..

ski3r

Ny medlem
..
Trist om satsningen nu är över, inget snack om att grabben kan cykla och som så många andra påpekat, med lite hjälp och tålamod skulle det kunnat sluta på annat sätt. Ingen kan klaga på motivationen han har haft iaf :)

julgus

Aktiv medlem
..
+1, en kommentar vore på sin plats.. är det över.. paus.. eller wtf... visst, killen är stor i truten men det kan räknas som ungdomligt oförstånd.. att killen har kapacitet råder det ingen tvekan om.

Bengt-re

Aktiv medlem
..
Förmåga till att prestera ett visst antal watt från en viss kroppsvikt under en viss tid vinner tyvärr inga tävlingar även om siffrorna såg bra ut. Som sagts många gånger tidigare i tråden så behövs erfarenhet, taktik, känsla, planering och lite tur förutom givetvis stark fysik och tjockt pannben. De man står upp emot och vinner har alla delarna så vill man vinna måste man själv också ha alla pusselbitarna. Man måste nog också se förlusterna som utbildning och inte som förluster för att orka bli bättre av motgångarna.

Bryt ihop och kom tillbaka hårdare och listigare!

Bilagor

Henrik_E

Aktiv medlem
..
Jag var inte med när tråden begav sig men har nu läst delar av den och det känns som om TS absoluta paradgren, watten till trots är att skylla på materialet. Kanske ger sig när han blir vuxen.

Annars var trådens absoluta höjdpunkt när han planerade sin privatekonomi utifrån att hamna på pallen i alla Sveriges elittävlingar efter ett halvår som aktiv cyklist.

DrGT

Medlem
..
Det är så grymt trist att TS varit så envist dumsnål och avvisat massor av personer som i denna tråd rekommenderat honom att skaffa en tränare. Jag uppfattar det som att onödigt mycket pengar istället spenderats på massa olika prylar, som av olika skäl sedan falerat på tävling. Hoppas att TS nu hittar ur denna svacka och kommer tillbaka med en bra tränare som kan ge välbehövligt stöd och god vägledning i med- och motgång. Det är ju inte så att det saknas tränaralternativ och i olika prisklasser.

GoranS

Aktiv medlem
..
Konkurrensen i fotboll är betydligt hårdare än i cykel i Sverige så jag vet inte om det är så mkt lättare. Dessutom är nog TS lite för gammal att sadla om till fotboll såvida han inte har något förflutet som fotbollsspelare.

Bengt-re

Aktiv medlem
..
DrGT sa:
Det är så grymt trist att TS varit så envist dumsnål och avvisat massor av personer som i denna tråd rekommenderat honom att skaffa en tränare. Jag uppfattar det som att onödigt mycket pengar istället spenderats på massa olika prylar, som av olika skäl sedan falerat på tävling. Hoppas att TS nu hittar ur denna svacka och kommer tillbaka med en bra tränare som kan ge välbehövligt stöd och god vägledning i med- och motgång. Det är ju inte så att det saknas tränaralternativ och i olika prisklasser.
Givet smart upplägg kan det nog att lyckas få tränaren betald av spons. Svårt, men inte omöjligt att hitta sponsorer - iaf om den sponsrade ställer upp på jippon och gör sig bra på bild.

DT

Aktiv medlem
..
schäfer sa:
för att inte tala om vinterträningen där han på tre månader bulkar upp sig från 65 pannor till 85 för att sedan deffa ner sig till
knappt 70
Jag följde inte bloggen så noga. Vad var hans syfte med att gå från 65 till 85 till 70 kg, det låter mer som en bodybuildares vinterträning än en cyklists...? :-)

ski3r

Ny medlem
..
DT sa:
schäfer sa:
för att inte tala om vinterträningen där han på tre månader bulkar upp sig från 65 pannor till 85 för att sedan deffa ner sig till
knappt 70
Jag följde inte bloggen så noga. Vad var hans syfte med att gå från 65 till 85 till 70 kg, det låter mer som en bodybuildares vinterträning än en cyklists...? :-)
Han följde sin egen väg om man säger så....om det stämmer det han skrev så lade han ner enorma träningsmängder och ofta nattetid. Tyvärr verkade han inte lyssna på tipsen om att man behöver erfarenhet av tävlande också.

Niklassonen93

Ny medlem
..
Efter att ha skummat igenom den här tråden så vill jag bara säga att det kändes som att killens elitsatsning var dömd att misslycka redan från start. Påminde mig lite om tråden om soffpotatisen som planerade att vinna cykelvasan (dock hade ju Johan Gren lite mer cykling i sig än "soffpotatisen"). Men killens attityd var ju från start att han nästan redan var bäst och när han väl misslyckades var det material eller andra cyklister fel. Kanske som många tidigare har nämnt hade Johan potential att bli bra, men olyckligtvis kändes hans "tjurskallighet" mer som en bromskloss än en bra egenskap i hans fall.
Rolig läsning dock :)

Vraket

Ny medlem
..
Ursäkta att jag väcker en död tråd till liv men är det någon som är mer insatt än jag som vet om han tävlat sen SM eller är det över nu? Cyklar killen fortfarande?

Mazze

Ny medlem
..
Jodå!
Han racear på Zwift i massor! Uppemot 3-4 race om dagen om jag sett rätt :-)
Kör i A-klassen och verkar vinna massor med tävlingar där.
Han verkar ju slippa problem med materialet i alla fall :-)

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer