ooj, jävlar vad mycket nytt som var skrivet, känns lite mycket o svara på allt... Och jävlar vad många mail man fick av att tråden uppdaterats.. man tycker ju det kan räcka med ett meddelande till mailen tills jag kollat hehe...
Jävligt intressant diskussion om hur man ska träna, en hel jävla vetenskap det här med att effektivisera träningen och träna rätt ser jag.. jag sov nog på vår idrottslära när jag hade det.. men eftersom jag gick i fotbollsklass från 7-9 o vi hade extra mycket om allt sånt där, så känns det lite piin att man inte kan mer...xD
Måste nog läsa på liite, är nog lite grunden för att jag ska lyckas och effektivisera allting när man kommer till en nivå där det är mindre marginaler o man inte utvecklas lika snabbt.
Hannes, joo, jag är någon kombo mellan en klättrare/Puncheur ,men får då köra många reps/väldigt få reps max. Maxeffekten måste nog höjas. Får testa ditt råd med 4x4 o se hur jag upplever det och om jag ser någon utveckling på 1 månad:D
Jenny w : Kul o höra, jag älskar att man fått det där i huvudet. verkligen inte alla som har det där att verkligen kunna gå all in om jag fattat rätt efter andra ja hört ifrån:D
Sen angående 302 så kommer det absolut inte som en överaskning alls för någon och inte jag för mig själv heller... när jag fick resultatet måste det ha blivit något fel o fattar inte vad, o vill verkligen INTE folk ska överskatta min förmåga..... min ftp på 20 minuter ligger iaf. på en 315-320, så behövs en del utveckling... Men är fortfarande nöjd o ha lite mer o jobba med. Skulle dock vara kul o testa i en 20 minuter lång uppförsbacke o se vad det gör med ftp, men nu finns ju inte de i Sverige va jag vet, känns bara väldigt svårt o hålla uppe watten nerför som ni säger.. helt omöjligt nästan... Men 340-350 när säsongen börjar med massa maxstyrka på gymmet och även skaffa sig ännu uthålligare muskler får bli mitt mål. Mål går sällan ouppklarade för min del, så nu jävlar ....
Kul o tänka på hur det var när man började cykla, tänk er 27 kmh då man startade o hur mycket man utvecklats på denna tiden, så oerhört mkt man lärt sig, allt det här med att veta när man ska fylla på med energi o när man ska dricka, är du för sent ute, så blir det inte bra... Hur man ska sitta på cykeln i olika lägen o hur man ska trampa för att effektivisera o ta så lite vind som möjligt, hur man ska ligga i klungan för att inte ta vind osv... Man lär sig något hela tiden:D.. Så mkt småsaker som man inte tror ska ha så stor betydelse och ändå gör sån oerhörd skillnad, är nog en hel del teknik i det hela, om du liksom bara kan spara in 5 watt genom bra teknik på övriga i samma hastighet, så vinner du en hel del på ett 250km långt lopp är min känsla... när ja började trodde man liksom bara att det var att trampa o den som har mest tryck i benen är den bästa cyklisten, men så mycket mer än så och man är så oerhört beroende av övriga i klungan o sammarbetet är A och O :D...
Sen kan man ju nämna att idag då man körde, så var det ngn jävligt äcklig insekt som krockat med mstyre eller kanske handen.. man fick massa brunt jävla slem, såg ut som nå små jävla organ eller ngt.. o hela vänstra bocken blev nersmetad av det bruna slemmet... fyfaaaan va äckligt asså.. någon som varit med om samma sak..