Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Mäter du under sag då?Min erfarenhet är att samtliga sram 12 delade mtb grupper växlar lite sisådär om man ställer in B gap enligt rekomendation. om man istället väljer att ställe det ca:5-7mm ifrån tand till tand på stårsta drevet så får man ordentligt krispigare växling genom hela spannet.
Kan någon annan säga om detta stämmer eller inte, eller ge mer ljus kring det hela?Min erfarenhet är att samtliga sram 12 delade mtb grupper växlar lite sisådär om man ställer in B gap enligt rekomendation. om man istället väljer att ställe det ca:5-7mm ifrån tand till tand på stårsta drevet så får man ordentligt krispigare växling genom hela spannet.
Sätt dit en Shimano XT-växel (RD-M8100). Det gjorde jag på min FuelEx som hade GX Eagle från början. Växlar bättre än GX Eagle nånsin gjort.Börjar bli lite trött på att GX-eagle 12 är så svår att få till vettiga växlar över hela spannet... Går det att köra 11-delad kassett/kedja/reglage med en 12-bakväxel eller kommer kedjan vara för fet?
Jag har kört 10s kedja/reglage/kassett och 12 delade bakväxlar utan problem.Börjar bli lite trött på att GX-eagle 12 är så svår att få till vettiga växlar över hela spannet... Går det att köra 11-delad kassett/kedja/reglage med en 12-bakväxel eller kommer kedjan vara för fet?
Börjar bli lite trött på att GX-eagle 12 är så svår att få till vettiga växlar över hela spannet... Går det att köra 11-delad kassett/kedja/reglage med en 12-bakväxel eller kommer kedjan vara för fet?