2008:års hojjar. Fyll på

Fässberg skrev:
-------------------------------------------------------
> hmm 31 lax för en hel cykel var väl inte så
> otippat...

Priset var väl ändå väntat, men inte enligt min plånbok, där av drömkraschen...

Mvh

-M-

jeta.jpg ht=333

Daner skrev:
> 10,41 kg FS 29er. Mer info här:
> http://seaotter.mtbr.com/2007/04/17/niner-jet-9-at
> -2297-lbs/

Den där har varit uppe några gånger och varje gång tänker jag titta på Niners hemsida för att hitta mer info, men varje gång finner jag ingen modell som heter Sea Otter. Vad gör jag för fel?

Något är det i alla fall med Niner som gör att villha:andet går igån på alla cylindrar. Och jag som knappt kör MTB.

Jag säger som en herre gjorde på mtbr's forum: "Oh, the mess I just made in my pants..."

Det är visst inte bara italienska landsvägsramar som är upphetsande

mmm den ninern är ser bra trevlig ut... Fast 10,41 är ju inte "sjukt" lätt med tanke på prylarna? Eller är det det? Hursomhelst skulle var kul att prova 29"

Tycker mig ana damcykel över årets modeller.. Tjejen tok gillade designen och jag vet precis vad det innebär..Får jobba lite mer övertid..

scarpadi skrev:
> Tycker mig ana damcykel över årets modeller.
> Tjejen tok gillade designen! Är inte helt
> övertygad själv....

Har du nog rätt i,själv har man en liten klitta i själen,som sagts vill ha hoj där man planterar pung och kön på sadel o rider in i skugglik skog.

C-dale skrev:
> >
> Scott Gambler
>
> 08-orna presenteras i Chatel i mitten av augusti.
>
> /Sockergubben

Tjena!

Så det var den där som nån mumlade om att den var helt revolutionerande.. En helt vanlig fauxbar.. Som dessutom är apful..

C-dale skrev:
> 08-orna presenteras i Chatel i mitten av augusti.

Nä men vilken otur att man är där då.
Får se om man kan få klämma på någon dyrgrip.

Jag var nog lite slarvig när jag kollade artikeln i http://www.frontlinemag.net/news.php?news_id=451

o tyckte först att det såg ut som en single-pivot,
men på den här bilden ser man, att det vinklade svarta röret som dämparens bakre fäste sitter i har
lagringar bakom dämparfästet o i delen som går neråt-framåt. Enligt mitt ringa förmenande måste det då sitta något slag av länk som döljs av vevpartiet. Och då är frågan vad det kan vara som inte inkräktar på VPP, DW-link eller Maestro-patent?
[attac
hment 37295 scott2.jpg ht=502]

/Sockergubben

Bilagor

• scott 2.jpg
    scott 2.jpg
    34.3 KB · Besök: 26
Tack för de bilderna Mårten! Får skylla på för många Panodon, att jag inte kan skilja på ett ramrör och vänster vevarm. Suck.. Blev inte mycket revolutionärt kvar, lite olikt Scott.

/Sockergubben

Det mest intressanta på Mårtens bild är egentligen inte det man ser direkt, men nog känns V10:an med 2008 års 888 klart mer intressant än någon sunkig (i sammanhanget) Scott. :)

// Fischer

Mårten, vad jag menade var att Scott de senaste åren har kommit med många nya o egna konstruktioner,
t.ex Genius,Scale,Addict,Ransom o Spark, men på Gambler är det bara det delade styrhuvudet som sticker ut lite grann.
För övrigt har Peter Denk som tog fram de tidigare nämnda hojarna sagt upp sig från Scott, så det blir intressant att se om de har kvar någon innovationskraft i framtiden.

/Sockergubben

Tjena!

Jag har noterat tre saker jag gillar med Scotten..
*Pivotpunkten ligger riktigt bra (för att vara en låg sådan)
*Dom har en bra lösning på skruvarna runt pivoterna
*Samt att dom kör med riktiga axlar i pivotpunkterna

Saker jag inte gillar med den..
* Fauxbar
* Det är en Scott
* Den sjukt överarbetade designen på ramen
* Det är en Scott
* Det stora fina hålet som dämparen sitter i, riktigt bra för att samla ihop lera.. (Iofs tjugo gånger bättre än S8an..)
* Det är en Scott
* Den sjukt överarbetade designen på ramen

Jag har upprepat mig med mening..

crownframered.jpg

konigframewhite.jpg

Ser helt klart intressant ut, vet inte om den redan finns på marknaden helt säkert men med tanke på gaffeln så bör den ju bli officiell först nästa modellår. Efter att ha mailat och kollat med dom så hoppas dom att få tag på en svensk distrubutör ganska snart och dom kommer finnas på EuroBike Show i Tyskland. Dom kommer sätta priserna i september och enligt dom själva så kommer Crown DH-ramen såklart vara dyr, men inte superdyra. Trevligt företag vilket som och jag fick svar på mindre än en timme. Ett företag som jag helt klart kommer följa med intresse och hoppas på att dom inte kommer vara så sunkigt dyra utan ligger i en prisklass så man slipper sälja sig själv för att ha råd att ens kolla på ramen.

