2022 UCI Mountain Bike World Cup (XCO/XCC/DHI)

1649603681220.png

Senast ändrad:
Loic Bruni har brutit nyckelbenet i träning så han är tyvärr borta inför helgens DH.

Ser ut att vara regn och lerfest i Leogang just nu men väderprognosen för helgen ser bra ut så det hinner nog torka upp lite till söndagen i alla fall.

Ser ut att vara regn och lerfest i Leogang just nu men väderprognosen för helgen ser bra ut så det hinner nog torka upp lite till söndagen i alla fall.

Såg några övningsåk. Såg ju helt sjukt ut. Fattar inte att de kan åka så snabbt i det underlaget.

Noterade det också. Lagom lerigt är spännande. Kul att se vilka övervägningar som görs kring däckval även om det ska mycket till innan de byter till ett grövre mönster. Har för övrigt inte sett någon i "toppen" som kör på conti? Någon som sett? Race king när det är lerigt är ju inte kul men det är ett rätt stort steg att byta till cross king om motståndaren kör med racing ralph eller mezcal som exempel

McConell inte alls lika brutal som tidigare.
Jag tror att det beror på underlaget. Loana hade en jämn kadens och behöll momentum bättre i de leriga delarna medan McConell fick offra watt i leran och spann loss mer där. Om det torkar upp lite tills på söndag tror jag hon vinner xco:n dock. Men vad vet jag

Jag tror att det beror på underlaget. Loana hade en jämn kadens och behöll momentum bättre i de leriga delarna medan McConell fick offra watt i leran och spann loss mer där. Om det torkar upp lite tills på söndag tror jag hon vinner xco:n dock. Men vad vet jag
Den som lever får se. Vore dock kul med en ordentlig fajt om segern imorgon. XCO-loppen hittills denna säsong har McConell dödat spänningen lite för effektivt för att det ska bli så kul. Möjligen med undantag för Brasilien som jag inte såg och inte har koll på hur det gick.

Tillbaka
Topp