2013 kör hårt in i det sista[Back at work]

matteboy

Ny medlem
Den 30december var jag och mina barn samt deras kusin i ett badhus och roade oss, tillsammans med många andra. Vi siktade på att ha en bra dag innan kusinen skulle resa hem igen.

Då hände det.....jag ramlar i en flytande hinderbana med huvet före från ca 2m höjd, huvet träffar banan så illa att jag blir totalförlamad från axlarna och neråt. När jag tänker på vad som kunde hänt om jag glidit ner i vattnet efter smällen, får jag dödsångest.

Nu när det har gått 17 timmar kan jag röra armarna hjälpligt och greppa stora lätta saker som telefonen ex, jag kan inte gå själv just nu men rörelsen finns där.

Min skidsemester som startar den 3 januari är bara att ställa in, läkarintyg är just nu ingen match att fixa. Hur detta påverkar min cykling får tiden utvisa men just nu känns det mörkt.

Gott nytt år på er!

P.s detta inlägg tog en timme skriva

Senast ändrad:
Men va f.. Det här var inte rolig läsning. Hoppas verkligen att du är på benen snart!

Ja, Gott Nytt År känns nästan konstigt att skriva men jag önskar dig verkligen det!

Oj! :(

Förhoppningsvis är det bara en tillfällig svullnad som blockerar nerverna, eftersom du gradvis får tillbaks förmåga.

Jävlar! Hoppas verkligen du blir återställd och tack för att du delade med dig, det ger lite perspektiv på vardagliga krämpor.

Läskigt :(

Hoppas verkligen du kommer tillbaka!! Krya på dig, ta hand om dig, men lyssna inte för noga på läkarnas begränsande rådgivning. Det finns flera som lyckats cykla, åka skidor mm, fast läkarna sagt att det inte är möjligt....

Det var ett riktigt tråkigt slut på detta året, Matteboy
Det måste ordna sig det här. Du får fortsätta förgylla happy med positiva inlägg och internetcykla ett tag.
Börja med sjukgympan så fort du kan och var noga med att göra alla övningar som gymnasten säger att du ska ;) Jag vet att det är plågsamt tråkigt men det hjälper.
Nästa år kommer bli ett bra år.

Herregud. Krya på dig. Jag som klagade på lite träningsvärk efter en joggingrunda i söndags.
Får ta en tur för dig i helgen.

Ja jävlar så fort livet i grunden kan förändras! :(

Hoppas verkligen att du kryar och får tillbaks full motorisk funktion.
Önskar dig & de dina ett mycket bättre 2014 än slutet på 2013.

Ta hand om dig!

Hoppas verkligen att du blir återställd, slet av min hälsena för precis ett år sedan och har tyckt att det var jobbigt - känns ju som piss i Mississippi i jämförelse!
Hoppas även att din familj har det bra, de påverkas ju också av detta.
Många lyckönskningar och ett gott nytt år!
Mvh,
Ahlbin

Jösses. Först det vanliga tramset i tråden om hjälm och skidåkning och nu det här. Hoppas verkligen att det går bra för dig. Och att de som ska dryga sig i den andra tråden tänker till lite.

Usch vad hemskt, hoppas du blir fullt frisk igen. Att du kan skriva nu tyder ju på att det är på väg åt rätt håll iallafall. En släkting fick en svårare skallskada med koma som följd och kraftiga rörelsesvårigheter. Hon är återställd nu förhoppningsvis blir du också det.

Med tanke på den andra skallskadetråden. Jag utgår från att du är på sjukhus under observation eller dyl?

JMT skrev:
-------------------------------------------------------
> Med tanke på den andra skallskadetråden. Jag
> utgår från att du är på sjukhus under
> observation eller dyl?

Ja, det lär dröja innan jag kommer härifrån.

geologen skrev:
-------------------------------------------------------
> Oj! :(
>
> Förhoppningsvis är det bara en tillfällig
> svullnad som blockerar nerverna, eftersom du
> gradvis får tillbaks förmåga.

Det lutar tydligen åt en ryggmärgsskada men det får röntgen utvisa.

Hej, känner dig inte personligen men önskar dig fullt tillfrisknande. Jag kommer be för dig att allt ska bli bra om det är ok för dig(är kristen). Med vänlig hälsning, Marcus

Tillbaka
Topp