2 Wheelers Magazine

chrobin

Ny medlem
2 Wheelers Magazine
Hej hej.

Nästan som en byggtråd det här med.
Har under en ganska lång tid gått och funderat på att dra igång en tidning. Men det har inte funnits tillräckligt med tid. Men nu, mitt i trebarns kaoset och ändrade jobbförhållanden kunde jag inte hålla mig längre.
Första nr är nästan klart och kommer gå i tryck om ca 3veckor. Återkommer med release party info inom kort. Men jag tänkte redan nu släppa några av dom som medverkar i första nr. Det är alltså en intervju baserad tidning om folk som bygger, jobbar, tävlar, samlar på osv på fordon med två hjul. Alltså inte bara cyklar utan även motorcyklar och mopeder.

Här är första gänget till rakning, håller redan på och fyller nr2 (planerar 4nr/år)

Jesse Puente: Legendarisk bmx flatland stjärna från 90talet
Eva Håkansson: Har hastighets rekordet med eldriven motorcykel
Per Bengtsson: Flerfaldig EM mästare i Super twin dragbike
Frank Spittler: Amerikansk drag bike profil
Mike Peel: Driver Busyman Bicycles
Jordan Hufnagel: Rambyggare från Portland, här som ni aldrig sett han tidigare..
Joe Rackley: Killen som byggde en PK Ripper BMX i skala 1:3
Todd Lyons: BMX kille med hög kult status
John Stein: Författaren bakom boken Motorcycle Drag Racing: A History
Simon Gran Danielsson: Konststuderande

och ett gäng till...

riktiga hemsidan är på g, men under tiden kan ni följa bildbloggen
http://www.2wheelersmag.tumblr.com

1a.jpg

2b.jpg

3c.jpg

2 Wheelers Magazine
Härligt! Tänker ni köra svenska eller engelska?

Vore ju kul att läsa mer om alla skäggiga typer som bygger fin-ramar i källare runtom i världen.

2 Wheelers Magazine
Kul att så många är positiva, tack!!
För att besvara några frågor.

Tidningen kommer att gå att köpa över nätet i 2 Wheelers egna webshop. I Stockholm kommer den finnas på Papercut, Sivletto, Mr Gold & Mr Mudd, Cykel city, Roffes MC mfl. Uppdaterar listan när det närmar sig. Kommer även ha nån sorts pop-up butik för första nr. Tidningen kommer vara på ca 140sidor och kosta ca 140:-

Det kommer absolut vara liggcyklar med. En är redan på G till nr 2.

Den kommer vara helt på engelska och det kommer vara en hel del skäggiga typer som intervjuas, det kan jag lova.

Inget freeride eller downhill i första nr. Men några MTB snubbar är klara för nr 2.

Måste sluta nu. Plinagde precis till i inboxen, mail från nån Mathew Hoffman...

/ ChRobin

2 Wheelers Magazine
chrobin skrev:
-------------------------------------------------------

> Plinagde precis till i inboxen, mail från nån Mathew Hoffman...

Tjena!

Fuck me sideways!!

2 Wheelers Magazine
Nu så.

ISSN nr har trillat in och allt börjar bli klart för tryck. Har även styrt upp ett prenumeration erbjudande.

4nr av 2 Wheeelers Magazine + ett special nummer där vi djupdyker i tex en tävling eller person eller maskin. Allt detta för 600:- inkl porto. Ord pris är 140:-/st plus porto. Du sparat ca100:-

Donera på paypal knappen på http://2wheelersmag.tumblr.com/ eller sätt in på bankgiro 5420-6206 (jpchr AB)
Glöm inte namn och adress!!!!

Kan även avslöja att vi kommer ha ett exklusivt byggprojekt i tidningen under året....

stayer.jpg

Senast ändrad:
2 Wheelers Magazine
jomper skrev:
> Du får bumpa det här efter den 25:e..
> fenomenalt!

+1

2 Wheelers Magazine
rekrej skrev:
> Släpper du den till iPad?

Nej det gör jag inte. Kommer bara som papperstidning.

2 Wheelers Magazine
Nuså

Tidningen lämnas in för tryck på måndag och kommer förhoippningsvis vara klar för leverans i mitten på vecka 6, om allt går som det ska. Kommer ha en liten release fest i en liten flagship store så fort jag fått hem upplagan.
Under tiden kan ni förhandsköpa #1 på tidningens webshop. http://www.2wheelersmag.bigcartel.com/
Det är ingen jätte upplaga på första nummret så om man verkligen vi ha tag på ett ex kan det vara bra att förhands köpa, har redan ett gäng uppbokade.
Bloggen är även uppdaterad.
http://2wheelersmag.tumblr.com/

2wnr1.jpg

Senast ändrad:
2 Wheelers Magazine
Igår gick första laddning iväg med posten.

Nu går det även att köpa tidningen på Child store sthlm och Gamla Stans cykel.
Kommer även dyka upp hos HepCat store i Lund under veckan.

IMG_5382.jpg

/ ChR

Tillbaka
Topp