2013 kör hårt in i det sista[Back at work]

Tråden förtjänar en liten uppdatering.

Jag maler på, men det går så sjukt sakta med allt. Jag sitter nu fast i en situation där jag tvingas att jobba hundra procent, trots att jag egentligen inte klarar av det. Detta pga av att jag bollas mellan avdelningar inom vården och ingen vill riktigt ta tag i mina problem, utom sjukgymnasten men han får inte sjukskriva. Jag jobba 75% ett tag och det funkade fint, och det vill jag igen då jag nådde en bra balans mellan träning/familj/jobb och att orka med allt.

Tack vare ett cykelbyte till en CX igen, så kan jag nu cykla tre mil innan det tar stopp, snitthastigheten på min 28km runda blir runt 24km/h så jag har långt att gå innan jag är tillbaka, om jag någonsin kommer dit. Jag styrketränar 2 ggr/v och har ett maximalt kraftuttag i benpress på 60kg med båda benen, det ger lite signaler om hur mycket som saknas, en frisk person klarar det dubbla, trappor är ett helvete. Men jag ger mig inte, min målsättning är att försöka köra Sthlm-ride i vår men vinterträningen får utvisa om det går.

Sådär, nu har jag skrivit av mig lite :-)

Fan vad trist att du har fastnat i vårdlimbon :-/
Hoppas den situationen löser sig snart.

I övrigt kan jag bara erbjuda hejarop för fortsatt rehab och att du faktiskt har kommit så pass långt som du ändå har.
Det hela kunde ju med lätthet slutat betydligt värre.

Kör (lagom) hårt! :-D

Häng i nu!

Förstår att det måste kännas jävligt att pressas att jobba mer än du klarar. Nu vet jag inte var du bor eller vilka specialiteter som är inblandade, men kolla om du inte kan byta ut någon av vårdgivarna? Kanske finns tex ett privat alternativ? I den bästa av världar får du ju redan den bästa vården och dina läkare fattar korrekta beslut, men det är ju aldrig fel med en second-opinion!

Jag noterar att du kommer lite längre sedan du bytte cykel, så fortsätt så, att byta cykel alltså. Det är du värd! ;-)

Det sämsta med vården i det här landet är all energi man måste lägga på sitt eget "vårdprojekt". Nu är du nog tillräckligt frisk (numera) för att greja det, men för mig är det obegripligt att de som är riktigt dåliga inte bara ger upp, lägger sig ner och dör.

Tyvärr är det nog så att man måste vara ganska frisk och stark för att orka vara sjuk, att brottas med försäkringskassa och olika vårdinrättningar för att få det stöd man är berättigad till kräver hårt arbete... (Har sett det på nära håll)

Skönt att det iaf verkar gå åt rätt håll för dig, gott kämpat!

Sjukt trist att höra om limbon! Förjävligt att de inte lyssnar på sjukgymnasten. Systemet är så jävla godtyckligt. Själv hade jag inga problem att förbli sjukskriven så länge jag ville (jag hade nästan svårt att bli friskskriven), men min kompis som hade en sämre skada fick kämpa som satan för att få dem att förstå. Det gick till slut. Stå på dig!

Och jäklar vad impad jag blir av hur långt du kommit fysiskt och hur du hanterat det psykiskt! Gigantiskt HEJA!!

Jackson skrev:
-------------------------------------------------------
> Och jäklar vad impad jag blir av hur långt du
> kommit fysiskt och hur du hanterat det psykiskt!
> Gigantiskt HEJA!!

+1000!

Har inte sett tråden tidigare men det är nog å andra sidan bra eftersom jag nu direkt kan få reda på att det inte är så illa som det lät i början. Vill inte tänka på hur det måste ha känts efter det hände...

Du verkar onekligen vara väldigt stark i huvudet i alla fall! Utan att veta något så är jag rätt säker på att du inte varit där du är idag om du inte varit så motiverad och det är verkligen imponerande. Håller tummarna för att det löser sig snart med vård/arbete.

Kämpa på bara och håll oss gärna uppdaterade även framöver med hur det går!

matteboy skrev:
> Tack för alla glada tillrop. Bara för det så
> höjde jag till 70kg i benpressen :-)

Du vet fan hur man biter och kämpar! Kämpa!

matteboy skrev:
> Tack för alla glada tillrop. Bara för det så
> höjde jag till 70kg i benpressen :-)

Hey...

Recap på 2014, hur har det gått?
Det lät positivt i slutet av augusti, fortsatte trenden eller dök det upp bakslag?

Vernersson skrev:
> matteboy skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Tack för alla glada tillrop. Bara för det så
> > höjde jag till 70kg i benpressen :-)
>
>
> Hey...
>
> Recap på 2014, hur har det gått?
> Det lät positivt i slutet av augusti, fortsatte
> trenden eller dök det upp bakslag?

Ja, hur har det gått? Hoppas att den fina trenden fortsatt!

Min gamla tråd, den hade jag glömt.
Jag har ofrivilligt bytt jobb och jobbar nu som butikssäljare, trodde det skulle bli jättetufft men det går superbra. Som längst har jag cyklat 45km några gånger med ett snitt på ca 26km/h, sen går det inte längre. Men jag är nöjd med det även om cykeln vintervilan just nu och fokus ligger på att klara jobbet.

jag har fortfarande problem med koordination och nedsatt styrka, jag tappar mycket saker i golvet, det är dock inte värre än att jag klarar av utförsåkning.

Så det går framåt och jag har redan nu en acceptabel nivå.

Mäktig upphämtning!

45 km i 26 knyck är väl mer än vad 99,9 % av befolkningen mäktar med under den här årstiden?
Se till att glädjas över det du uppnår. Det är inte lite enligt mig.

Tillbaka
Topp