "tagrag"-hållet.

Senast ändrad:
Vi har någon ljusblå torkduk på jobbet som används till lokaler där man inte vill ha ludd. Om jag kommer ihåg skall jag kolla vad den heter. Vet inte om den finns på öppna marknaden men tror det. Annars finns det ju en del tygtrasor som inte luddar speciellt mycket. Papper för fönsterputs är nog mer luddfritt också eller ett område att googla i alla fall.

Torkpapper för barn, i papper, tycker jag inte luddar. Man kan till och med köra dem i tvättmaskinen.. ska inte spolas ner i toaletten.

250 stycken kostar typ 25 kr om man köper Ica Basic eller liknande. "Våtstarka och luddfria" står det på dem, jag använder dem till allt!

7318690079880.jpg

Senast ändrad:
jomper sa:
Torkpapper för barn, i papper, tycker jag inte luddar. Man kan till och med köra dem i tvättmaskinen.. ska inte spolas ner i toaletten.

250 stycken kostar typ 25 kr om man köper Ica Basic eller liknande. "Våtstarka och luddfria" står det på dem, jag använder dem till allt!

+1

Köpte pga småbarn men använder nog lika många i hobbyrummet som vid skötbordet. Finns många varianter men just Ica basic är den bästa (till barn iaf...).

Stort tack för alla tips!

Pfaff, tack! takrag är beställt. "för avlägsning av damm och sliprester före lackering"

Det borde duga för lite dämpar och gaffel tork när man pillar med dem.

Ica basic tvättlappar har jag testat, funkar bra att dra av kedjan när du oljat den, torka fälgarna med lite silicone shine, dock är det ett moln av papperspartiklar den släpper, det är roligare och bättre att mecka med bra belysning, 2 bygg lampor kostar 100kr på Jula, titta inte in i dem bara :)

KiwiQ sa:
Stort tack för alla tips!

Pfaff, tack! takrag är beställt. "för avlägsning av damm och sliprester före lackering"

Det borde duga för lite dämpar och gaffel tork när man pillar med dem.

Ica basic tvättlappar har jag testat, funkar bra att dra av kedjan när du oljat den, torka fälgarna med lite silicone shine, dock är det ett moln av papperspartiklar den släpper, det är roligare och bättre att mecka med bra belysning, 2 bygg lampor kostar 100kr på Jula, titta inte in i dem bara :)

En fråga bara, vad är det med ditt arbete med gafflar som kräver 100% luddfritt papper? Lackar du dem?
De partiklar som en "luddfri" tvättlapp släpper ifrån sig kommer inte att påverka prestanda eller livslängd på tätningar eller någon annan komponent i gafflarna. Tänkte bara så du inte lägger ner så mycket energi på att ha en 100% luddfri miljö i onödan pga att du har så bra belysning att minsta partikel syns.

Rekommenderar för övrigt microfiberdukar, de finns riktigt billigt funkar till allt möjligt och går att tvätta.

Tillbaka
Topp