2021 UCI Mountain Bike World Cup (XCO och DHI)
Var Emil med även på den här?
Nej, ingen av ovanstående var med. Pidcock kör väl Vueltan nu.var mvdp med och pidcock?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Var Emil med även på den här?
Nej, ingen av ovanstående var med. Pidcock kör väl Vueltan nu.var mvdp med och pidcock?
Nej och nej. Mvdp har ryggkänningar efter OS kraschen. Pidcock cyklar mycket riktigt vueltan.var mvdp med och pidcock?
Fenomenet började på dh-tävlingarna som en hyllning Steve "chainsaw" Smith. Har väl spridit sig till alla discipliner numera.Vad är grejen med att de spelar upp motorsågsljud runt omkring så många xco banor i europa? Är det så enkelt att det är alpmiljö, många granar, motorsåg = full gas eller vad är grejen?
Men ljudet ”spelas” väl inte upp?Fenomenet började på dh-tävlingarna som en hyllning Steve "chainsaw" Smith. Har väl spridit sig till alla discipliner numera.
![]()
Steve Smith (cyclist) - Wikipedia
en.m.wikipedia.org
Precis, "bara" motorn kvar på sågen och sen gasa på ordentligt.Men ljudet ”spelas” väl inte upp?
Publiken har motorsågar med sig (fast utan kedja/svärd).
Så kanske det är. Jag fick mest känslan av att det var tävlingen som ett par gånger under ett race dundrar på med en "motorsågs-serenad" på några sekunder. Känns spontant rätt jobbigt att behöva bära med sig en motorsåg upp i en backe och sen dra igång den då och då för att "burna" lite.Men ljudet ”spelas” väl inte upp?
Fenomenet började på dh-tävlingarna som en hyllning Steve "chainsaw" Smith. Har väl spridit sig till alla discipliner numera.
![]()
Steve Smith (cyclist) - Wikipedia
en.m.wikipedia.org
Haha ja jag håller med. Motorsågar är bra men som påhejande-grej tycker jag de användarna och de som förordar vuvuzelas kunde gå loss på varandra i en ljudisolerad lada. Sen när båda "teamen" är helt slut då släpper man in cow bells fanatikerna på speedJa, jobbigt om man inte bedövar sig ordentligt vilket jag gissar är de gjort... Irriterande är det i alla fall
Ungefär lika värdelöst...Så motorsågar, det är mtb:s vuvuzela?
Nu såg jag ju att det står jönsar och drar igång motorsågar vid sidan av banan. Vad sjuktMen ljudet ”spelas” väl inte upp?
Nu såg jag ju att det står jönsar och drar igång motorsågar vid sidan av banan. Vad sjukt
Jösses, rolig ock riktigt tuff. Lite regn på rötterna skulle skapa utmaningar.POV genom dagens XCO-bana som uppladdning, verkar ganska rolig
Punka på frei och ner på 5e
Med tanke på att Jenny ligger två efter dagens rejs så känns inte PFPs plats så säker längre….Ja 3e plats. Lecomte färdig mästare.
Frågan är om Pauline är mer eller mindre färdig tvåa? Kamp om 3 platsen totalt kanske? Har dålig koll men Jenny låg trea totalt innan dagens.
Nu missade jag precis vad de sa om totalen pga en dinosaurie relaterad incident.Med tanke på att Jenny ligger två efter dagens rejs så känns inte PFPs plats så säker längre….
Nu missade jag precis vad de sa om totalen pga en dinosaurie relaterad incident.
Då blir det tight om 2e? Rebecca låg bara 70 efter innan dagens tror jag.
Edit. Är nog dessutom äldre siffror jag hittade på redbulls site...
Tack. Hittar fan ingen korrekt online.Här är ställningen efter dagens tävling. Jenny har 110 poäng tillgodo till McConnell.
Var är Emil?
Det går upp o ner sa han som jobbade i hissbranchenOftast på Instagram.
47 och 60Trevligt, vet du vilka och deras placeringar?
Om Fluckiger var missnöjd över Schurters omkörning på vm-loppet lär han inte vara så nöjd idag... Det var en riktigt tight omkörning det! Så glad för Koretzkys vinst, gillar verkligen hans åkstil.