jo, asså jag är rätt stark i benen o har alltid haft lätt o bygga muskler och med tjurighet går det mesta, tycker inte 33+ är så överdrivet, dock vet jag inte hur andra nybörjare cyklar, har ju också cyklat en del på dessa veckor.
jag kollade faktiskt tidigare idag på UNI ck angående cykelklubb, så ska nog åka o köra med dem när man inte kör solo.
Okej, jag får helt enkelt se hur det är i klunga, reglerna lär man ju lära sig snabbt.
I vanliga herrklassen/motion som inte är elit, om man drar ett snitt på ett ungefär, vad brukar vinnarnas tider ligga på, så man vet vad man siktar på till att börja med åtminstonde :D!
försöker annars lägga upp ett långt pass, ett medellångt pass med lite högre tempo, sen ett intervallpass i 4,5-->5mil(än så länge), sen en dag vila, sen rullar jag runt. Mag/bål-träning kör 50 min nästan varje dag, så behöver inte lägga in sånt i schemat, är det viktigt annars o ha kadensträning för bästa resultat, asså aslättväxel i 5 minuter, riktigt tung växel i 5min osvosv.