[24"] Skogsdäck

=David

Aktiv medlem
[24"] Skogsdäck
Sitter och letar skogsdäck i 24" utan större framgång. Racing Ralph finns som tvåfyror men är väl aningen fruttiga. Panaracer Fire FR finns åxå som tvåfyror i 24" men dom väger nästan på gränsen till för mycket med sina 850 g. Någon som är insatt i små däck och kan droppa några fler alternativ?

[24"] Skogsdäck
Specialized 24" tvåfemmorna eller om det var tvåsjuor, jag hade sådana på min BigHit i stig-setup. Väger nånstans kring mesiga 590 gram har jag för mig. Kevlar, lättrullade, lätta, snygga, lowtech-mönster.

Men du kommer bara att bli trött hur som helst. Det är lika bra du köper ett gazzatjufyratvåsex till storbergen och fortsätter köra tjusex-hardtail i Hellas. Du vet ju att det är så det kommer att sluta ändå.

[24"] Skogsdäck
Jag har sånadär tuffa flamslicks i 24:a som tjuter när man bromsar på asfalt?. Eller så har jag två smalare som jag tyckte var fina i skogen men du tycker nog att de är lite för smala.

Vad heter detdär däcket som bara tappade dubbarna då?. Tror du skall akta dig för det ivf.:)

Även om det var lätt och brett.

[24"] Skogsdäck
Är det nåt fel med Hookworms eller?

Annars finns dom här som tjugofyrer.

ecommerce_thumbnail.aspx

[24"] Skogsdäck
schwalbe space tappade iaf sidodubbarna vid lite hårda svängar på en bmx-bana. fast det var inte den versionen som väger 980gram för ett par 2.35or. trevliga i övrigt dock.

[24"] Skogsdäck
Specializeddäcket hittar jag inte längre på deras sövande sida. Flamdäcken funkar säkert fint som fikadäck. Fire FR är väl hetast dårå. Hookwoorms orkar jag inte ens lyfta ett och ett och dom är nog sisådär i skogen.

[24"] Skogsdäck
Finns Kenda Nevegal 2,35 i 24"...?
Troligen däcket du letar efter..

Mina 2,5x26" väger 1001g -> 1250 enligt Kenda. Konstigt.
2,35x26" väger ca 750g. 24orna borde vara ännu lättare.

[24"] Skogsdäck
Johan A skrev:
-------------------------------------------------------
> Är det inte 29er som e inne nu???

Det var förra månaden! =D

[24"] Skogsdäck
=David skrev:
-------------------------------------------------------
> Inte ens med babyoil går det in något större.

Har du köpt dig en liten hård rumpa måntro?

Tillbaka
Topp