Jag cyklade, och ser redan fram emot nästa år.
Först bör jag säga att detta var mitt första cykellopp, min första MTB värd namnet införskaffades för ca en månad sedan, så den närmsta referens jag har är ett antal Göteborgsvarv.
Till att börja med banan, den var väldigt varierad, skulle uppskatta det till 30% fin grusväg 30% dålig grusväg 20% stig, 15% asfalt 5% gräs. Personligen hade jag föredragit en lite större portion stig, men det gick att ladda på mer i skogen när man fick cykla lite bättre underlag mellan. Några tuffa stigningar framför allt två riktigt långa. Väldigt väl utmärkt och funktionärer i nästan varje korsning som visade vägen och höll koll på övrig trafik. Tätt mellan vätskedepåerna var också välkommet i värmen. I övrigt finns inget direkt att klaga på med arrangemanget. Det var överaskande mycket publik för att vara första gången och tillslut tror jag det blev straxt över 400 deltagare.
Det enda negativa som jag ser det är förhandsinformationen. Usel hemsida, huvuddelen av informationen har kommunicerats genom Facebook, inte så proffsigt. Dålig information om bansträckningen i förhand om man inte hade tid att följa med vid någon av provåkningarna. Jag har också hört från flera åskådare att de inte visste vart de skulle ta vägen, vart cyklisterna åkte och när de kunde vänta sig action på de olika banavsnitten. Fortfarande ingen information om när eller hur man kan se sina tider. Jag hoppas de får ordning på detta till nästa år men överlag är jag mycket positiv och kommer anmäla mig till nästa år så fort anmälan öppnar!