(2/3 ot) HUr fungerar triathlon - nybörjarfrågor

Konkret sa:
eketjall sa:
Konkret sa:
Pollen samlas i vattnet. Mina slemhinnor blir galna. Drar jag några kallsuppar genom näsan är jag snorig i minst en vecka.
Hur lyckad man dra en kallsup genom näsan?
Kan gå med på att man kan få vatten genom näsan i munnen, men att lyckas sätta det i "fel strupe" kräver ju att man andas in samtidigt. Andas in genom näsan när man simmar är ju ingen höjdare. Låt bli med det och/eller skaffa näsklämma.
Annars med 2 eller 3-takts andning så andas man ju ut typ hela undervattensfasen och det gör man med fördel både genom näsa och mun.
Lugn i bussen messerschmidt. Jag kan simma. Jag kan andas i 2 och 3 takt. Jag har näsklämma. men jag har fått kallsupar genom åren. Men du kanske aldrig har fått det?
Inte genom näsan. Med klämma låter det omöjligt.
Sen var det inte andningstakten i sig jag menade, utan att om man andas ofta så blåser man med fördel ut under hela undervattensfasen.

Belse sa:
Kolla på en båtaffär dom även säljer lite tillbehör, dom borde ha. Liquisole heter det...

Jenny W sa:
Klucken sa:
Jenny W sa:
Var köper man bra neoprenlim till att laga revor i våtdräkten?
http://w-dyk.se/butiken/1_4_23_neoprenelim-40g-tub.html ?

Tack.

Billigt 85kr
De tar in vinsten på frakten? 99kr

Hmmm...

Tack.

Hittade här
http://dykmagasinet.se/shop/255-black-witch-28g.html

Road_Runner sa:
Nu börjar det närma sig för årets race IM Kalmar.
Önskar alla här som ska köra stort lycka till.
Alla respekt och lycka till dom som ska köra.
Kommer säkert själv att köra den dagen jag inte vet någon annanstans att göra av med 10kkr.
Men det är väldigt tråkigt att många anser och eller/tror att man måste köra en IM för att köra triathlon. Hade ju inte gjort något med lite fler deltagare i "serien" tex.

Vilken grym tävlingsdag perfekta förhållanden riktigt skoj.

Bilagor

• im2017.png
    im2017.png
    196.7 KB · Besök: 42
Mini_me tackar kändes bra, det var riktigt skoj förutom dom 2 sista milen på löpningen :-)

Hahahah Konkret den är så längt ifrån UCI godkänd att dom vill inte ens sätta upp den i riggen vid större Tempo tävlingar :-)

7:49:18 är det nya svenska rekordet, satt i Köpenhamn i Söndags. Jösses. En bikesplit på 4:14 är sjukt. Och en avslutande mara på 2:43. Och en simning på under 48 minuter.

Tillbaka
Topp