Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag har red etap axs med flattop kedja på tempocykeln och varierar mellan 12sp axs kassett och 12sp ultegra kassett utan problem.
Alla vill väl ha 10-52 glesstegat när man matar grus!?Provade lite med en 11-34 12s kinakassett och ett gammalt 142mm mtb hjul jag hade liggandes. Verkar växla fint över hela kassetten, fast bodyn är lite för smal, så den lilla 11 taggaren får inte riktigt fäste på splinesen. Skall fixa en 11s road body, så borde det lira.
Blir ett lyft att mata grus med täta steg, 11-12-13-14-15. ?
Visa bilaga 557176
Eller 9-42?Alla vill väl ha 10-52 glesstegat när man matar grus!?
Jag tänkte dock på 12-delatDet gör det. Denna är ett exempel:
![]()
Cassette
Material: 7075-T6 / Heat Treat Steel Speed: 11 speed Color: Black Recommended chain: Shimano, SRAM, or KMC 11 speed Recommended group: Any 11 speed...us.3t.bike
Vet inte om det finns fler, men det vet säkert Google.
EDIT: Den jag länkade till är 11-delad iofs.
bra info! Vad är det för kassett? Är sugen på något liknande. men helst typ 11-42 eller så för hg body. Då verkar det bara finnas olika fina alivarianter.Provade lite med en 11-34 12s kinakassett och ett gammalt 142mm mtb hjul jag hade liggandes. Verkar växla fint över hela kassetten, fast bodyn är lite för smal, så den lilla 11 taggaren får inte riktigt fäste på splinesen. Skall fixa en 11s road body, så borde det lira.
Blir ett lyft att mata grus med täta steg, 11-12-13-14-15. ?
Visa bilaga 557176
Jag köpte denna (12s 11-34):bra info! Vad är det för kassett? Är sugen på något liknande. men helst typ 11-42 eller så för hg body. Då verkar det bara finnas olika fina alivarianter.
Haha, ja den lär ju inte hålla så bra med alla aluminiumdrev. Men det kan man ju ta när vikten är samma som dura ace och man får typ 6 st för samma pris som en DA. ?Tack för info om växlingen! Kör den nu några hundra eller tusen mil på en vecka och rapportera sen angående hållbarheten.