2022 UCI Mountain Bike World Cup (XCO/XCC/DHI)

Den som lever får se. Vore dock kul med en ordentlig fajt om segern imorgon. XCO-loppen hittills denna säsong har McConell dödat spänningen lite för effektivt för att det ska bli så kul. Möjligen med undantag för Brasilien som jag inte såg och inte har koll på hur det gick.
Verkligen. Vore ju extra spännande om Rissveds är med i sista rycket också. Är inte helt hundra på att jag förstår hennes strategi med att ligga typ topp 3 från start dock. Antar att hon hoppas på att det blir en ledarklunga på 3-5 pers som drar ifrån övriga så pass mycket så att om man har en "dålig" dag bör man förhoppningsvis i "värsta" fall ändå orka med att stanna kvar i den klungan. Istället för att starta lite lugnare och sen börja hämta hem senare.

Fast Jenny har faktiskt drygat ut några sekunder mot Stigger sen varvningen. Så förhoppningsvis släppte hon innan hon var alltför djupt in på rött.

McConnell som varit fullständigt outstanding tidigare och nu sen en tid tillbaka ombytta roller mot Loana. Känns inte rimligt med så tvära kast? Känns som om det borde vara de två i en ruskigt tajt fajt där bra eller dålig dag avgör vinnaren

Är ju ett tag sedan Nove Mesto och om McConell hade superform första delen av säsongen och nu är på väg ner, kanske tränar lite hårdare för att bygga form inför senare delen av säsongen, samtidigt som Lecomte är på väg mot bättre form (hade hon inte någon skada under vintern) så kanske det inte är helt orimligt!?

McConnell som varit fullständigt outstanding tidigare och nu sen en tid tillbaka ombytta roller mot Loana. Känns inte rimligt med så tvära kast? Känns som om det borde vara de två i en ruskigt tajt fajt där bra eller dålig dag avgör vinnaren
Eller så är förklaringen att Loanna kommit till sina normala form och McConnels börjar avta pga olika förutsättningar. Lecomte bröt nyckelbenet runt jul och McConnel körde troligtvis i Australien under vintern innan hon kom tillbaka till Europa.

Eller så är förklaringen att Loanna kommit till sina normala form och McConnels börjar avta pga olika förutsättningar. Lecomte bröt nyckelbenet runt jul och McConnel körde troligtvis i Australien under vintern innan hon kom tillbaka till Europa.
Låter som en rimlig förklaring

Just nu känns det inte så jättespännande. Är ju dock långt kvar så mkt kan hända. Lecomte undrar jag dock om ngn rår på med mindre än att hon gör ngt misstag eller att hon får mekaniskt haveri.

Nu 51 sekunder fram och 39 sekunder bakåt för Jenny.

(Noterar bara för att komma ihåg och kunna jämföra med nästa mellantid)

Ska man vara helt krass så är ju underhållningsvärdet i damernas XCO inte fantastiskt denna säsong.
Tycker det har varit rätt spännande ändå om man ser till fajten inom topp 10 typ. Det som är "trist" är att det oftast är en så överlägsen ledare. Trist att Mitterwallner krashade - hade varit jäkligt spännande att se vad hon hade kunnat leverera på en sån här bana mot Loana

Tycker det har varit rätt spännande ändå om man ser till fajten inom topp 10 typ. Det som är "trist" är att det oftast är en så överlägsen ledare. Trist att Mitterwallner krashade - hade varit jäkligt spännande att se vad hon hade kunnat leverera på en sån här bana mot Loana
Jo, visst kan det bli lite fajter längre bak, men om första och andra plats var det ju ingen fajt idag efter att det etablerats ordentliga luckor vilket var rätt tidigt i loppet.

Sen får jag erkänna att jag inte var superkoncentrerad och satt och följde avstånden mellan t.ex. åttan och nian.

Mitterwallner är ju svårbedömd idag. Hon tappar tid på de i täten även efter hon fått cykeln fixad. Helt klart hade hon dock varit längre fram utan kraschen. Sen påverkar ju garanterat adrenalinpåslag och löpningen i början. Jag tror inte hon hade vunnit utan kraschen. Inte säker att hon tagit Jenny heller. Topp 5, stor sannolikhet.

Tycker det var bra race, som vanligt, sen är ju redbull produktionen sällan klockren med var dom visar i bild.
Men bra kommentatorer är de ju

Tillbaka
Topp