2023-2024 UCI Cyclo-cross world cup/ Super prestige m.fl.

Tänkte under dagens tävling på de som klagar på landsvägslopp att de är ointressanta och det räcker att se spurten. Här är det det omvända, det räcker att se starten och det är den som är mest intressant. Och Mvdp gör just det som det ibland frågas om i landsvägslopp, varför är det ingen som bara försöker köra ifrån de andra.

Tänkte under dagens tävling på de som klagar på landsvägslopp att de är ointressanta och det räcker att se spurten. Här är det det omvända, det räcker att se starten och det är den som är mest intressant. Och Mvdp gör just det som det ibland frågas om i landsvägslopp, varför är det ingen som bara försöker köra ifrån de andra.
Därför att det är så stor fördel att köra i klunga på landsväg. På banan i Tabor är det i princip bara på Start-/Mål-rakan som man har fördel av att ligga bakom någon, dvs max ett par minuter av 60.

UAE-touren kan vi ju ganska lugnt bojkotta men Etoile Besseges verkade ju varit en bra tävling i år.

Ruta del Sol börjar nästa onsdag och har ju varit hur bra somhelst ibland. Kolla in den här banan tex, ser den trist ut? Nej!
1707134500834.jpeg

Ja tittade på 1:a etappen av Etoile Besseges (dvs etapp 2, då e1 blev inställd). Det var trevligt, genom fina omgivningar, och en härlig tuff åkbacke på slutet där det blev riktigt spännande. Extremt starkt kört av vinnaren Axel Laurance, som tog sig förbi och höll undan för Mads Pedersen.

Men nu går vi kanske lite väl o/t här..

Jag lägger in en högoddsare på att stora delar av TdF kommer neutraliseras pga för hög värme i år. Då kommer du vara fortsatt hungrig sen när Vueltan sätter igång

Jo, men skulle gärna kollat ikapp alla missade CX-lopp innan. Tyvärr hinner jag nog inte det (i år heller).
Gässen var roligast :

Världscupfajten på damsidan var lite spännande också tycker jag men sånt går ju inte se i efterhand

Tillbaka
Topp