1x11 eller 2x10?

53:12

Aktiv medlem
1x11 eller 2x10?
Skärmavbild 2023-10-15 kl. 19.57.32.png

1x11 eller 2x10?
Trots att det bara finns två alternativ så skulle jag ändå vilja hävda att i denna fråga finns det lika många åsikter som det finns livsstilscyklister.

1x11 eller 2x10?
Här kommer ett helt glasklart och lite velande svar.
1x11 och 2x10 fungerar oftast helt utmärkt och på samma sätt men ändå lite olika. Typ.

1x11 eller 2x10?
1x11 varianten har 3,64:1 som tyngsta växel, vilket beroende på hur cykeln skall användas, hur stark man är och hur bra/kass man är på att hålla hög kadens, eventuellt skulle kunna bli ett problem?

1x11 eller 2x10?
1x11 varianten har 3,64:1 som tyngsta växel, vilket beroende på hur cykeln skall användas, hur stark man är och hur bra/kass man är på att hålla hög kadens, eventuellt skulle kunna bli ett problem?
Borde inte vara något problem för den cykling som den cykeln ska användas till. Man måste inte alltid försöka nå sin absoluta topphastighet.

1x11 eller 2x10?
Borde inte vara något problem för den cykling som den cykeln ska användas till. Man måste inte alltid försöka nå sin absoluta topphastighet.

Om jag kan hålla högre hastighet på några raksträckor på väg till jobbet får jag snooza aningen längre!

Med 2x ligger man inte lika mycket på bara ett ställe på kassetten så livslängden blir bättre.

Dessutom är 2x10 fortfarande billigare i drift vad gäller nya kedjor och speciellt kassetter.

Tillbaka
Topp