24 hour world record attempt - Christoph Strasser

Så Jonas Bohr höll rekordet för 100, 200 km och 100 mile (rundbana) utomhus i drygt en vecka?

Kikade lite på live streamen - Strasser mosar runt i regnet i 44 km/h och ser nästan oberörd ut.

Han är helt utomjordisk. Kan man lite tyska rekommenderar jag starkt hans podcast "Sitzfleisch" - har roat mig många timmar på trainern. Till råga på allt verkar han så sjukt trevlig och jordnära också.

Så Jonas Bohr höll rekordet för 100, 200 km och 100 mile (rundbana) utomhus i drygt en vecka?

Det var ju bra att han provade veckan före och inte veckan efter. Rekordhållare är rekordhållare om än bara en vecka.

705 km på knappt 16 h. Det rullar på bra fortfarande. 295 km kvar på 8 h för att klara 1000 km.

Hur vågar han???

"Zipp Super 9 Disc Pirelli P Zero TT23 mm with latextube"

Nu blev jag sugen

Senast ändrad:
Han är helt utomjordisk. Kan man lite tyska rekommenderar jag starkt hans podcast "Sitzfleisch" - har roat mig många timmar på trainern. Till råga på allt verkar han så sjukt trevlig och jordnära också.
Sånt är såååå irriterande: människor som är jätte jätte duktig på något så att man blir avundsjuk och starkt ogillar dem - sen träffar man dem och de är hur trevliga som helst!

Första varvet under 40 km/h. Dock 2,5 h på sig och 68 km kvar till 100 mil så ska ju till en exceptionell kollaps om han inte ska grejat målet.

2 varv kvar nu och farten sänks hela tiden, verkar som han kommer köra ca 4 varv till och landa på ca 1020km

Kan han verkligen säga att det var resan som var målet? Verkar ha varit dåligt med stämplingar också.

Hatten av för en makalös prestation! För en gångs skull betyder makalös exakt det, makalöst.

Helt rätt, jag lyckades läsa fel spalt från strassers sida. Rätt snitt är 42,77km/h
Uppdaterar förra inlägget.

Just nu försöker världens bästa ultracyklist, Christoph Strasser, att ta nytt 24h rekord. Målet är att som första cyklist någonsin cykla 1000 km på 24 h…
För att vara petig (utan att förminska Strassers prestation!): Första cyklist på en UCI-konform cykel. Med andra HPV har det gjorts åtminstone fyra gånger tidigare (tre män och en kvinna, två av de kom ännu längre än Strasser idag).

Hatten av! Jag trampar 270 W inte ens en timme och har nått lite drygt halva hans distans på 24 timmar…

Tillbaka
Topp