// Fischer

42Hz skrev:
> Crown såg ju überbrutal ut! Varför serva bara
> en bakdämpare när man kan serva två! =)

Precis, så har man två olika så att det blir extra jobbigt också. :) Grymt trevliga ramar båda två.

// Fischer

Kan meddela att crown ramen kmr finnas i röd och grön färg och köning/koning kmr finnas i vit och ornage. Corsair själva trodde att priset på koning skulle ligga runt 14-15000 kr då lär ju crown inte vara billig tyvärr

Manji skrev:
> Hittade en sida med priser på Commencals "08:or".
> http://shop1.actinicexpress.co.uk/shops/bikeactive/index.php?cat=Sneek_PEEK_at_2008
>
> Min dröm om en "Furious" gick nog i kras om man ska tro på dessa priser....

Supreme DH ska inte ha gått upp i pris (i teorin) till 2008. 2007:an låg på 30' hos Cykloteket och både 2007 och 2008 ligger på £2500 i UK. Det ger en "växlingskurs" på 12 SEK per pund när man jämför brittiska mot svenska Commencalpriser.

Det ger ett teoretiskt Furiospris på 27.600,- i Sverige.

Supreme DH blir röd, får bättre bakdämpare (piggy back-Rocco) och smuttare kedjestyrare. Synd att jag gillade den vita bättre rent estetiskt (slutsåld). Cykloteket väntar in några 2008:or i första halvan av september.

supreme_dh-L.jpg ht=455

Det är iofs. klart bättre med röd ram än den illgröna de målat Supreme DH Team i...

supreme_dh_team-L.jpg ht=450

the_TnT skrev:
>
>
> Det ger ett teoretiskt Furiospris på 27.600,- i
> Sverige.
>

Då är den definitivt med i matchen igen, om man ska tro och hoppas på en sådan prissättning i
Sverige.
Gäller väl bara att kunna testa den också för att se om det verkligen är nått att lägga en hel
förmögenhet på...

Mvh

-M-

Nej, ta och visa litet snygga, stilrena XC-hojar och underbara racers nu! De flesta hojar hittills här i tråden har ju varit monstruösa skapelser! :I

Även KTM har nu klonat en Spark o kommer med denna Score Prestige -08.

ktm.jpg ht=290

Själv tycker jag att denna Trek TopFuel 69 är beydligt sexigare...

SLorence764_2071.jpg ht=400

/Sockergubben

Hmm, nar ar "mitten pa augusti" da scott ska visa hojar i Chatel? Ar dar nu.. eller i grannbyn iaf. Lank? Scotten kandes iofs som mycket vasen for ingenting.

Ingen som hittat Iron Horse eller Yetis 2008:or tro?

Antligen! Transition ar fasen forst igen med en ny nisch.. Dom slapper en freeridehoj specifikt for tjejer. Skitbra, antligen nagon som fattat att rosa lack pa xc-hojar inte gor dom battre for tjejer(host kona host).

Siren_Side.jpg

The Siren

"So what makes a bike specific to girls? The Siren was designed with input from over 30 female riders all with specific needs from a freeride bike. The result was a frame with tons of stand over, shorter rear end to make pulling up easier, light but strong, and a suspension design that would allow lighter girls to actually be able to utilize all of the travel."

Mer info > http://www.sicklines.com/2007/07/31/transition-bikes-girls-freeride-prototype-frame/#more-1657

Vem blir forst i Sverige?

Det är större skillnad på olika killar än det är mellan genomsnittskillen och genomsnittstjejen. Så förutom sadel och något smalare styre tror jag inte på begreppet tjejgeometri alls.

Fast det är så klart positivt att tjejer som grupp är så stora att det är värt att försöka tjäna pengar på riktad marknadsföring till dem.

Säg den kille som inte vill ha mycket stand over, korta kedjestag, lätt men stark ram och en dämpning som funkar med ens vikt.

Tillbaka
Topp