216 aktiva - hur många cyklade idag?

• Trådstartare Trådstartare CJ
  • Start datum Start datum
Hellas avr fint både igår coh i lördags. Lägg därpå bastu och mat på hellasgården så kunde det nog inte bli mycket bättre:)

blev NICK-spåret igår i ospårat bottenlöst (nåja) puder. Första turen i snö nånsin, roligare än vad jag trott:-) bilder kanske kommer

Jag hade vilodag igår. Men om lilla grabben vill åka pulka får pappa väl ställa upp :-)

Liamkerpulka.jpg ht=564

^^ det var inte dig jag mötte vid Raul Wallenbergs torg utanför bukovskis? Det såg isåfall sjukt slirit ut med 26" 26mm slicks och en härligt lågt styre och hög sadel. Gick mer på tvären än rakt fram :)

Själv har jag en liknande setup men feta RR och det ger en helt annan kontroll. Pendlar som vanligt...

Ja, om det var vid 11- 11.30 kan det nog ha varit mig du såg, slirigt var bara förnamnet! Gick aldrig i backen iaf, alltid något! Vet inte om det hade hjälpt med andra däck, problemen var värst på oplogade gator där bilarna kört ner snön. Oplogade cykelvägar gick bättre, men fort gick det inte! Kassetten var ändå full med snö, så jag körde singelspeed! Får se hur det blir morgon!

Jag sa att det såg ut att vara smala däck, men den kommentaren du kanske fick flera gånger idag ;) Tiden stämmer och du såg stark ut, om än liteansträngd gentemot en sommardag ;)

Conti Sportcontact 1.75, finns faktiskt lite mönster i dem, men inget som hjälper en dag som denna! Funderade på om det vore värt att slänga på ett par RR 2.25, eller ett par gamla dubbdäck! När det var okörd nysnö, kändes det som att det var bra med smala däck, så de skar ner ordentligt, hur tyckte du det funkade med breda RR på oplogade cykelbanor?

spårit men inte alls oförlåtande. Man får helt klart vara beredd att styra lite med sadeln och vara lite lös med styret så man inte går på skrå emot osynliga spår i snön men jämfört med de 1,9" jag prövade i helgen är det en barnlek. Riktigt roligt faktiskt. Klart man skall ha dubbisar egentligen men det är aldrig (nåväl) blankis i stan så jag tror jag hoppar eller lär av misstaget... RR är ju mjuka som friktionsgummi dessutom så de funkar i kylan.

Tack, hinner de ploga o salta tills imorgon får Contisarna vara kvar, som du säger är det aldrig blankis i stan! Det som är trist med RR är bristen på punkaskydd! Kanska ska köra UST?

Ja om man budar är det ju ett stort problen, speciellt nu när det snart sprids sylvasst gruskross som äter sig in i gummit. Borde inte vara ett problem med ust tycker jag men jag har inte provat

Har funderat ett tag på UST, men förmodligen skulle man få hålla på med punkaspray etc alldeles för ofta! Och så här års är det sista man vill att stanna och ta av sej handskarna! Som du sa; lite mer ansträngd så här års än på sommaren!

Idag var det härligt att hoja! Allt dj-a grus på cykelbanorna är iofs väldigt trist, men gatorna var lättframkomliga, om än lite blöta! Blev förvånad över att det faktiskt låg rejält med snö på en del cykelbanor, men den var väl ditlagt av plogbilen!

Körde min härliga 3 timmars mtb slinga ( ca. 80 % singeltrack). I strålande solsken och + 2 grader.
- 'It was an epic ride'.
Snabbt som tusan var det på stigarna, till skillnad mot i förrgår då det var 15 cm nysnö på höjderna.

30 min löpning följt av 15 km asfaltcykling för att köra in mina nya 294:or. Snart är de mogna för lite isig singeltrack.

Tillbaka
Topp