.

.
Det ropas ibland på behovet av moderatorer på Happy. Det här är ett solklart fall. Hur skulle det se ut, hur skulle det bli om forumet blev fullt av såna här inlägg med vansinnigt vackra bilder, blöta drömmar för varje stigcyklare?

Bra jobbat, tack för fina förslag.

.
Fantastiskt fint! Exemplariskt komponerad RR med bilder, text, film och kartor.

@Luthman: Jag tycker bestämt att det ser ut som en Canyon Torque 9.0 Vertride ;)

/Johan

.
Härliga bilder!

Ett turtips som jag rekommenderar är "Glidaren" ner från bergstation på Nuolja. 1mil nedförsbacke 500höjdmeter på vältrampad stig tillbaka till fjällstationen. Inte så lång tur men höjdare som man kan åka flera gånger på en dag om man väljer att ta liften upp.

.
Härlig och inspirerande RR, man blir bra sugen på att ta någon vecka till fjälls nästa sommar.

Hur upplever du Torque:n som trampcykel, för jag förmodar att du har fått trampa en hel del :) Jag är sugen på att skaffa en till nästa år. Är på jakt efter en cykel som man kan ha både till lite parkkörning och annan utförsåkning men som ändå är ok att trampa runt med i lite flackare terräng.

/Johan

.
Mycket fint!

En liten brasklapp om svpe:s förslag:
Det är en sjukt fin stig, men man får inte köra den om man tar liften (ungefär som vandringslederna på Skutan). Eftersom liftanläggningen är en vinstdrivande verksamhet måste de se till att folk cyklar på för ändamålet byggda leder, och inte på vandringsstigar. Detta fick vi förklarat för oss när vi försökte göra just det svpe föreslår. Å andra sidan är downhill-lederna också sjukt roliga, om än ganska krävande

.
marran skrev:
-------------------------------------------------------
> Mycket fint!
>
> En liten brasklapp om svpe:s förslag:
> Det är en sjukt fin stig, men man får inte köra
> den om man tar liften (ungefär som
> vandringslederna på Skutan). Eftersom
> liftanläggningen är en vinstdrivande verksamhet
> måste de se till att folk cyklar på för
> ändamålet byggda leder, och inte på
> vandringsstigar. Detta fick vi förklarat för oss
> när vi försökte göra just det svpe föreslår.
> Å andra sidan är downhill-lederna också sjukt
> roliga, om än ganska krävande

Det är 5 år sedan jag cyklade Glidarn senast och det kanske är så att cyklingen ökat så mycket att de numera vill undvika cyklister på vandringslederna. Själv har jag inte hört att det varit några problem.

.
Fina bilder, imponerande att åka upp själv! Det var kul att träffa dig på fjället, roligt också att fler upptäcker området. Svårt bra mtb-cykling :)

.
Snuten skrev:
> Ingen som stött på bjärven däruppe?

Nä, men däremot Frodo. Ungefär lika läskigt.

.
Så du tog dig dit i alla fall. En får gratulera :)

Synd att stigen upp är sönderkörd av fyrhulingar de första 50 höjdmeterna. Fast, när man väl vart däruppe, vem bryr sig

.
Kul att se filmen från Nikkaloukta - Kebnekajse ! Var där och vandrade förrra sommaren och vintern innan det! Känner igen lederna och minns hur jag tänkte för mig själv att denna led skulle man cykla någon gång!

Men en fråga; Hur transporterat du cykeln och så dit där du är? Bil eller löser man det väl på tåg/flyg?

.
>
> Japp, hyrde en bil vid flygplatsen. Toyota Corolla
> Verso - klarade precis en mjuk Evoc Bike Bag
> ståendes.

Vad säger dom på flyget och så då? Och ursäkta min inkompetens, men vad är det för Bag vi pratar om? Verkar ju sjukt smidigt!

Får man betala extra för stor last eller något sånt?

.
s skrev:
> Snuten skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ingen som stött på bjärven däruppe?
>
> Nä, men däremot Frodo. Ungefär lika läskigt.

Fiser han lika mycket som Bjärven?

Liknande trådar

.
16 svar
.
3 svar
. 2
66 svar
Deleted member 77490
Tillbaka
Topp