2022 UCI Mountain Bike World Cup (XCO/XCC/DHI)

ybs

Aktiv medlem
Det är ju ett regelverk (§3 4.3.011) som förbjuder tighta åtsittande kläder i lycra och spandex. Så därför kör de någon slags halvtight utstyrsel.
Ok som sagt en onödig idiotfråga men tack. Just dh-stilen känns så väldigt apart från övrig cykelsport där man antingen kör lycra eller skejtstilen. Det här blev ju intressant. Då vill man ju veta varför. Måste väl vara någon gammal säkerhetsföreskrift som kräver overall

Fundadores

Aktiv medlem
Ok som sagt en onödig idiotfråga men tack. Just dh-stilen känns så väldigt apart från övrig cykelsport där man antingen kör lycra eller skejtstilen. Det här blev ju intressant. Då vill man ju veta varför. Måste väl vara någon gammal säkerhetsföreskrift som kräver overall

Ja säkert. Eller det mest aerodynamiska alternativet efter tighta kläder. Man borde kanske skaffa en sparkdräkt.

Raggamuffin

Aktiv medlem

Förr åkte man lycra och vissa valde bort skydd till viss del. Säckiga kläder tog bort detta.

ybs

Aktiv medlem
Allt är bättre än fartdräkt 😄
7566642fd6e0a7af4e064f857ebbb7ac--retro-bikes-bike-stuff.jpg

Är det så här det såg ut menar du? Killen här ser ju ut som någon av bossarna i final fight serien till snes

HasseL

Aktiv medlem
Gamla goda -90 talet ändå..

Bilagor

• 669212E1-0CB0-4614-AAC6-A0927564B51A.jpeg
    669212E1-0CB0-4614-AAC6-A0927564B51A.jpeg
    111.8 KB · Besök: 36
  • 35D01BC9-C491-4E39-8A48-D56AC28680C9.jpeg
    35D01BC9-C491-4E39-8A48-D56AC28680C9.jpeg
    104.6 KB · Besök: 36

ybs

Aktiv medlem
Jaha det var ju surt för Nino. Jag antar att han står över söndagens xco och laddar för kommande vecka i bästa fall men tyvärr tyckte jag att det såg ut som om han kraschade rätt på axeln/nyckelbenet i en riktigt oskön vinkel istället för en "rullande" krasch. Nä det där kan ha fört med sig några ordentliga muskelbristningar etc tyvärr.

C-dale

Aktiv medlem
Tacka Rachel Atherton för att lycradräkter förbjöds. Hon trivdes tydligen inte i lycra o lobbade för ett förbud. Lite tramsigt, som om störtloppsåkare skulle tvingas åka i pösiga kläder som freestyleåkarna. Downhill är ju trots allt en fartsport. Fabien provadebåda varianterna och körde 8 sekunder fortare nerför en DH-bana i fartdräkt.
Men nuförtiden är kläderna nästan lika tajta som fartdräktet. UCI hade regler för hur lösa kläderna skulle vara men det ser inre ut som om de tillämpas längre.

Klorofylltalibanen

Aktiv medlem
Vad kör de för däck i xc-loppen, lite avundsjuk att de klarade banan med så lite mönster.

Såg det här klippet nyss där de menar att Vittoria Barzo har varit framgångsrikt när det är lerigt. När Jordan Sarrou vann VM i Leogang (tror jag) för ett par år sen under misärförhållanden så gjorde han det på Barzo vill jag minnas. Det är bara att konstatera att de har helt sjuk teknik.

Klorofylltalibanen

Aktiv medlem
Fan vilken underbar downhill-tävling. Är det nån man unnar att få stå högst på pallen så är det Bernard Kerr, det var surt. Hans form är på uppgång så vem vet vad som händer om de (Pierron) börjar tänka på totalen.

kakan_polen2

Aktiv medlem

Såg det här klippet nyss där de menar att Vittoria Barzo har varit framgångsrikt när det är lerigt. När Jordan Sarrou vann VM i Leogang (tror jag) för ett par år sen under misärförhållanden så gjorde han det på Barzo vill jag minnas. Det är bara att konstatera att de har helt sjuk teknik.
I damernas lopp körde Pauline på Dirty Dan å vann stort!

ybs

Aktiv medlem

Jag kan bara intyga. Barzo är asbra när det är lerigt. Kör med det året runt. Lite overkill nu när det är torrt men rullar ändå bra. Är dock sugen på att testa kombon racing ralph/wicked will som nästa uppsättning. Nåja blir lite off topic :)

Masjevel

Aktiv medlem
Supertrist för Jenny med kraschen på sista varvet men så stark som Keller såg ut så tror jag Keller vunnit även om Jenny inte kraschat. Kul race!

Topp