2022 UCI Mountain Bike World Cup (XCO/XCC/DHI)

WSMC

Aktiv medlem
Bra jobbat. Visade de totalen?
Skärmbild (70).png

ybs

Aktiv medlem
Har det dykt upp ngn info om vad som hände?
Nino tyckte att Flückiger försökte köra om honom på ett ställe där det var omöjligt och de föll ju onekligen. Nino ska sen ha puttat till Flückiger, efter målgång, och vrålat "Du är inte normal!". Så de lär inte avnjuta en ostfondue tillsammans närmsta decennierna..

jonte987

Aktiv medlem
Lecomte hoppar Andorra. För att inte bränna ut gissar jag. (eller gissar, "to rest" står det)
JR kanske var rätt på det som inte la kraft på Brasilien om hon kan hålla jämn fart resten av säsongen.

ybs

Aktiv medlem
Jaha kanske blir svensk vinst i xco den här gången? Lecomte skulle väl inte vara med. Kör Rissveds?

ybs

Aktiv medlem
Om det är så här varmt lär väl pauline bli farlig. Svenskar, österrikare och schweizare är väl inte födda i värmen direkt.

GoranS

Aktiv medlem
McConell tillbaka i matchen.

Keller känns väldigt offensiv. Höll idag så är väl dumt att klaga, men jag får lite en känsla av att hon i vissa fall skulle kunna tjäna på att vara en aning coolare.

Även beaktandes startmalören tycker jag inte Jenny såg riktigt så vass ut som förra helgen. Förhoppningsvis bara temporärt och att hon är tillbaka och fajtas om topplaceringarna på söndag.

ybs

Aktiv medlem
McConell tillbaka i matchen.

Keller känns väldigt offensiv. Höll idag så är väl dumt att klaga, men jag får lite en känsla av att hon i vissa fall skulle kunna tjäna på att vara en aning coolare.

Även beaktandes startmalören tycker jag inte Jenny såg riktigt så vass ut som förra helgen. Förhoppningsvis bara temporärt och att hon är tillbaka och fajtas om topplaceringarna på söndag.
Jag tror värmen kommer ändra på placeringarna på söndag mot hur de har sett ut senaste gångerna. Skulle inte förvåna mig om Mitterwallner kommer sub 10 och Pauline tar hem det. När det gäller herrarna är ju terriern Flückiger konstant farlig - vet inte vad det är men tycker han känns störig som person. Inte pga av senaste turbulensen utan rent generellt. Ingen man vill bli strandad på en öde ö med. Tror Dascălu blir farlig på söndag.

ybs

Aktiv medlem
För övrigt var det kul att höra Kellers intervju efter racet. Jävla bra munläder med olika tankar och analyser. Det var vitaliserande att ta del av med tanke på att de andra verkar ha fått noll mediaträning och bara säger "for sure" och varianter på "jaaaa". Och sen Neff då som konstant verkar gå på lustgas oavsett motgångar

ybs

Aktiv medlem
En idiotfråga. Jag är typ helt ointresserad av dh och enduro. Som jag förstår det är dh just bara ner men i enduro måste det trampas upp till de olika starterna. I en sport som cykling som är så sjukt anal med stil, klädsel, prylar etc... hur kommer det då sig att dh-cyklister ser som en blandning mellan billackerare och Tony Rickardsson? Måste ju ha varit britter som satte den stilen från början?

Marklyft

Aktiv medlem
En idiotfråga. Jag är typ helt ointresserad av dh och enduro. Som jag förstår det är dh just bara ner men i enduro måste det trampas upp till de olika starterna. I en sport som cykling som är så sjukt anal med stil, klädsel, prylar etc... hur kommer det då sig att dh-cyklister ser som en blandning mellan billackerare och Tony Rickardsson? Måste ju ha varit britter som satte den stilen från början?
Va? Downhill är ju den cykelgren som gar skönast stil av alla!? 😄

Fundadores

Aktiv medlem

Det är ju ett regelverk (§3 4.3.011) som förbjuder tighta åtsittande kläder i lycra och spandex. Så därför kör de någon slags halvtight utstyrsel.

Topp